سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

ترتیب نگارش بخش‌های مختلف یک مقاله

انتشار 27 خرداد 1397
مطالعه 6 دقیقه

مقاله نویسی

مقاله نویسی

امروزه تحقیق و پژوهش اهمیت زیادی پیدا کرده است و تمام پیشرفت های علمی، صنعتی، تحقیقاتی، فن آوری و جامعه شناسی بر اساس تحقیقات استوار است. اصلی ترین و مهمترین روش ارائه نتایج یک مطالعه، ارائه یک مقاله پژوهشی در زمینه تولید و انتشار علمی است که می توان نتایج آن را در نشریات تحقیق معتبر چاپ کرد.

چهارچوب مقاله نویسی

هر مقاله علمی برای اینکه در مجلات معتبر به چاپ برسد باید دارای ساختار و چارچوب استاندارد باشد در ادامه با ما همراه باشید تا ترتیب نگارش بخش‌های مختلف یک مقاله را برای شما بازگو نماییم.

عنوان مقاله

قسمت اول هر مقاله عنوان است که باید با موضوع اصلی تحقیق تناسب داشته باشد. عنوان انتخابی برای مقاله بایستی جذاب باشد تا بتواند باعث جذب خواننده به خود شود. نکات زیر در انتخاب عنوان خوب برای مقاله می تواند تاثیر گذار باشد:

عنوان مقاله

  • عنوان مقاله باید واضح و روشن باشد و از بکار بردن اصطلاحات ناآشنا خودداری کرد.

  • عنوان مقاله باید دارای الزامات خاصی باشد که دارای اهمیت در موضوع است.

  • به طور معمول (و نه همیشه) و در نامگذاری بیشتر تحقیقات، این موارد در نظر گرفته می شوند: چه چیزی می خواهیم ،در چه جوامعی، کجا و چه زمانی. به عنوان مثال، عنوان مقاله می تواند : " بررسی رابطه میزان سواد و تغذیه کودکان در تهران در سال 2007" باشد.

  • عنوان باید بدون تعصب باشد. برای مثال، انتخاب این عنوان برای یک مقاله مناسب نیست: " بررسی دلایلی که باعث می شود رانندگان به بستن کمربند علاقمند نباشند" .

  • هرگز از نتایج پژوهش در عنوان استفاده نکنید. برای مثال " داروی کورکومین باعث مهار سرطان می شود".

  • حتما کلمات کلیدی خود را در عنوان استفاده کنید.

نام نویسنده یا نویسندگان

اسامس نویسندگان و همکارانی که در مطالعه شرکت داشته اند باید به طور کامل ذکر شود. همچنین نویسنده اصلی که مسئول ارتباط با خوانندگان است باید مشخص شده و آدرس کامل و ایمیل وی در اختیار خوانندگان قرار گیرد.

نام نویسندگان

چکیده مقاله

چکیده مقاله

چکیده مقاله پس از عنوان اولین بخش از یک مقاله است که خوانده می شود. چکیده مقاله می تواند به دو شکل نوشته شود: بصورت بخش بندی شده (شامل مقدمه، اهداف، روش ها و نتایج تحقیق) و بصورت یک پاراگراف کلی. حجم چکیده معمولا بین 100 تا 300 کلمه نوشته می شود که بستگی به مجله انتخابی برای چاپ مقاله دارد.

واژگان کلیدی

چندین کلید واژه که اهمیت زیادی برای مطالعه دارند، در این بخش ذکر شده است. شما همچنین می توانید مقاله را با اشاره به کلمات کلیدی در سایت دنبال کنید. به طور معمول، این بخش شامل 5-6 کلمه است.

واژگان کلیدی

مقدمه

مقدمه


این بخش از مقاله به توضیح موضوع پژوهش پرداخته و در خصوص پیشینه تحقیق آن توضیحاتی را رائه می کند. سپس به بررسی علت انتخاب موضوع پرداخته و در نهایت فرضیه و سوال اصلی پژوهش را مطرح می کند. مقدمه مقاله نبایستی پیش از حد طولانی باشد. بطور متوسط بین 1 تا 1.5 صفحه برای مقدمه مقاله کافیست.

روش تحقیق

در این قسمت چگونگی انجام تحقیقات توضیح داده می شود. همچنین نحوه نمونه برداری، روش نمونه گیری، هدف جامعه، مراحل تحقق تحقیق و روش تحلیل داده ها توضیح داده می شود. توجه نمایید که این بخش از مقاله بسیار حساس می باشد و کوچکترین اشتباه در درج ارقام و مقادیر غیرقابل جبران بوده و اعتبار مقاله شما را زیر سوال می برد.

روش تحقیق

یافته های تحقیق

یافته های تحقیق


در این بخش نتایج حاصل از تحقیق نوشته می شود. با توجه به اهمیتی که این بخش برای خوانندگان و بخصوص داوران مجلات دارد، بایستی با دقت بالا و مهارت خوبی نوشته شود. روش های مختلف برای ارائه نتایج استفاده می شود. استفاده از اشکال، جداول و نمودار ها می تواند در فهم بهتر نتایج به خوانندگان کمک نماید. بایستی نام تمامی روش ها و آزمون های آماری که برای آنالیز نتایج و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است را ذکر کرد.

بحث و نتیجه گیری

در بخش دیسکاشن یا بحث، نتایج ارائه شده مورد تحلیل و تفسیر قرار می گیرد. همچنین ممکن است نتایج این مطالعه را با نتایج مطالعات دیگر مقایسه کنید و میزان تشابه نتایج خود را با نتایج قبلی ذکر نمایید.

بحث و نتیجه گیری

فهرست منابع

فهرست منابع

در نهایت، تمام منابع مورد استفاده در تحقیق باید به شیوه ای مطلوب ذکر شوند. نحوهی نوشته شدن منابع، بر اساس دستورالعمل مجلات مختلف متفاوت است در نتیجه لازم است حتما به این بخش از مجله مراجعه کرده و آن را مطالعه نمایید.

خدمات موسسات در نوشتن مقاله

از آنجا که نگارش مقاله برای موسسات غیر قانونی می باشد موسسات می توانند با دریافت پایان نامه شما و بررسی توسط محقق مربوطه از پایان نامه شما مقاله استخراج کرده و سپس مجلات معتبر را برای شما معرفی نمایند تا طبق مراحلی که در ادامه توضیح داده خواهد شد مقاله چاپ شده در مجلات معتبر داشته باشید.

شرایط پذیرش و چاپ مقاله در مجلات

برای اینکه یک مقاله قابلیت چاپ در مجلات معتبر را داشته باشد اولا باید در سطح علمی بسیار بالایی تدوین و نگارش شده باشد، ثانیا تمام قواعد و اصول مقاله‌نویسی در تنظیم محتوای آن رعایت شده و تناقضی با ساختار استاندارد مقاله نداشته باشد. درصورتی‌که مقاله حائز این شرایط اولیه است می‌توانید با در نظر گرفتن نکات زیر برای ارسال آن به مجله موردنظر خود اقدام کنید:

شرایط پذیرش و چاپ مقاله

ترجمه تخصصی و کاملاً نیتیو مقاله در صورت اقدام برای مجلات خارجی

ویرایش فنی و ادبی مقاله رفع هرگونه تشابه و یا سرقت ادبی موجود در مقالات.

انتخاب ژورنال معتبر برای مقاله متناسب با زمینه نگارشی مقاله و سطح علمی مقاله.

ویرایش و فرمت بندی مقاله و تبدیل ساختار مقاله به ساختار و فرمت تعیین‌شده از طرف مجله.

سابمیت مقاله به مجله موردنظر.

مراحل ثبت سفارش پذیرش و چاپ مقاله

سینا ترجمه با کادری مجرب و متخصص آماده ارائه صفر تا صد خدمات چاپ مقاله در مجلات معتبر می‌باشد. نویسندگان می‌توانند بلافاصله بعد از اتمام مراحل نگارش مقاله هرچه سریع‌تر با همکاری کارشناسان موسسه مقاله خود را در مجله مدنظرشان منتشر نمایید.

ثبت سفارش چاپ

در مرحله اول پروژه چاپ مقاله ایجاد کرده و فایل مقاله و سایر اطلاعات موردنیاز را ارسال کنید تا هزینه محاسبه و به شما اعلام شود.

بررسی توسط پشتیبانی

درخواست شما توسط پشتیبانی موسسه بررسی و اطلاعیه‌های مربوط به سفارش از طریق ایمیل یا تلفن برایتان ارسال می‌شود.

معرفی مجله و فرمت بندی

مجلات پیشنهادی شما و مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما بررسی می‌شود تا بتوانید بهترین مجله را انتخاب نمایید.

ارسال مقاله به مجله و پیگیری

وضعیت ارسال مقاله شما تا دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله پیگیری می شود.

پذیرش و چاپ مقاله

پذیرش و چاپ مقاله در سینا ترجمه

برای بهره‌مندی از مزایای پذیرش و چاپ مقاله می‌توانید پایان نامه خود را به محققان خبره و متبحری که سابقه پذیرش و چاپ مقاله را در رزومه خود دارند بسپارید. تا بعد از استخراج یک مقاله علمی استاندارد نسبت به پذیرش و چاپ اقدام نمایند. یکی از معتبرترین موسسات که سابقه چندین ساله در این زمینه دارد سینا ترجمه می باشد. در سینا ترجمه پذیرش و چاپ مقاله در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد، این موسسه توانسته است با بهره بردن از ظرفیت‌های بالای نخبگان و محققان کشور، در بخش پذیرش و چاپ مقاله، به ارائه خدمات گسترده بپردازد و در بازه زمانی کوتاهی، نوشته‌های شما را به یک محصول باکیفیت برای چاپ تبدیل نماید.

جهت ثبت سفارش پذیرش و چاپ اورژانسی مقاله ISI می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و یا با کارشناسان ما از طریق تماس، ایمیل و شبکه های مجازی ( واتساپ، تلگرام و اینستگرام) در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

سینا ترجمه با بهره گیری از پژوهشگران و محققین برتر استخراج مقاله از پایان نامه شما را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد.

در حالت کلی مقاله استخراج شده از پایان نامه بایستی در 10 الی 15 صفحه با ساختار (عنوان، چکیده، کلیدواژه ها، مقدمه، مرور پیشینه تحقیق و بررسی مبانی نظری، روش تحقیق، سوالات و فرضیات و مدل مفهومی، تحلیل داده ها و نتیجه گیری، فهرست منابع مورد استفاده) نگارش می شود.

مقاله استخراج شده از پایان نامه تفاوتی با مقاله نوشته شده ندارد و هر دو یک ساختار و قالب مشخصی دارد و محتوای هر دو مقاله باید ناب و جدید باشد و هر دو مقاله را میتوان به مجلات معتبر سابمیت کرد.

سینا ترجمه دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد و نماد اعتماد الکترونیکی از اینماد است. بنابراین هیچگونه استفاده غیر قانونی از مطالب ارسالی انجام نمی شود. یکی از مهم ترین اصول موسسه سینا حفظ محرمانگی اطلاعات و فایل های ارسالی مشتریان عزیز می باشد و تمامی ارکان این مجموعه ملزم به رعایت اصول محرمانگی و حفظ حریم خصوصی مشتریان هستند.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
میشه بیان مساله رو در مقدمه بیاریم؟؟
سلام و ادب احتراما موسسه سیناترجمه برای انجام خدمات چاپ مقاله و ترجمه وچاپ کتاب در خدمت می‌باشد.
2 سال پیش
بازدیدکننده

امیر
میشه بیان مساله رو در مقدمه بیاریم؟؟
2 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام