سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

تشخیص ISI بودن مجله

انتشار 1 اردیبهشت 1398
مطالعه 3 دقیقه

با توجه به اینکه چاپ مقاله در مجلات معتبر دارای امتیاز است و امروزه تعداد مجلات جعلی که اقدام به چاپ مقالات می کنند افزایش یافته، بنابراین آشنایی با راه‌های تشخیص ISI بودن مجلات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تشخیص ISI بودن مجله

هرساله توسط موسسه تامسون رویترز لیست مجلات ISI معتبر و مورد تایید این موسسه که به مجلات معتبر تامسون رویترز نیز مشهورند برای اطلاع و استفاده ی دانشجویان، اساتید و محققان سراسر جهان منتشر می شود.

لازم به ذکر است که مجلات ISI که در مؤسسه تامسون رویترز نمایه می‌شوند نیز از اعتبار و کیفیت یکسان برخوردار نیستند و از این لحاظ به دو دسته ایمپکت دار و بدون ایمپکت تقسیم می‌شوند که در این میان مجلاتی که دارای ایمپکت فاکتور هستند، از اعتبار بالاتری برخوردارند.

 با توجه به اینکه تعداد مجلاتی که با نام‌های جعلی خود را جزء مجلات ISI معرفی می‌کنند رو به افزایش است. پس تشخیص ISI بودن مجلات از اهمیت زیادی برخوردار است و برای این منظور روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به توضیح هرکدام از این روش ها پرداخته شده است.

 
تصویر

برای اطمینان از این موضوع که یک مجله جز مجلات ISI باشد، روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به شرح هریک از این روش ها می پردازیم.

  1. استفاده از سایت تامسون رویترز برای تشخیص ISI بودن مجله

موسسه تامسون رویترز لیست تمامی مجلات مورد تایید خود را در سایت تامسون رویترز قرار می دهد تا کسانی که قصد چاپ مقاله دارند با مراجعه به آن از لیست مجلات معتبر مطلع  شده و بتوانند مجلات جعلی را تشخیص دهند. برای استفاده از این روش به بخش جستجوی مقالات یا Master Journal List (قابل دسترسی در آدرس: http://mjl.clarivate.com/) مراجعه کنید. در این صفحه فهرستی از پایگاه داده های مختلفی که در تامسون رویترز وجود دارد نشان داده می شود که از این میان تنها سه مورد مربوط به ISI می باشد و اگر ایمپکت فاکتور یک مجله توسط پایگاه تامسون رویترز حساب شود مکان آن مجله در یکی از این سه مورد است.

  • Science citation index expanded: SCIE
  • Social Science citation index

لازم به توضیح است که برخی از مجلات که ایمپکت فاکتورشان در پایگاه فوق محاسبه نشده است و در هیچ یک از دو مورد فوق نیستند اما جز ISI محسوب می شوند و همتراز با مجلاتی هستند که در  Journal Citation Report حضور دارند و در آدرس زیر ذخیره شده اند.

  • Arts and humanities citation index
  • تصویر

    پس از مراجعه به بخش جستجوی مقالات نوع جستجو یا Search Type را بر روی ISSN قرار دهید و در بخش Search Terms شماره شناسه ی بین المللی مجلله یعنی ISSN آن را وارد کنید.

     
    تصویر

    اگر مجله جز مجلات معتبر موسسه تامسون رویترز باشد و در این موسسه نمایه شده باشد، مشخصلت آن نشان داده می شود و اگر مجله در موسسه تامسون رویترز به ثبت نرسیده باشد پیغام No matches found for the query نشان داده می شود که به معنی عدم وجود اطلاعات در رابطه با جستجو است و نشان می دهد که مجله در موسسه ISI نمایه نشده است.

    استفاده از گوگل برای تشخیص ISI بودن مجله

    موتور جستجوی گوگل نیز یکی از روش هایی است که این امکان را فراهم آورده است که با استفاده از روشی خاص در درون هر سایت به جستجو بپردازید. برای استفاده از این شیوه ابتدا نام مجله مورد نظر یا شماره ISSN آن را داخل کاما قرار داده و سپس عنوان سایت تامسون رویترز را وارد کنید.

    Journal Name" site:thomsonreuters.com"

    "ISSN: Number" site:thomsonreuters.com

    اولین لینک به صفحه ی مورد نظر که حاوی اطلاعات مجله است، هدایت می کند که اگر در صفحه ی نشان داده شده مشخصات مجله وجود داشت به معنی ISI بودن آن مجله است.

    قبل از انتخاب مجله برای چاپ مقاله، باید ابتدا از ISI بودن آن مطمئن شد.  مؤسسه سینا در این زمینه ضمن معرفی مجلات معتبر ISI به پژوهشگران، به آن‌ها در تمامی مراحل ویرایش، ترجمه، اخذ پذیرش تا چاپ مقالات کمک می‌کند. لذا با برقراری ارتباط با کارشناسان این مؤسسه، می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام