سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

ویرایش علمی مقاله

انتشار 26 بهمن 1399
مطالعه 3 دقیقه

ضرورت ویرایش علمی مقاله توسط ویراستاران متخصص در جوامع دانشگاهی و دانشجویی سرتاسر جهان تبدیل به یک کار روتین شده است زیرا همگان بر این باور رسیده‌اند که کار ویراستاری علمی مقاله قبل از ارسال و سابمیت آن به مجله می‌تواند بسیاری از خطاهای راهبردی موجود در مقاله را نمایان سازد.

ویرایش علمی مقاله

ویرایش مقاله باید توسط ویراستارانی انجام شود که خود در حیطه موضوعیت مقاله تخصص کافی داشته باشند و به عبارت دیگر اگر قرار بود داوری برای مقاله انتخاب شود، همین فرد یکی از گزینه های مناسب می بود. در این مطلب سعی شده است به ارایه پنج دلیل بسیار مهم برای ضرورت ویرایش علمی مقاله بپردازیم.

دلایل مهم ضرورت ویرایش علمی مقاله

  • ۱- در نتیجه ویراستاری، مقاله باید به بالاترین پتانسیل خود دست پیدا کند.

اشتباه نگیرید. بازخوانی با ویراستاری علمی تفاوت فاحشی دارد. در ویراستاری علمی، فردی متخصص که تحصیلات و تخصص متناسب با عنوان مقاله شما را دارد، مقاله شما را میخواد و اشتباهات علمی و تخصصی احتمالی در مقاله را شناسایی و رفع می کند. در حالیکه در بازخوانی (پروف ریدینگ) فرد به خواندن مقاله شما برای مشخص نمودن اشتباهات املایی، دستور زبان و نگارشی و بررسی یکنواختی در نگارش مقاله، مباحث مربوط به فونت و سبک های رفرنس نویسی می پردازد. طبیعتاً بعد از ویراستاری علمی، گویا مقاله شما یکبار قبل از سابمیت مقاله به دست داوران رسیده و نکات ضعف و قوت آن برای شما مشخص شده است. با رفع و تقویت نقاط ضعف مقاله، شما دارای نسخه نهایی قوی از مقاله خود آنهم در مرحله قبل از ارسال خواهید شد.

  • ۲- بازخوردهایی که دریافت می کنید، مانند یک کلاس آموزشی برای شما خواهد بود.

طبیعتاً بازخوردهایی که ویراستاران علمی متخصص از مقاله شما می دهند، در آینده باعث خواهند شد که بیشتر به آن نکات توجه کنید و منابع چالش برانگیز در نگارش مقاله را بشناسید. برای مثال، یکی از منابع بحث برانگیز بخش متدولوژی مقاله است. هرچه قدر بیشتر بازخورد از افراد متخصص دریافت نمایید تبدیل به یک فرد ماهر در نگارش بخش متدولوژی خواهید شد.

  • ۳- ویراستاری علمی برای دانشجویان غیر انگلیسی زبان بسیار مهم است.

ویراستار علمی، از واژگان تخصصی رشته شما آگاه است. علاوه بر ویراستاری علمی، احتمالاً مقاله نیازمند یک ویراستار متخصص زبان خواهد بود. در صورتی که ویراستار متخصص علاوه بر تخصص در رشته شما به زبان انگلیسی نیز تخصص داشته باشد ایده آل ترین شرایط رقم خواهد خورد.

  • ۴- هر مقاله ای نیازمند است تا بارها و بارها خوانده شود.

حتی اگر شما مقاله تان را چندین و چند بار خوانده اید و تمامی مشکلات مقاله را رفع نموده اید و یا اینکه خود یک متخصص در حیطه ویراستاری علمی هستید و خود را بی نیاز از ویراستاران دیگر می دانید ما به شما توصیه می کنیم حتماً و حتماً مقاله خود را قبل از ارسال به دست ویراستاران متخصص بسپارید تا آنها برای شما خطاهایی را روشن سازند که بعد از چندین بار خواندن، ندیده اید.

  • ۵- درآمدزایی با فرایند ویراستاری و بازخوانی

بهترین راه یادگرفتن بازخوانی و ویراستاری این است که چندین بار مقالات خود را در معرض ویراستاری و بازخوانی قرار دهید و تمامی نکات مطرح شده را در مقاله خود را اصلاح نمایید. بعد از چندین و چند بار تجربه، شما به صورت اتوماتیک با فرآیند بازخوانی و ویراستاری علمی آشنا خواهید شد و از انجام همین فرآیند برای دیگران می توانید درآمدزایی داشته باشید.

خدمات چاپ مقاله و ترجمه مقاله موسسه سینا

موسسه سینا با بیش از 6 سال فعالیت در حیطه چاپ مقالات و ترجمه مقاله تخصصی آمادگی کامل دارد تا به پژوهشگران و دانشجویان عزیز تمامی خدمات مربوط به چاپ مقاله مانند انتخاب و معرفی مجله، ارسال و سابمیت مقاله، ادیت و ویراستاری مقاله، فرمت بندی مقاله بر اساس فرمت مجله، پیگیری و مکاتبات با ادیتورهای مجله، ترجمه نیتیو مقاله را ارایه نماید. همچنین، خدمات مربوط به چاپ کتاب نیز در موسسه سینا قابل انجام می باشد.

برای استفاده از خدمت موسسه سینا کافی است از طریق ثبت سفارش آنلاین ،ایمیل یا شماره تماس ارتباط برقرار کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام