سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله isi چگونه ممکن است؟

انتشار 7 آذر 1397
مطالعه 4 دقیقه

یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین مجلات در میان پژوهشگران و محققین برای چاپ مقاله، مجلات isi می باشند.

چاپ مقاله isi چگونه ممکن است؟

یکی از نشانه های رشد علمی و توان علمی کشورها میزان مقالات علمی و ارزشمندی علمی آنهاست. هرچقدر تعداد مقالات چاپ شده یک کشور در مجلات معتبر بیشتر باشد، سطح علمی بالاتری خواهد داشت و در جوامع علمی بیشتر مطرح خواهد شد. همانطور که قد را با متر و حجم مایعات را با سی سی می سنجند، اعتبار مقالات علمی را نیز بر اساس معیارهای تعریف شده توسط پایگاه هایی که مقالات در آن به چاپ می رسد، مورد سنجش قرار می دهند.
انواعدمختلف مجلات در سراسر جهان در حال فعالیت هستند که مجلات isi بیشترین طرفدار را در میان آنها دارد. موسسه اطلاعات علمی isi یا (institue for scientific information) موسسه ای با تمرکز بر علم سنجی و انتشارات علمی است که در سال ۱۹۶۰ به وسیله یوجین گارفیلد تاسیس شد. این موسسه بعدها توسط موسسه علمی تامسون رویترز خریداری و به عنوان thomson isi شناخته شد. این موسسه بصورت تخصصی و متمرکز روی سنجش علمی مقالات کار میکند. موسسه isi خدمات مربوط به پایگاه داده ها, فهرست کتب ومقالات را ارائه میدهد و شامل نگهداری داده ها و نقل قولهای مقالات نشریه های علمی است. این اطلاعات از طریق isi web of knowledge در دسترس است. این پایگاه داده به پژوهشگران این امکان را میدهد که بداند کدام مقاله ها بیشتر مورد ارجاع بوده و کدام مقالات از این مقاله ارجاع داده اند.
isi سالانه گزارشی را تحت عنوان گزارش استنادی مجلات علمی را که با سرواژه جی سی آر .journal citation reports معروف است ارائه میکند که در آن مجلات نمایه شده در بانک اطلاعاتی خود را براساس شاخصی با عنوان ضریب تاثیر گذاری رتبه بندی میکنند در حال حاضر ضریب تاثیر گذاری یکی از شاخصهای اصلی برای اعتبار علمی مجلات علمی محسوب میشود.
بر این اساس مجلات ISI به دو گروه مجلات ISI ایمپکت دار  و بدون ایمپکت تقسیم می شوند. مجلات ایمپکت دار تحت عنوان مجلات JCR می باشند که چاپ مقاله در این مجلات سخت بوده و تنها مقالاتی که دارای محتوای قوی و موضوع ناب می باشند می توانند در این مجلات به چاپ برسند. اما مجلات بدون ایمپکت که تحت عنوان مجلات ISI LISTED نامیده می شوند، از لحاظ اعتبار بالا هستند اما از لحاظ رتبه بعد از مجلات JCR قرار میگیرند. این مجلات در پذیرش مقاله سخت گیر نبوده و سالانه تعداد زیادی مقالات در این مجلات به چاپ می رسند.

روش نوشتن مقاله isi:

نوشتن مقاله یکسری اصول دارد که میبایست رعایت شود پژوهش علمی به میزان بالایی به روش صحیح پژوهشگر وابسته است و نحوه نوشتن و روش پژوهش گاها از پژوهش تاثیرگذارتر است. 

مراحل نوشتن مقاله isi:

  1. انتخاب مجله معتبر:

مجله ای که شما انتخاب کرده اید حتما باید از نظر اعتبار مورد تایید دانشگاه محل تحصیل شما باشد و چندین مقاله isi مورد استناد واقع شده باشد. تا جای ممکن هدف شما باید انتخاب بالاترین ایمپکت فاکتور در بین مجلات isi باشد اما در نظر داشته باشید که اگر موضوع مقاله شما منطقه ای باشد انتشار آن در مجلات بین المللی سخت خواهد شد در نهایت تنها راهی که به موفقیت مقاله پی خواهید برد نقل قولهایی است که به مقاله شما ارجاع داده میشود.پس مجله ای را انتخاب کنید که معتبر بوده و توسط افراد مهم خوانده میشود. 

برای نوشتن مقاله باید این روند طی شود:

  • 1-مقدمه و منطق 
  • 2-اهداف و مقاصد
  • 3-منطقه مورد مطالعه و مقاله قبلی 
  • 4-متدولوژی 
  • 5-نتایج 
  • 6-بحث 
  • 7-نتیجه گیری
  • 8-سپاس گذاری
  • 9-منابع 
  1. نمای ظاهری مقاله:

مقاله بهتر است شکل و شمایل سیاه و سفید داشته باشد که باعث میشود راحتتر پرینت گرفته و مطالعه شود و با pdf آنلاین سازگارتر است. و هم چنین میبایست مرتب و زیبا و منحصر به فرد و خوب طراحی شود و خلاصه اینکه جذابیت بصری داشته و خسته کننده نباشد.

  1. سبک : 
  • برای انتخاب سبک نوشتن بهتر است از استاد راهنمای خود و یا مشاورین موسسه سینا استفاده کنید و سبک نوشتن در طولانی مدت بدست می آید . املا و قواعد نگارشی و دستور زبان ب درستی و در تمام طول مقاله رعایت گردد.
  • از منابع معتبر استفاده شود.
  • مقاله میبایست دقیق و صریح و با زبان روان باشد و ارقام و آمار ارایه شده واقعی و علمی باشد.
  • اطمینان کسب کنید که از فرمت عنوانها و زیرعنوانهای مجله ب درستی استفاده میکنید. 
  • سعی شود که از مخفف گویی دوری شود.
  • مقاله را چندین بار خودتان و اساتید بازخوانی کنید و اطمینان حاصل کنید که صحیح و بدون نقص و اشتباه است 
  1. نوشتن چکیده: این مرحله بسیار مهم است و موصوع مقاله و روند کار شما را بیان میکند در این بخش سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید که خواننده را به موضوع اصلی شما راهنمایی میکند و بدو موضوع پژوهش شما را میفهماند.
  2. پذیرش مقاله: از پذیرش مقاله تا چاپ مقاله در,مجله مورد نظرتان دیگر راه کوتاهی مانده و شما بیشتر راه و روند را به درستی طی کرده اید زمانی که مدرک شما ارسال شد آنرا به دقت بررسی کنید و با مشخصات خود و مقاله تان تطبیق دهید تا مشکلی به وجود نیاید.

درصورتی که برای چاپ و یا ترجمه مقاله تان به هرگونه مشاوره و راهنمایی نیاز دارید موسسه سینا با مشاوره تضمینی خود بهترین ترجمه و مشاوره جهت چاپ و.... را بشما ارائه میدهد با ما در تماس باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام