سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

زمان پذیرش مقاله isi

انتشار 26 اسفند 1398
مطالعه 4 دقیقه

چاپ مقاله به عنوان یک فعالیت پژوهشی، پروسه ای زمان‌بر و طولانی مدت است. به همین دلیل اغلب محققین پس از اتمام نگارش مقاله و صرف زمان زیاد بر روی آن دیگر زنباید  زمان را از دست بدهند و سریعاً می‌بایست مقاله خود را در مجله مورد نظر خود پذیرش و چاپ کنند.

زمان پذیرش مقاله isi

چاپ مقاله به عنوان یک فعالیت پژوهشی، پروسه ای زمان‌بر و طولانی مدت است. به همین دلیل اغلب محققین پس از اتمام نگارش مقاله و صرف زمان زیاد بر روی آن دیگر نباید زمان را از دست بدهند و سریعاً می‌بایست مقاله خود را در مجله مورد نظر خود پذیرش و چاپ کنند. اما مشکل اینجاست که هم زمان با آنها، پژوهشگران زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که شاید در همان حیطه موضوعی مشابه در حال پژوهش هستند و در زمان مشابهی نیز  نگارش مقاله خود را به پایان رسانده‌اند و در حال حاضر در صدد چاپ آن هستند.

بنابراین باید در نظر داشته باشید که نگارش مقاله و پذیرش و چاپ آن دو مقوله کاملاً مجزا از یکدیگر هستند که لازم است برای هر کدام از آنها یک بازه زمانی معقول در نظر بگیرید. اگر چه مدت زمان چاپ مقاله برای مجلات مختلف، متفاوت است و مدت زمان مشخصی نمیتوان برای آن تعیین کرد، اما با رعایت برخی نکات میتوان به این پروسه سرعت بخشید. ما نیز در موسسه سینا سعی داریم با ارائه خدمات جانبی در خصوص چاپ مقالات در مجلات isi این پروسه را برای شما کوتاهتر کنیم و اینکار مستلزم آنست که شما نیز اطلاعاتی در این خصوص داشته باشید تا زمینه همکاری بهتر و ارائه خدمات باکیفیت تر فراهم آید. 

مدت زمان داوری مجلات مختلف برای چاپ مقاله

یکی از عوامل دخیل در تعیین بازه زمانی پذیرش مقاله در مجلات isi پروسه داوری آنهاست که بسته به مجله، زمان ارسال و رشته متفاوت است. شما میتوانید برای اطلاع دقیق‌تر از این موارد، از اساتید و محققینی که  قبلاً با مجلات مدنظر شما کار کرده‌اند، در این مورد پرس و جو کنید. روش دیگر آنست که مقالات چاپ شده در مجله مورد نظرتان را مطالعه کرده و زمان سابمیت و ریوایز آنها را بررسی کنید تا بازه زمانی تقریبی پذیرش مقاله در آن مجله را بدست آورید. لازم است بدانید اگر تعداد مولفان مقاله خیلی کم باشد مقاله سریع‌تر برای هر کاری آماده می‌شود. اما اگر مقاله یک کار گروهی 10 نفره باشد زمان زیادی برای آماده‌سازی مجدد آن لازم است. پاسخ به یک مقاله که تجدیدنظر شده و ارسال شده است، معمولاً سریع‌تر است. نکته مهم اینکه هر نویسنده ای که قصد چاپ یک مقاله ISI را داشته باشد باید احتمال ردشدن مقاله را نیز در نظر بگیرد. سپس با درنظر گرفتن این فاکتور زمان بندی مناسبی برای کار خود تنظیم کند. 

سالانه سه میلیون مقاله به ژورنالهای isi ارسال میشود که از این تعداد حدود یک و نیم میلیون مقاله از سوی ژورنالها ریجکت میشود. معمولا مقالات isi بطور متوسط 3-6 بار به ژورنالهای مختلف ارسال میشوند تا موفق به چاپ شوند. 

علت طولانی شدن پروسه داوری

طولانی شدن پروسه داوری اغلب به دلیل طولانی شدن فرآیند پییر ریویو است. این به این دلیل است که داوران بیشتر مجلات isi، اساتیدی هستند که در کنار داوری، کار تحقیقاتی نیز انجام میدهند. بنابراین تمام زمان خود را به بررسی مقالات و داوری آن‌ها اختصاص نمی‌دهند. وقتی مقاله خود را سابمیت کردید، صبور باشید. اما اگر فکر می‌کنید زمان داوری طولانی‌تر از حد معمول شده، می‌توانید کاملاً مودبانه از طریق ایمیل از ادیتور مجله  وضعیت مقاله خود را پیگیری کنید و اگر شرایط خاصی دارید و اگر دلایل قانع کننده ای برای سرعت دادن به روند پذیرش مقاله خود دارید برای مثال به امتیاز مقاله در رزومه کاری و تحصیلی خود جهت ارتقاء شغلی و یاشرکت در مصاحبه دکتری نیاز دارید، در ایمیل خود آن را ذکر کنید. اگر داوران در مورد شرایط شما مطلع باشند، ممکن است فرآیند داوری را سرعت ببخشند. البته مجلاتی نیز هستند که در ازای دریافت وجه، مدت زمان داوری و اعلام نتیجه را بسیار کوتاه می‌کنند (برای مثال ظرف یک یا دو هفته).

در هر کدام از مراحل پذیرش مقاله از افراد باتجربه در این زمینه کمک بگیرید خصوصا در مرحله انتخاب مجله تا مجلاتی که پروسه داوری کوتاهتری داشته و چاپ تضمینی مقاله انجام میدهند به شما معرفی کنند. گروهی از این افراد زبده که سابقه طولانی مدتی در حوزه کار با این مجلات و ارسال مقاله و دریافت پذیرش از آنها دارند، متخصصین موسسه سینا میباشند. موسسه تحقیقاتی سینا با کادری مجرب و متخصص در امر چاپ مقاله و پذیرش مقاله در مجلات معتبر دنیا این امکان را برای شما محققین فراهم کرده تا طبق برنامه ریزی و زمانبندی خود مقالاتتان را در مجلات معتبر isi در کمترین زمان ممکن به مرحله چاپ برسانید. برای دریافت راهنمایی های لازم و ثبت سفارش، با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:

پذیرش فوری مقاله ISI در کمتر از یک ماه

مراحل پذیرش مقاله ISI

چاپ مقاله در مجلات ISI چقدر هزینه دارد؟

نمونه مقاله چاپ شده isi

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام