سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

ضریب تاثیر Impact Factor ایمپکت فاکتور isi چیست؟

انتشار 8 آذر 1399
مطالعه 1 دقیقه

ضریب تاثیر (impact factor (IF)) ابتدا توسط Garfield (موسس پایگاه اطلاعات علمی ISI) در سال 1992 معرفی شد. این ضریب برای هر ژورنال ISI محاسبه می شود و بیانگر تعداد ارجاعات یا Citation های مقالات آن ژورنال در سایر مجلات و پایگاه های علمی است و در واقع توصیفی از اعتبار آن مجله نسبت به سایر مجله ها ارائه می دهد.

ضریب تاثیر Impact Factor ایمپکت فاکتور isi چیست؟

شیوه محاسبه ضریب تاثیر (Impact factor) توسط مجله :

ضریب تاثیر برای یک ژورنال برای یک بازه زمانی دو ساله برابر است با تعداد ارجاعاتی که به این ژورنال در سایر ژورنال های JCR داده می شود تقسیم بر تعداد مقالاتی که این ژورنال در دو سال اخیر چاپ کرده است. بنابراین مقدار IF یک ژورنال در سال 2015 بر اساس اطلاعات سال 2014 و 2015 می باشد .

برای مثال در سال 2016 برای مجله ای میخواهیم ضریب تاثیر را مشخص کنیم . فرض کنید این مجله در سال 2014 و 2015 تعداد 100 مقاله چاپ کرده و 120 مقاله ای که در مجلات ایمپکت دار دیگر چاپ شده بودند در قسمت منابع خود به یکی از مقالات چاپ شده در این مجله رفرنس داده اند. در نتیجه ضریب تاثیر این مجله برابر با حاصل تقسیم 120 بر 100 یعنی 1.2 می باشد.
از سال 1975 به این طرف، هر ساله برای مجلات ایندکس شده در لیست ژورنالهای JCR یا Journal Citation Reports گزارشات استنادی ژورنال ها، ضریب تاثیر impact factor محاسبه شده و ارایه می شود که شما میتوانید اخرین لیست ارائه شده که برای سال 2019 می باشد را از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

برای اخد پذیرش و چاپ مقاله خود در مجلات ایمپکت دار معتبر ، میتوانید از خدمات موسسه سینا با ارائه مشاوره رایگان بهره مند شوید.

خدمات موسسه سینا

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام