سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی معتبر

انتشار 27 آذر 1397
مطالعه 8 دقیقه

در میان انواع مجلات مختلفی که در زمینه چاپ مقالات علمی فعالیت می کنند، مجلات و نشریات داخلی تحت عنوان مجلات علمی پژوهشی وجود دارند که از اهمیت زیادی برای متخصصان و اساتید داخلی برخوردارند.

چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی معتبر

اهمیت چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی برای دانشجویان دکتری بسیار زیاد است. زیرا یکی از الزامات شرکت در آزمون جامع، داشتن یک مقاله چاپ شده در مجلات علمی پژوهشی داخلی می باشد. دلیل این امر این است که برخی از متخصصان بر این باورند که سطح علمی  بعضی از نشریات علمی پژوهشی داخلی بسیار بیشتر از مجلات ISI و SCOPUS می باشد.  و مقالاتی که در این مجلات به چاپ می رسند بایستی از لحاظ نگارشی و محتوایی بسیار قوی باشند. دلیل دیگری که باعث گرایش دانشجویان ایرانی به چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی می شود، عدم نیاز به ترجمه مقاله به زبان انگلیسی است. با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان دانشگاه های داخلی در مهارت زبان انگلیسی ضعف دارند، بنابراین نوشتن مقاله و یا ترجمه آن به زبان انگلیسی برای آنها دشوار است. حتی در بسیاری از موارد برای چاپ مقاله خود در مجلات خارجی، از مترجمین متخصص برای ترجمه مقاله خود کمک میگیرند. 
چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی علاوه بر اهمیت آن برای دانشجویان دکتری، می تواند دارای مزیت هایی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد باشد. دانشجویانی که مقاله چاپ شده در این مجلات دارند می توانند در پذیرش بدون کنکور مقطع دکتری برخی از دانشگاه های داخلی شرکت نمایند. همچنین اساتیدی که به فکر جذب شدن در هیات علمی دانشگاه ها هستند و یا می خواهند رزومه علمی خود را ارتقاء دهند، می توانند با چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی از امتیازات آن در جهت اهداف خود استفاده کنند.
متخصصین بر این باورند که با افزایش چاپ مقالات علمی خوب در مجلات و نشریات علمی پژوهشی داخلی،  می توان باعث ارتقاء رتبه این مجلات و حتی راه‌یابی آن‌ها به لیست مجلات ISI و اسکوپوس شد.

مجلات علمی پژوهشی شامل چه مجلاتی هستند؟

تمامی مجلات پژوهشی داخلی که از سوی وزارت علوم و وزارت بهداشت مورد تائید قرار گرفته باشند، جزو مجلات علمی پژوهشی داخلی محسوب می‌شوند.  علاوه بر این، لیست دیگری نیز از سوی وزارت علوم منتشر شده است که حاوی لیست مجلات علمی ترویجی باشد که این مجلات از لحاظ امتیاز برای مصاحبه دکتری، ارتقاء هیئت علمی و دفاع از پایان نامه پایین تر از مجلات علمی پژوهشی هستند. همچنین مجلاتی تحت عنون مجلات علمی تخصصی نیز وجود دارد که در پایگاه‌هایی مانند گوگل اسکولار و ابسکو نمایه می‌شوند. اما چاپ مقاله در این مجلات عموما امتیازی نداشته و صرفا برای افزایش تعداد استنادات و افزایش تعداد مقالات توصیه می‌گردد.

مزایای پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی

  • پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی مورد تائید وزارت علوم در برخی رشته ها مثل رشته های علوم انسانی (مدیریت، حقوق، روانشناسی و…)، رشته های هنر (معماری و گرافیک و…)، رشته های مهندسی (شهر سازی و محیط زیست و…) میتواند در مصاحبه دکترای بدون کنکور دانشگاه های سراسری شرکت کرد.
  •  داشتن مقاله چاپ شده در مجلات علمی پژوهشی داخلی به منزله نخبه بودن است. نخبگان میتوانند از خدمت سربازی معاف و یا به جای سربازی یک طرح پژوهشی را انجام دهند.
  • یکی از مواردی که امتیاز خوبی در فراخوان های جذب هیئت علمی دانشگاه ها می تواند داشته باشد، داشتن مقاله چاپ شده در  مجلات و نشریات علمی پژوهشی داخلی مصوب وزارت علوم است.
  • اساتید دانشگاهی و اعضای هیات علمی برای ارتقای مرتبه خود لازم است تا یک مقاله علمی چاپ شده در مجلات علمی پژوهشی داخلی داشته باشند.
  • دانشجویان دکتری زمانی اجازه دفاع از تز دکترای خود را خواهند داشت که یک مقاله چاپ شده در  مجلات علمی پژوهشی داخلی داشته باشند.

نکات مهم در خصوص چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

  • یکی از مواردی که دانشجویان و اساتید بایستی در خصوص چاپ مقاله در نشریات علمی پژوهشی داخلی بدانند این است که هزینه چاپ مقاله در این نشریات بسیار بیشتر از نشریات خارجی ISI می باشد. بنابراین هرگز به موسساتی که ادعا می کنند با هزینه بسیار پایین مقاله شما را در مجلات علمی پژوهشی داخلی به چاپ می رسانند اطمینان نکنید.
  • گاها دیده شده است که برخی از دانشگاه های آزاد لیستی از نشریات و مجلات داخلی را منتشر می کنند که بیشتر این نشریات فاقد اعتبار بوده  چاپ مقاله در انها هیچ امتیاز پژوهشی برای دانشجو به همراه نخواهد داشت. البته برخی از این مجلات هستند که مورد تائید خود دانشگاه آزاد هستند و دانشجویان مقطع ارشد برای کسب نمره پایان نامه خود و یا آزاد شدن مدرک دانشجویان دکتری می توانند مقالات خود را در انها به چاپ برسانند.
  • تمامی نشریات علمی پژوهشی داخلی بعد از پذیرش مقاله، نامه اکسپت را از طریق ایمیل به نویسنده مسئول ارسال می کند که این نامه حاوی مهر و امضای سردبیر مجله می باشد. حتما در هنگام دریافت نامه پذیرش به مهر و امضای آن توجه نمایید و دقت کنید که زمان چاپ مقاله در نامه نوشته شده باشد.برای مثال در بهار سال 97 و یا در شماره 520. در نامه هایی که زمان چاپ مقاله بصورت حدودی بیان می شود ( مثل در فصل های آیند و یا در شماره های بعدی)، نامعتبر هستند .

پذیرش مقاله از مجلات علمی پژوهشی داخلیتصویر

از جمله خدماتی که موسسه سینا به دانشجویان، اساتید و پژوهشگران ایرانی ارائه می‌دهد پذیرش مقاله از مجلات علمی پژوهشی داخلی می‌باشد. این مجلات معمولاً دارای استانداردهای چاپ بسیار بالایی هستند و کیفیت مقالات چاپ شده در آن‌ها در برخی اوقات از مجلات ISI یا اسکوپوس هم بالاتر است. مقالات چاپ شده در مجلات علمی پژوهشی داخلی در تمامی دانشگاه‌های ایران مورد تایید هستند و تمامی امتیازات از جمله امتیاز مصاحبه دکتری، دفاع از پایان نامه و ارتقاء هیئت علمی به آن تعلق می‌گیرد و به همین دلیل تقاضا برای پذیرش مقاله از مجلات علمی پژوهشی داخلی بسیار بالا است. این امر موجب می شود تا تعداد مقالات ارسال شده به این مجلات چند برابر مقالات پذیرفته شده باشد و در نتیجه احتمال ریجکت شدن مقالات افزایش یابد. گاهی حجم مقالات ارسالی به قدر بالاست که برخی مقالات علارغم داشتن کیفیت بالا، ریجکت می شوند. 

فرایند پذیرش مقاله از مجلات علمی پژوهشی داخلی

برای گرفتن پذیرش مقاله از مجلات علمی پژوهشی داخلی باید فرایندی را طی کرد که این فرایند تقریباً در تمامی مجلات معتبر دنیا مشابه است. در ابتدا باید متن کامل مقاله، ترجمه چکیده مقاله و در صورت نیاز کاور لتر مقاله آماده گردد. پس از آن باید مقاله مورد نظر را در سایت مجله مورد نظر ساب میت کرد که این فرایند در بیشتر مجلات علمی پژوهشی به صورت آنلاین و مرحله به مرحله انجام می‌گیرد. البته باید اشاره شود که برخی مجلات از سیستم ساب میت آنلاین استفاده نمی‌کنند و بنابراین باید مقاله خود را از طریق ایمیل برای مجله ارسال نمایید. پس از دریافت مقاله توسط مجله، باید منتظر ریجکت شدن یا اصلاحات مجله باشید. ارائه اصلاحات توسط مجله ممکن است چند بار تکرار شود و در نهایت با انجام تمام اصلاحات مورد نظر مجله یا ارائه پاسخ قانع کننده به برخی از اصلاحات، پذیرش مقاله ارائه خواهد شد و پس از آن مقاله در نوبت چاپ قرار می‌گیرد. با توجه به تجربه پژوهشگران ایرانی، پذیرش مقاله و چاپ آن در یک مجله علمی پژوهشی داخلی بین ۶ ماه تا ۲ سال زمان خواهد برد.

موسسه سینادر طی چندین سال فعالیت خود توانسته است به صورت کاملاً قانونی و علمی در جهت پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در مجلات مختلف اقدام نماید. اقدامات این موسسه برای افزایش احتمال چاپ مقاله شامل ویراستاری علمی و نگارشی مقاله، فرمت بندی صحیح مقاله، تصحیح رفرنس‌ها و استنادات و نگارش کاور لتر مناسب برای سردبیر مجله است.  فرایند پذیرش و چاپ در نشریات علمی پژوهشی داخلی در موسسه سینا به قرار زیر می باشد:

  1. انتخاب مجله متناسب با موضوع مقاله

 تیم تخصصی پذیرش مقاله سینا پس از بررسی موضوع مقاله شما، نشریات و مجلاتی که در حیطه موضوعی شما می باشد را انتخاب و با مشخصات انها به شما معرفی می نماید. البته شما نیز می توانید مجلات علمی پژوهشی مورد نظر خود را برای اخذ پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی خود معرفی فرمایید.تمامی مجلاتی که از سوی کارشناسان ما معرفی می شوند، در لیست نشریات مورد تائید دانشگاه های ایران می باشند و شما می توانید از  اصل بودن و معتبر بودن نشریه اطمینان حاصل فرمایید.

ویژگی نشریاتی که از سوی موسسه سینا معرفی می شود:

  • نزدیک بودن زمینه تخصصی مقاله شما به اسکوپ مجله
  • معرفی مجات غلمی پژوهشی با تعداد داوران بالا و در نتیجه کاهش زمان لازم برای داوری مقاله
  • انتخاب نشریات علمی و پژوهشی که بصورت ماهانه به چاپ می رسند، در نتیجه  تعداد مقالاتی که از سوی این مجلات پذیرفته می شود، بیشتر خواهد بود.
  1. فرمت بندی و سابمیت مقاله در مجله

پس از انتخاب مجله، مقاله شما طبق دستورالعمل مجله فرمت بندی شده و به قالب درخواستی مجله درمیاید. سپس در مجله درخواستی سابمیت می گردد. گاهی ممکن است مجله علاوه بر فایل مقاله از شما بخواهد که فرم کپی رایت موجود در سایت مجله را تکمیل و ارسل نمایید. نامه کاورلتر مورد دیگری می باشد که ممکن است مجله از شما درخواست نماید. تمامی فایل های درخواستی مجله بصورت یکجا از طریق همان بخش سابمیت ارسال می شود. همچنین هزینه و زمان چاپ مقاله به شما اطلاع داده می شود. برخی مجلات هزینه چاپ مقاله را همان ابتدا دریافت می کنند و برخی دیگر بعد از ارسال نامه پذیرش. 

  1. پیگیری پروسه داوری مجله

مجلات مختلف دارای پروسه داوری متفاوتی هستند که در بخش اطلاعات نویسنده سایت مجله نوشته می شود. از این رو برخی مجلات بعد از طی کردن بازه زمانیف پاسخ داوری را برای نویسنده مسئول مجله و یا موسسه ارسال می کنند و برخی دیگر از مجلات در همان ابتدای امر ، بعد از سابمیت مقاله نتیجه آن را اطلاع می دهند.
فرآیند اخذ پذیرش مقالات علمی پژوهشی در نشریات مختلف متفاوت بوده اما در صورتی که نیاز به پذیرش فوری مقاله علمی پژوهشی داخلی دارید، باید بدانید که پذیرش در کمتر از یک ماه برای این مجلات امکان پذیر نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهش یداخلی، با کارشناسان ما از طریق چت انلاینف ایمیل موسسه و یا شماره های تماس، در ارتباط باشید . همچنین می توانید با مراجعه به قسمت ثبت سفارش، درخواست خود را برای ما ارسال فرمایید. 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام