سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

آیا کلاس های دکتری حضوری خواهند شد؟

انتشار 19 مهر 1400

وزیر علوم گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهرماه به صورت حضوری در کلاس‌های درس فعالیت داشته باشند.

آیا کلاس های دکتری حضوری خواهند شد؟

محمدعلی زلفی گل در نشست رؤسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که صبح روز یکشنبه 18 مهر با محوریت «تبیین سیاست های آموزش عالی در دوره جدید» به صورت حضوری و برخط در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، به خانواده هایی که عزیزانشان را به واسطه بیماری کرونا از دست داده اند تسلیت و به پرسنل خدوم حوزه سلامت خدا قوت و دست مریزاد گفت.

اعلام زمان بازگشایی و از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه ها

وی با اشاره به چالش های پیش رو در عرصه آموزش عالی و بازگشایی و از سرگیری آموزش حضوری تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهرماه و مقطع کارشناسی از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری در کلاس های درس فعالیت داشته باشند. دانشگاه ها باید از این تصمیم ستاد ملی کرونا تبعیت کنند و نهایت تلاش خود را برای اجرای آن مبذول دارند.

وزیر علوم با اشاره به ضرورت چابک سازی سیستم اداری و صرفه جویی در هزینه ها گفت: این موضوع مهم باید سرلوحه فعالیت دانشگاه ها قرار گیرد. نسبت اعضای هیئت علمی به یاوران علمی (کارکنان) باید نسبت یک به یک باشد و برای رسیدن به این شاخص باید تلاش کنیم. امروزه توسعه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک شرایطی را رقم زده است که رسیدن به این شاخص میسر است.

وی با تأکید ویژه بر افزایش بهره وری در سیستم آموزش عالی اظهار داشت: دانشگاه ها باید برای افزایش بهره وری برنامه داشته باشند، لذا باید آرزوها و اهداف بزرگ خودمان را در دانشگاه تعریف کنیم و بر اساس آن برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنیم.

روسای دانشگاه های تراز اول سرانه اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را بالا ببرند

زلفی گل افزود: تقاضا می کنم روسای دانشگاه های تراز اول که از نظر تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رتبه های برتر دارند در بحث توسعه فناوری، بهره وری و ارتقا شاخص های علمی، سرانه خود را بالا برده و با دانشگاه های برتر سایر کشورها مقایسه و رقابت کنند.

وی با اشاره به فصل تدوین لایحه بودجه در دولت، گفت: معاونان اداری، مالی و مدیران بودجه در دانشگاه ها رایزنی های لازم را برای جذب اعتبارات با سازمان برنامه و بودجه داشته باشند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

کلاس های حضوری کارشناسی ارشد از 15 آبان آغاز خواهد شد.

کلاس های حضوری دکتری از 15 مهر ماه بازگشایی می شود.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام