سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

فرایند چاپ مقاله در مجلات علمی چگونه است؟

انتشار 27 آبان 1397
مطالعه 3 دقیقه

هر مقاله ارسالی به مجله بایستی پروسه داوری خود را طی نماید تا در صورت تائید آن از سوی داوران تخصصی و ادیتور مجله، به مرحله چاپ راه یابد.

فرایند چاپ مقاله در مجلات علمی چگونه است؟

یک مقاله بعد از نگارش و  فرمت بندی بر اساس ساختار و دستورالعمل مجله انتخابی، آماده ارسال به مجله می شود. روش ارسال مقاله به مجله به دو صورت آنلاین و ارسال با ایمیل انجام می گیرد. یک مقاله بعد از ارسال به مجله ابتدا توسط سردبیر مجله بررسی می شود و در صورت تائیدات اولیه، بر اساس موضوع آن به داوری تخصصی فرستاده می شود. اگر مقاله توسط داوران تایید شود، نامه پذیرش از طریق ایمیل به نویسندگان ارسال می شود. اما در صورتی که مقاله نیاز به اصلاحات داشته باشد که این اصلاحات جزئی بوده و مربوط به محتوای مقاله نیست، در این صورت مجله پذیرش به شرط اصلاح را اعلام کرده و اصلاحات لازم را برای نویسنده ارسال می کند تا اعمال کرده و مقاله را مجددا برای مجله ارسال کند. اما در صورتی که مقاله حاوی ایرادات اساسی در محتوا و نگارش مقاله باشد، در این صورت مقاله ریجکت می شود.

بعد از اینکه مقاله از سوی داوران تخصصی و ادیتور مجله تائید شد، مقاله وارد مرحله چاپ می شود.در این مرحله دیگر اعمال تغییرات در متن مقاله مانند حذف و اضافه کردن شکل یا نمودار مجاز نمی باشد و تنها تغییرات جزئی مثل ویرایش متن و تطابق رفرنس های انتهای متن و داخل متن انجام میگیرد که آن هم معمولا توسط ویراستاران مجله انجام می شود. بعد از انجام تغییرات و آماده شدن فایل مقاله، قبل از چاپ، فایل نهایی برای نویسنده ارسال می شود تا محتوا و اطلاعات آن را تائید نمایید. همچنین در این مرحله نویسنده بایستی فرم های درخواستی مجله مثل فرم کپی رایت را بصورت آنلاین در سایت مجله تکمیل نماید و یا فایل ان را تکمیل کرده و ارسال کند. از دیگر فرم‌های مهم که بایستی قبل از چاپ تکمیل گردد، فرم چاپ رنگی شکل‌ها و نمودارها، فرم open access بودن مقاله، فرم درخواست تعداد نسخه چاپ شده از مقاله می‌باشد.تصویر

گاهی نمودارها و اشکالی در مقاله استفاده می شود که بایستی بصورت رنگی چاپ شوند. در این صورت نویسندگان می‌بایست هزینه چاپ هر شکل رنگی را پرداخت نمایند. از طرفی اگر نویسنده ای بخواهد که مقاله او بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار گیرد، بایستی گزینه open access را انتخاب کنند. برای این منظور بایستی هزینه چاپ مقاله از سوی نویسنده مقاله پرداخت شود تا فایل دانلود مقاله به صورت رایگان در اختیار سایر محققین و خوانندگان قرار گیرد. همچنین نویسندگان می توانند با پرداخت هزینه، چند نسخه از مقاله چاپ شده را سفارش دهند. 

بعضی از مجلات، چند روز پس از پذیرش مقاله، یک دسته نوشته از مقاله را بدون اعمال ویرایش نهایی به انجمن علمی توسط داوران آنلاین در سایت مجله ارسال می کنند. در این نسخه متن مقاله در ابتدا و تصاویر و نمودارها در انتهای مقاله قرار داده می شوند. بعد از اعمال ویرایش در مقاله توسط ویراستاران و تائید نهایی آن توسط نویسندگان، نسخه نهایی از مقاله، تحت عنوان "نسخه آنلاین" در سایت مجله، نمایش داده می شود که این نسخه دارای برچسب DOI مجله می باشد. چند هفته بعد از انتشار نسخه آنلاین، فایل صفحه بندی شده و شماره زده شده مقاله در مجله منتشر می شود.
پذیرش یک مقاله در مجله، به تعداد مقالات و موضوعات چاپ شده در یک سال آن مجله بستگی دارد. هرچه تعداد مقالات چاپ شده توسط یک مجله در هر سال، کمتر باشد زمان لازم برای پذیرش مقاله تا چاپ نهایی بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال، احتمال پذیرش و چاپ مقاله در مجله ای که 12 بار در سال منتشر می شود 2 برابر مجلاتی است که 6 بار در سال منتشر  می شوند.

چاپ مقاله در موسسه سینا

انتشار مقالات در مجلات معتبر به عنوان بخش اجتناب ناپذیری از روند مطالعه در سطوح آموزشی در نظر گرفته شده است. انتشار مقالات علمی نشان دهنده علاقمندی دانشجویان به انجام تحقیق می باشد. در اکثر دانشگاه های کشور، 2 نمره پایان نامه به انتشار مقاله پایان نامه اختصاص یافته است. دانشجویان با چاپ مقالات علمی شانس خود را برای پذیرش از دانشگاه های خارجی و همچنین مصاحبه دکتری دانشگاه های داخلی افزایش می دهند. 
اگر قصد چاپ مقاله خود در یکی از مجلات معتبر ISI, ISC, SCOPUS, PUBMED و علمی پژوهشی داخلی را دارید، کارشناسان ما در موسسه سینا با تجربه بالا در امر چاپ مقاله، شما عزیزان را در این مسیر یاری می رسانند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام