سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

گاه‌شمار برخطِ هوش مصنوعی در ایرانداک آغاز به کار کرد

انتشار 9 آذر 1399
مطالعه 1 دقیقه

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، در پاسخ به نیاز روزافزون پژوهشگران و دانشوران برای آگاهی از زمینه‌های نوین فناوری اطلاعات، گاه‌شمار برخطِ هوش مصنوعی را در نشانی AI.IRANDOC.AC.IR، راه‌اندازی کرد.

گاه‌شمار برخطِ هوش مصنوعی در ایرانداک آغاز به کار کرد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل ازپژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، این سامانه دو زبانه، روند تاریخی هوش مصنوعی و دگرگونی های آن را نشان می دهد. هوش مصنوعی یکی از زمینه های نوپدید علم است که در زمانی کوتاه پس از برآمدن، نقش و تأثیری کلیدی در دیگر زمینه های علمی داشته است.
بررسی رویدادهای تاریخی هوش مصنوعی، می تواند به درک بهتر چگونگی پیدایش این زمینه، رویدادهای کلیدی توسعة آن، پیوند آن با دیگر رشته های علمی، و نام های کلیدی و تاثیرگذار بینجامد.
یکی از ابزارهای کلیدی برای دریافت چنین دیدگاهی، نمایش دیداری داده ها و تفسیر و تحلیل های دیدنی است. یکی از ساده ترین ساختارها برای نمایش داده های تاریخی، ساختار دو بُعدیِ رویداد زمان است. یک رویداد اطلاعات دیگری را هم دارد که با همراه کردن آن ها، ماهیتی چند بُعدی پیدا می کند که ساختار سادة رویداد زمان باید به گونه ای دیگر و با نمودارهای پیچیده تر پیاده شود تا بتوان الگوهای گوناگون در میان رویدادها دریافت.
یکی از راهکارهای پاسخ به این نیاز، کاربست نمودارهای واکنشی است که در آن ها، کاربر می تواند به سویه های گوناگونی از داده ها بپردازد و از نگاه های گوناگون و بر پایة نیاز، هدف، و برداشت خود؛ تنها با چند کلیک آن ها را بررسی کند.
گفتنی است گاه شمار برخطِ هوش مصنوعی رویدادهای تاریخی و کلیدی را در زمینة هوش مصنوعی بازنمایی می کند. این دیداری سازی به نمایش واکنشی رویدادها در زمان، نمایش شبکة دانشمندان و همکاری میان آن ها و نمایش جغرافیایی زیرزمینه های هوش مصنوعی در زمان می پردازد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام