سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

خدمات مشاوره در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتشار 10 اردیبهشت 1397
مطالعه 2 دقیقه

یکی از مهم ترین بخش از آزمون کارشناسی ارشد، انتخاب رشته درست بر اساس میزان تراز و رتبه آزمون می باشد که بسیار حساس می باشد و بایستی توسط افراد آشنا به روش انتخاب رشته انجام گیرد.

خدمات مشاوره در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

موسسه سینا با برگزاری کلاس های کنکور، کنکورهای آزمایشی و طراحی بسته های آموزشی جهت آموزش از راه دور سعی در افزایش شانس قبولی شما با بالابردن سطح علمی و آموزش نکات طلایی تستی فعالیت دارد.

راهنمایی موسسه سینا در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

1- احتمال قبولی با توجه به رتبه: یکی از بزرگترین چالش ها در زمینه انتخاب رشته ارشد تاریخ این است که رتبه ها در گرایش های مختلف تقریبا نزدیک به یکدیگر می باشد و عملا با توجه به پرطرفدار یا کم طرفدار بودن یک گرایش، توزیع بین رتبه ها و دانشگاه ها بسیار عجیب می شود. ممکن است یک رتبه های کمی بهتر از شما بر حسب علاقه به سمت گرایش دیگری بروند و در نتیجه جا برای دانشگاه های خوب در گرایشی خاص برای شما باز شود. بنابراین اطلاع از توزیع رتبه ها در دانشگاه ها و گرایش ها یکی از مهمترین اطلاعاتی است که باید داشته باشید.

2- بازار کار: با توجه به این که اکثر داوطلبان تاریخ تفاوت بین گرایش ها و آینده هر یک را نمی دانند، بسیاری از آنها در انتخاب خود دچار اشتباه می شوند. توجه کنید که بسیاری از رتبه های عالی سال های گذشته سخت از انتخاب خود پشیمانند. آن ها کلی درس خواندند و به چنین رتبه هایی رسیده بودند ولی انتخاب رشته ای سهل انگارانه آن همه تلاش را به نتیجه منتج نکرد. پس با یک انتخاب رشته هوشمندانه، که با توجه به اهداف شما باشد، شما از رتبه خود حداکثر استفاده را خواهید کرد. توجه کنید هر دانشگاهی برای یک هدف مناسب تر است. به عنوان مثال هیچ دلیلی وجود ندارد که گرایشی مانند مطالعات خلیج فارس پایین تر از گرایشی مثل تاریخ ایران اسلامی قرار گیرد و حتی در مقاطعی بسیار گرایش بهتری نسبت به سایر گرایش ها می باشد.

3- تصمیم به ادامه تحصیل: دقت کنید شما با توجه به این که در چه حوزه ای می خواهید فعالیت کنید، قصد ادامه تحصیل در دکتری دارید یا خیر، آیا در داخل می خواهید ادامه تحصیل بدهید یا خارج از ایران می توانید انتخاب رشته های مختلفی انجام دهید که کدام دانشگاه یا کدام گرایش شما را به اهدافتان می رساند. در رشته تاریخ، متاسفانه دانشجویان بعد از ورود به ارشد متوجه تفاوت بسیار زیاد دانشگاه ها و گرایش ها در این رشته می شوند.

4- دوری و یا نزدیکی به محل سکونت: آیا ارزش دارد کسی به خاطر دانشگاهی از محل سکونت خود دور شود. جواب این سوال گاهی مثبت و گاهی منفی است. این پاسخ به دانشگاهی و گرایشی که قبول می  شود و آینده و هدفش بر می گردد.

5- در نظر گرفتن کیفیت دانشگاه در گرایش های مختلف و نوع دوره ها: در بعضی شرایط حتی ممکن است که پیام نور یا غیرانتفاعی برای شما به خاطر یک گرایش با آینده شغلی بهتر انتخاب ایده آل باشد و نوبت دوم یا همان شبانه یک گرایش دیگر انتخاب خوبی برای شما نباشد. این مورد را حتما در نظر داشته باشید.

6- ادغام آزمون دانشگاه ارشد دانشگاه سراسری و آزاد در تمامی رشته ها باعث می شود تا تنوع انتخاب ها و دانشگاه ها حتی بیشتر از قبل شود. بنابراین همین ادغام و البته جدا بودن انتخاب رشته های آزاد و سراسری در مقطع ارشد باعث می شود تا سردرگمی چندین برابر شود. تفاوت ها و مقایسه رتبه بندی دانشگاههای آزاد و سراسری و غیرانتفاعی و پیام نور و پردیس های خودگردان، از جمله مواردیست که حتما باید در نظر گرفته شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام