سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

منظور از Aims & Scope در یک مجله چیست؟

انتشار 26 اسفند 1399
مطالعه 2 دقیقه

بخش اهداف و وروشهای مجلات چیست و چرا این بخش یکی از مهمترین بخش ها برای نویسندگان مقالات است ؟ آیا مقاله بنده مرتبط با موضوع مجله می باشد ؟

منظور از  Aims & Scope در یک مجله چیست؟

قبل از سابمیت کردن مقاله برای ژورنال ها، باید دقت داشت که موضوع پژوهش ما با حیطه کاری تخصصی آنها تناسب داشته باشد.
اسکوپ یک مجله در واقع حیطه کاری و فعالیتی یک مجله می باشد که همان رشته ها و تخصص هایی را شامل می شود که حول آن مقالات و پژوهش ها را بررسی و منتشر می نماید. اگر مقاله ای که برای یک ژورنال ارسال می کنید در حیطه تخصصی آنها نباشد، آنرا بدون ارجاع به بخش Peer review یا داوری همتا ریجکت می نماید.
اگر مقاله تان را نوشتید، پس از آنکه بارها و بارها توسط خودتان و اساتید وهمکارانتان مطالعه و بررسی گردید، قبل از سابمیت کردن حتما به بخش Aims & Scope مجله مرود نظر مواجعه نمایید و از هم فضا بودن موضوع پژوهش با حیطه تخصصی جله اطمینان حاصل نمایید، این مساله نه تنها جلوی اتلاف وقت شما را خواهد گرفت بلکه در صورت مطابق دقیق حیطه تخصصی یک ژورنال با موضوع کاری شما، شانس چاپ مقاله افزایش می یابد.

مجلات در علوم مختلف در حال چاپ مقالات علمی هستند و بسیاری از مجلات دارای عناوین کلی می باشند. و نیز بسیاری از مقالات علمی به دلیل عدم تطابق موضوع مقاله با موضوعات تحت پوشش مجله ریجکت میگردند از این رو مساله مطابقت موضوع مقاله نوشته شده توسط محقق با موضوعات تحت پوشش مجله بسیار حائز اهمیت است . جهت رفع این مشکل مجلات علمی بخشی به عنوان اهداف و زمینه ها (Aims and Scopes) دارند تا نویسنده با مطالعه آن به سادگی موضوعات تحت پوشش مجله را دریابد و در صورت تطابق موضوع مقاله خود با موضوعات تحت پوشش مجله مقاله را ارسال نماید . در این صورت مقاله به دلیل عدم تطابق موضوع ریجکت نخواهد شد و زمان نویسنده برای چاپ مقاله خود به هدر نخواهد رفت .

نحوه دسترسی به بخش Aims and Scopes مجلات

اهداف و موضوعات یک مجله در سایت آن قابل مشاهده و دسترسی است و جهت کسب اطلاعات دقیق در مورد اسکوپ مجله باید به سایت مجله مراجعه نمایید. بر روی صفحه اصلی سایت بخشی هایی وجود دارد با عنوان های Aims and Scopes، Scopes، Aims، Aims and Objectives که تقریبا مفهوم تمامی این عناوین یکسان می باشد. البته برخی دیگر از سایت ها تنها یک عنوان دارند که شما پس از ورود به سایت مجله می توانید با کلیک بر روی گزینه Aims and Scopes وارد صفحه ای که حاوی اطلاعات مجله از جمله حیطه کاری آن شوید.

تصویر

وارد سایت مجله می شوید و در صفحه اول و یا صفحه خانه مجله با عنوانی همان طور که در تصویر مشخص شده است برخورد می کنید که با کلیک بر روی آن گزینه می توانید وارد صفحه ای شوید که کلیه ی موضوعات و محورهای علمی مربوط به مجله را مشخص کرده است .

پس از کیلیک کردن بر روی گزینه Aims & Scope وارد بخش دیگری می شوید . در این بخش تمامی محورهای علمی مجله مشخص شده است و با مطالعه این موارد می توانید دریابید که مقاله شما در اسکوپ و یا scope این مجله قرار دارد یا نه .

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام