سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نگارش و چاپ کتاب کودک

انتشار 8 اردیبهشت 1397
مطالعه 4 دقیقه

از کارهایی که به رشد فکری و اجتماعی کودک کمک زیادی می کند ،مطالعه کتاب های سازگار با روحیه کودک است.

نگارش و چاپ کتاب کودک

اندیشه کودکان مانند لوح سفیدی است که باید توسط نقاش ماهری به بهترین نحو رنگ آمیزی گردد. شیوه پرورش و رشد کودکان بسیار پیچیده و مهم است و در آینده آن ها تاثیر به سزایی در جامعه خواهند داشت..

چاپ کتاب کودکان

از کارهایی که به رشد فکری و اجتماعی کودک کمک زیادی می کند ،مطالعه کتاب های سازگار با روحیه کودک است. نویسنده باید تلاش کند مفاهیم و آموزه های صحیح و مناسب را در قالب داستان و شعر جذاب به کودک انتقال دهد. ناشر هم وظیفه دارد با رعایت نکات اصولی در زمینه چاپ کتاب کودک، تاثیر و جذابیت کتاب را دو برابر کند و طوری عمل نماید که زحمت نویسنده ضایع نشود، زیرا اگر مراحل طراحی و ویراستاری کتاب مناسب سلیقه و روحیه کودکان واقع نشود، تلاش نویسنده بی اثر می شود و کودکان به سمت آن کتاب جذب نمی شوند. ویژگی کتاب کودک با کتاب های دیگر بسیار متفاوت است.

ویژگی های مهم کتاب کودک

  • از ویژگی های مهم کتاب کودکان، نقاشی ها و طراحی ها و صورت گری های آن کتاب می توان اشاره کرد. کتابی که طراحی رنگی و جذابی نداشته باشد، نمی تواند در زمینه فروش نتیجه خوبی دریافت کند.
  • قطع کتاب کودک قطع خشتی است. ابعاد کتاب در این قطع ۲۰*۲۲ سانتی متر می باشد. در این قطع طول و عرض کتاب تقریبا برابر است و کتاب شکل مربع به خود می گیرد.
  • در کتاب کودک باید فاصله خطوط زیاد باشد تا چشم کودک اذیت نگردد. تعداد خطوط در هر صفحه نباید زیاد باشد و سایز نوشته ها به اندازه ای باشد که برای کودک خسته کننده و آزار دهنده نشود.
  • باید قسمت های سفید و بدون عکس و نوشته کتاب زیاد باشد. هر قدر گروه سنی خواننده بیشتر باشد، اندازه قسمت سفید کمتر می گردد.

اصول گرافیکی کتاب کودک

فردی که طراحی و صفحه آرایی کتاب کودک را انجام می دهد، علاوه بر این که باید به اصول گرافیکی و حرفه ای تسلط داشته باشد، باید با روحیات روانشناختی کودک هم آشنا باشد. او باید از تصاویر و رنگ های تاثیر گذار استفاده کند و از ترویج مسائل و مفاهیمی مانند خشونت، مسائل ضد اجتماعی و ضد فرهنگی و ضد دینی بپرهیزد، در مقابل باید مفاهیمی مانند ارزش ها و کرامات انسانی و … را تبلیغ کند. پس کار طراح و صفحه آرا در زمینه چاپ کتاب کودک بسیار پیچیده تر می باشد و باید علاوه بر اصول کاری خود اصول روانشناسی کودک را هم بداند.

انتخاب ویراستار به عهده ناشری است که نویسنده چاپ کتاب را انجام می دهد، ویراستار نقش به سزایی در چاپ کتاب کودکان دارد. لازمه تالیف کتاب کودک، شناخت کودکان، نیاز ها و علایق آن ها می باشد. همه ما دوران کودکی را تجربه کردیم اما با توجه به تفاوت نیاز و علایق کودکان در نسل های مختلف، مطالعه و بررسی این موارد پیش نیاز تالیف و چاپ کتاب کودک می باشد.

 اهداف چاپ کتاب کودک 

  •  برقراری رابطه عاطفی با کودک
  • رشد استعداد کودک
  • کتاب درمانی کودک
  •  آموزش مهارت اجتماعی به کودک
  •  ایجاد سرگرمی خوب برای کودکان
  •  انتقال مفاهیم موردنیاز به کودک
  • ایجاد حس خلاقیت و کنجکاوی در کودک
  • پرورش توانایی ذهنی کودک
  •  آموزش دینی و مذهبی به کودکان

آماده کردن فایل نهایی کتاب کودک

بعد از مشخص کردن هدف خود از چاپ کتاب کودک و تالیف آن، از مواردی که در کیفیت و فروش کتاب بسیار تاثیر گذار است طراحی و تصویرگری کتاب کودک می باشد. انتشارات بسیاری گفته اند که قادر به تصویر گری کتاب کودکان هستند، اما با توجه به اهمیت این موضوع در کتاب های کودکان بهتر است این کار را به متخصصین و موسسات و شرکت های گرافیکی و طراحی ماهر واگذار کنید تا بتوانید کتابی با کیفیت داشته باشید.

پیدا کردن ناشر مناسب چاپ کتاب کودک

بعد از تصویرگری و آماده شدن فایل نهایی کتاب، گام بعدی پیدا کردن ناشر مناسب است. بررسی سابقه ناشر در چاپ کتاب کودک می تواند به شما برای انتخاب انتشارات خوب برای ارزان ترین و سریعترین چاپ کتاب کودک کمک شایانی نماید.

از مزایای انتخاب موسسه سینا برای چاپ کتاب

  1. اگر کتابی دارید اما نحوه ی دریافت مجوزهای لازم را نمی دانید و زمانتان هم محدود است؛
  2. اگر کتابی تالیف یا ترجمه کرده اید اما می خواهید با پایین ترین هزینه و در تیراژ محدودی چاپ نمایید؛
  3. اگر پایان نامه دارید و می خواهید آن را تبدیل به کتاب کنید؛
  4. اگر می خواهید به عنوان مترجم شناخته شوید اما وقت کافی و زمان لازم را ندارید؛
  5. موسسه سینا برای همه ی این درخواست های شما راه حل دارد لذا نگران نباشید. کافیست از طریق ایمیل درخواست خود را ارسال نمایید تا کارشناسان موسسه ظرف کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ تمامی درخواست های شما را ارسال نمایند.

 

راههای ارتباطی با موسسه سینا

تلفن ثابت:                تلفن همراه : ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲

ایمیل: pub.sina@gmail.com

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
چاپ کتاب کودکان( بنام دخترم) ۱۵ صفحه می باشد داستان ویژه کودک
سلام و عرض ادب ابتدا نهایت تشکر را داریم که ما را برای چاپ کتاب ارزشمند خود برگزیده اید. احتراما برای شروع چاپ کتاب و آگاهی از روند کامل کار با ما از طریق تلگرام، واتس اپ و یا ایمیل در ارتباط باشید. با تشکر
11 ماه پیش
بازدیدکننده

منتظر
چاپ کتاب کودکان( بنام دخترم) ۱۵ صفحه می باشد داستان ویژه کودک
11 ماه پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام