سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

رفرنس نویسی پایان نامه به سبک هاروارد

انتشار 26 آذر 1397
مطالعه 5 دقیقه

یکی از سبک های نگارش رفرنس در پایان نامه ها و مقالات علمی، سبک هاروارد می باشد که در آن لیست منابع در انتهای مقاله به ترتیب حرف الفبا مرتب می شوند.

رفرنس نویسی پایان نامه به سبک هاروارد

هنگام نوشتن یک مقاله علمی، پایان نامه، کتاب و ... از منابع مختلفی استفاده می شود که بایستی به آدرس آن  منابع در نوشته خود اشاره نماییم. در واقع این عمل باعث حمایت از نویسنده منبع اصلی می شود و از طرفی به نوشته شما ارزش و اعتبار می بخشد. عبارت رفرنس دهی ( citation) به ارجاع دهی یک نوشته یا یک جمله به منبع اصلی آن گفته می شود که به انتهای آن جمله یا متن اضافه می شود. اینکه این اضافه شدن به چه شکلی انجام شود، بستگی به سبک پیشنهادی مجله (در خصوص مقاله) و دانشگاه (در خصوص پایان نامه) دارد. همانطوری که در مطالب قبلی نیز  گفته شد، انواع سبک های رفرنس نویسی در مقالات و پایان نامه ها وجود دارد که در مجلات مختلف متفاوت بوده و می تواند در حوزه های موضوعی مقالات مختلف نیز متفاوت باشد. مجلاتی که در حوزه پزشکی فعالیت می کنند بیشتر سبک AMA  را پیشنهاد می کنند. در مقابل مجلات حوزه علوم انسانی سبک MLA و علوم روانشناسی سبک APA را ترجیح می دهند. اما با وجود این باز هم سبکی که مجله پیشنهاد می کند در اولویت قرار دارد و بایستی سبک رفرنس نویسی مقاله خود را طبق اصول و دستورالعمل مجله تنظیم کنیم.
برخی از مجلات هستند که حالت بین رشته ای بوده و حوزه های مختلفی را پوشش می دهند. این گروه از مجلات معمولا سبک هاروارد را برای مقالات پیشنهاد می کنند. برخی دانشگاه ها نیز سبک هاروارد را برای رفرنس نویسی پایان نامه پیشنهاد می کنند. در این بخش قصد داریم تا شما را با سبک رفرنس نویسی هاروارد آشنا کنیم. 

سبک رفرنس نویسی هاروارد

همانطور که گفته شد، علل رفرنس دهي، اعتبار دادن به مطالب نويسندگان دیگر ، توانمند سازي خواننده براي تعيين آسان رفرنس هاي استفاده شده و  اعتبار بخشیدن به كار خود براي خواننده می باشد. یکی از سبک های رایچ در رفرنس دهی، سبک هاروارد می باشد. در این روش مشابه روش APA، نحوه استناددهی در داخل متن بصورت (نام نویسنده - سال انتشار ) می باشد. نحوه درج آدرس رفرنس ها در انتهای متن مقاله یا پایان نامه نیز به ترتیب حروف الفبا بر اساس نام خانوادگی نویسنده اول می باشد.

نحوه رفرنس دهی به مقاله به سبک هاروارد

فرمول اصلی در نوشتن آدرس منبع مقاله در سبک هاروراد:

  • نام خانوادگی نویسنده یا نویسندگان، حرف اول نام نویسنده ., سال انتشار . عنوان مقاله. نام مجله, شماره جلد، شماره صفحه

Pellegriti, G., Frasca, F., Regalbuto, C., Squatrito, S. and Vigneri, R., 2013. Worldwide increasing incidence of thyroid cancer: update on epidemiology and risk factors. Journal of cancer epidemiology, 2013.

در صورتی که یک مقاله دارای دو نویسنده باشد، بایستی نام هر دو نویسنده هم در داخل متن و هم در آدرس انتهایی متن ذکر شود.

(Davies & Welch. 2006)
Davies, L. and Welch, H.G., 2006. Increasing incidence of thyroid cancer in the United States, 1973-2002. Jama, 295(18), pp.2164-2167.

اگر مقاله دارای 4 نویسنده باشد، در ارجاع دهی اول نام همه نویسندگان در متن و انتهای متن نوشته می شود اما در ارجاعات بعدی فقط نام نویسنده اول در متن نوشته می شود.

(Dal Maso., Bosetti., La Vecchia & Franceschi. 2009)
(Dal Maso. 2009)
Dal Maso, L., Bosetti, C., La Vecchia, C. and Franceschi, S., 2009. Risk factors for thyroid cancer: an epidemiological review focused on nutritional factors. Cancer Causes & Control, 20(1), pp.75-86.

 راد،ش.محبي و مطلبي،1385،بررسي ارتباط بيماري هاي قلبي عروقي در سالمندان عضو كانون بازنشستگان اصفهان،مجله ي علمي پژوهشي افق دانش،شماره 13،63-57.

رفرنس نویسی به روش هاروارد برای مقالات مختلفی از یک نویسنده:

در صورتی که در  نوشته خود از چندین مقاله مربوط به یک نویسنده استفاده کردیم، ترتیب قرار گیری ای منابع در لیست رفرنس ها به ترتیب حروف الفبا خواهد بود. اگر سال انتشار مقالات نیز یکسان بود، از نام مقاله برای مرتب کردن انها بر اساس ترتیب حروف الفبا استفاده می کنیم. در داخل متن نیز با حروف الفبای کوچک در کنار سال انتشار  نوع رفرنس را مشخص می کنیم. برای مثال:

(Kimura .  2003)
(Kimura . 2015a)
(Kimura . 2015b)

Kimura, E.T., Nikiforova, M.N., Zhu, Z., Knauf, J.A., Nikiforov, Y.E. and Fagin, J.A., 2003. High prevalence of BRAF mutations in thyroid cancer: genetic evidence for constitutive activation of the RET/PTC-RAS-BRAF signaling pathway in papillary thyroid carcinoma. Cancer research, 63(7), pp.1454-1457.
Kimura, E.T ANDFuziwara, C.S. 2015. Insights into regulation of the miR-17-92 cluster of miRNAs in cancer. Frontiers in medicine, 2, p.64.
Kimura, E.T and Geraldo, M.V. 2015. Integrated analysis of thyroid cancer public datasets reveals role of post-transcriptional regulation on tumor progression by targeting of immune system mediators. PloS one, 10(11), p.e0141726.

نحوه رفرنس دهی به کتاب به سبک هاروارد

فرمول اصلی در نوشتن آدرس منبع کتاب در سبک هاروراد:

  • نام خانوادگی، نام. (تاریخ چاپ). موضوع. ویرایش. (تنها در صورتی که کتاب مورد استفاده ویرایش اول نباشد ویرایش را عنوان کنید) شهر انتشار کتاب: ناشر، شماره صفحات.

در صورتی که یک کتاب دارای دو نویسنده باشد، بایستی نام هر دو نویسنده هم در داخل متن و هم در آدرس انتهایی متن ذکر شود. نام نویسندگان به ترتیبی که در خود کتاب نوشته شده بایستی ذکر کرد. 

Desikan, S. and Ramesh, G. (2006). Software testing. Bangalore, India: Dorling Kindersley, p.156

 رفرنس نویسی به سبک هاروارد در خصوص کتابهایی که ویرایش اول نیستند، شماره ویرایش باید نوشته شود.

Patterson, J. (2005). Maximum ride. New York: Little, Brown (بدون ویرایش)
Dahl, R. (2004). Charlie and the chocolate factory. 6th ed. New York: Knopf (ویرایش ششم)

نحوه رفرنس دهی به پایان نامه به سبک هاروارد

فرمول اصلی در نوشتن آدرس منبع پایان نامه در سبک هاروراد:

نام خانوادگي نويسنده،حرف اول نام نويسنده.سال،عنوان پايان نامه،سطح،اسم رسمي دانشگاه
جهرمی،ن. 1397، بررسي تاثیر داروی x در مهار رشد سلول های سزطان معده ، پايان نامه كارشناسي ارشد ژنتیک ،دانشگاه علوم پزشكي تبریز

نحوه رفرنس دهی به ​​​​​​​سمینار و کنگره به سبک هاروارد

فرمول اصلی در نوشتن آدرس منبع ​​​​​​​سمینار و کنگره در سبک هاروراد:

نام خانوادگي نويسنده،حرف اول نام نويسنده.سال،عناوين كلي گزارش،مكان انتشار:ناشر
جهرمی،ن.1396، بررسی تاثیر ين x در مهار سلول هلی سرطانی معده،كنگره بين المللي سرطان ،شیراز : انتشارات رسانه تخصصي

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام