سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شرایط تحصیل در مقطع دکتری در آلمان

انتشار 17 اردیبهشت 1397
مطالعه 3 دقیقه

موسسه سینا بر آن شده است تا در سری مقالات خود به شرایط تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه های کشورهای خارجی مختلف را بررسی کند. در این مقاله شرایط تحصیل در مقطع دکتری در آلمان مورد کنکاش قرار گرفته است.

شرایط تحصیل در مقطع دکتری در آلمان

امروزه بسیاری از دانشجویان  برای مقاطع بالای تحصیلی مانند کارشناسی ارشد و دکتری تصمیم دارند تا به خارج از کشور رفته و در یکی از دانشگاه های خارجی ادامه تحصیل دهند. دلایل مختلفی هم برای این کار می توانند داشته باشند از شرایط پذیرش این دانشگاه ها تا شرایط زندگی و امکانات آن ها. اما مهاجرت کردن و تحصیل در خارج از کشور باید با برنامه ریزی و دانش درست صورت گیرد. یکی از مواردی که باید دانشجو قبل از درخواست تحصیل در خارج از کشور، اطلاع کافی از آن داشته باشد شرایط تحصیلی در آن کشور است. به دلیل اهمیت این موضوع، موسسه سینا بر آن شده است تا در سری مقالات خود به بررسی شرایط تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه های کشورهای خارجی مختلف بپردازد. در این مقاله شرایط تحصیل در مقطع دکتری در آلمان مورد بررسی قرار گرفته است.

شرایط تحصیل در مقطع دکتری در آلمان چگونه است؟

کشور آلمان یکی از کشورهای پرطرفدار در جذب دانشجویان خارجی است. دلیل مشخصی هم دارد. این کشور از نظر فناوری و پیشرفت علمی جزو کشورهای برتر دنیا بوده و سطح رفاهی و زندگی جامعه در این کشور به نسبت سایر کشورها بسیار بالاست.

 از طرفی دیگر دانشگاه های بسیار خوب و با اعتبار بالای جهانی در این کشور وجود دارند. به طور مثال در سال 2015 تا 2016، 46 دانشگاه این کشور در رتبه بندی دانشگاه های جهان در زیر 800 دانشگاه خوب دنیا قرار داشته اند که نشان دهنده کیفیت بالای دانشگاه ها و مدارس این کشور می باشد.

به دلیل خوب بودن دانشگاه های این کشور سالانه متقاضیان زیادی برای این دانشگاه ها از سرتاسر دنیا وجود دارد که  رقابت بالایی هم برای پذیرش این مراکز آموزشی به وجود می آورد. به همین دلیل شما باید رزومه قابل قبولی داشته باشید تا بتوانید از دانشگاه های کشور آلمان پذیرش بگیرید. از مواردی که باید در رزومه شما وجود داشته باشد می توان به داشتن مقاله چاپ شده در مجلات معتبر جهانی، ثبت اختراع، مدرک زبان تافل یا آیلتس با امتیاز بالا و مواردی از این دست اشاره نمود تا شانس شما برای پذیرش در دانشگاه های این کشور بالا رود.

تحصیل رایگان در آلمان در مقطع دکتری

تحصیل در کشور آلمان رایگان بوده و اکثر دانشگاه های این کشور خدمات آموزشی رایگانی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. دانشگاه های این کشور برای پذیرش دانشجو آزمون ندارند اما موارد مختلفی مانند رزومه تحصیلی، توصیه نامه ها و همچنین تز پایان نامه و معدل مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای پذیرش مورد توجه قرار می گیرد.  در نهایت طی کردن مقطع دکتری در آلمان سه تا پنج سال طول می کشد و به فعالیت و نحوه ارتباط موثر دانشجو با استاد خود بستگی دارد.

تحصیل در این مقطع در کشور آلمان در اکثر رشته ها به زبان آلمانی است. البته در مواردی این امکان وجود دارد که دانشجو تز دکتری خود را به زبان انگلیسی ارائه نماید که در این مورد نظر استاد راهنما تعیین کننده می باشد. همچنین امکان گذراندن این مقطع در برخی رشته ها به زبان انگلیسی نیز ممکن است. پذیرش در مقطع دکتری در کشور آلمان پروسه اس زمان بر و پرریسک می باشد.

متقاضی تحصیل در مقطع دکتری در المان باید با اساتید دانشگاه های مختلف که در حیطه اقدامات پژوهشی او دارای تخصص می باشند ارتباط برقرار نماید. این ارتباط باید به صورت مستمر وجود داشته باشد تا استاد با بررسی رزومه شخص و توانایی های او بپذیرد که به عنوان (SUPERVISOR) شخص خود را معرفی نماید. در این صورت فرد پذیرش خود را اخذ کرده است. اینکه در این مقطع به دانشجو حقوقی تعلق بگیرد یا خیر به نظر استاد مربوطه بستگی دارد و نمی توان درباره آن نظری قطعی ارائه نمود. اما در صورت نظر مساعد استاد میزان این بورس ها چیزی در حدود 1000 تا 3000 یورو در ماه می باشد. تحصیل در این مقطع نیز مانند دیگر مقاطع تحصیلی در کشور آلمان با هزینه بسیار کم امکان پذیر است که البته رشته های انگلیسی زبان سهم بیشتری را در دریافت شهریه به خود اختصاص داده اند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

به طور کلی مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی ارشد به شرح ذیل می باشد:

  • ترجمه رسمی مدرک کارشناسی و ریز نمرات این مقطع
  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریز نمرات آن
  • ترجمه رسمی مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن
  • پاسپورت متقاضی که باید دارای اعتبار بیش از 6 ماه باشد
  • مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی ( مدرک زبان مورد نیاز برای مقطع دکتری در کشور آلمان در رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی آیلس 7 به بالا و در رشته های ارائه شده به زبان آلمانی مدرک B2 می باشد.)
  • توصیه نامه اساتید مقاطع تحصیلی قبلی
  • پروپوزال و انگیزه نامه
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام