تولید محتوا بهقدری مسئله مهمی است که میتوان گفت یکی از اساسیترین معیارها برای جذب مخاطبان و درنهایت فروش محصول یا خدمات است. با محتوای مفید و جذاب میتوان تا حدود قابلتوجهی موجب رشد در کار و ماندگاری در ذهن مخاطبان شد. درواقع با هزینهای که برای تولید محتوا پرداخت میکنید، میتوانید فروش چند برابر داشته باشید.
اگر نمیدانید برای وبسایت یا شبکه اجتماعی خود چگونه تولید محتوا انجام دهید و هیچ فکری برای تولید محتوا و حتی هزینههای دریافتی برای این کار ندارید با ما همراه باشید تا علاوه برای چیستی تولید محتوا چگونگی انجام کار را برای شما عزیزان بازگو نماییم.
همانطورکه میدانید تولید محتوا بخش اعظمی از زندگی روزمره اکثر افراد را به خود اختصاص داده و نقش پررنگی در کسبوکار دارد. تولید محتوا به فرایند تولید ایدههای کلی جذاب برای پرسونای خریدار (Buyer Persona) بهصورت نوشتاری یا بصری حول محور آن ایدهها و دستیافتنی کردن این اطلاعات برای مشتریان از طریق بلاگ، ویدئو، اینفوگرافی یا سایر قالبها گفته میشود. درواقع تولید محتوا، فرآیندی است که در طی آنیک کارشناس تولید محتوا به گردآوری، تدوین و تألیف اطلاعات در یک زمینه خاص مشغول است. بنابراین کارشناس تولید محتوا باید از موضوعی که قصد محتوا نویسی برای آن را دارد، اطلاعات کافی داشته باشد. در غیر این صورت حکم تک تیراندازی خواهد داشت که نمیداند باید به کجا شلیک کند! حتی بازهم اگر تیرانداز داستان ما بهترین اسلحه را در اختیار داشته باشد و در تیراندازی هم بسیار ماهر باشد اما اگر نداند که باید کجا را هدف بگیرد، قطعاً موفق نخواهد شد.
اگر شما جز افرادی هستید که شبکهی اجتماعی یا وبسایتی دارید، تولید محتوا برای شما یک امر اساسی میباشد؛ زیرا تولید محتوا باعث افزایش ترافیک و به دنبال آن مشارکت کاربران شما میشود. در ادامه با ما همراه باشید تا به یکی سری از مزایای تولید محتوا در کسبوکار اشاره نماییم:
شما بعدازاینکه یک شغل و یا کسبوکاری را راهاندازی کردید نیاز به معرفی خود به کاربران دارید بدین منظور میتوانید از تولید محتوا مناسب بهرهمند شوید. شما میتوانید بدین منظور شما میتوانید با قالب محتوای متنی یا ویدیویی از برند خود نام ببرید، خدمات کسبوکارتان را معرفی کنید و به کسبوکارتان هویت ببخشید.
در دنیای مدرن و امروزه اکثراً افراد برای دریافت خدمات و خرید محصولات موردنیاز اولین کاری که انجام میدهند ابتدا نام آن خدمات و یا محصول را در گوگل سرچ میکنند. شاید برای شما هم سؤال باشد که وبسایتها چگونه در نتایج گوگل قرار میگیرند. میتوان بیان کرد راه قرار گرفتن در نتایج گوگل استفاده از تولید محتوا سئو شده میباشد. درواقع باید محتوا را به شکلی نگارش نمایید که موردپسند موتورهای جستوجو باشد.
یکی از بهترین راه افزایش بازدید تهیه محتوا مناسب میباشد درواقع بدون تولید محتوا مناسب نمیتوان وبسایت و یا شبکهی اجتماعی پربازدید داشت اگر شما به پربازدید نرین وبسایتهای داخلی و یا خارجی توجه نمایید درمییابید که آنها محتواهای متنی، ویدیویی و یا صوتی مناسبی را همواره تهیهکرده و به اشتراک میگذارند.
تصور کنید که وارد وبسایتی شدهاید که هیچ توضیحاتی در آن سایت در مورد محصول و یا خدمات داده نشده است فقط محصولاتی را به همراه چند تصویر، قیمت و چند خط توضیحات خیلی کوتاه درج کرده است. آیا مایلید از این وبسایت خرید کنید یا ترجیح میدهید از وبسایتی خرید نمایید که توضیحات کاملی به همراه نقد و بررسی محصول داشته و تصاویر و ویدیوهای کاملی از آن قرار داده و جای هیچ ابهامی برای کاربر باقی نگذاشته باشد. مسلماً گزینه دوم را انتخاب مینمایید و اعتماد شما با توضیحات مناسب کسب میشود.
معمولاً کاربران دوست دارند قبل از ثبت سفارش برای خدمات خاص و یا خرید محصول با کارشناسان مشاوره و راهنماییهای لازم را دریافت نمایند. درواقع با پاسخ به ابهامات و سؤالات کاربران میتوانید به آنها کالا بفروشید و یا خدمات لازم را ارائه دهید. پس باید به کمک تولید محتوای مؤثر و هدفمند به سؤالات متداول کاربران پاسخ دهید. بعد از پایان این پاسخها در آخر به سراغ معرفی کالا یا خدمات کسبوکار خودتان بروید. درواقع درفروش آنلاین مشتری از شما مشاوره میخواهد شما باید به کمک محتوای مناسب در وبسایت یا شبکههای اجتماعی پاسخی قانعکننده برای آنها داشته باشید.
از مهمترین دلایل اهمیت تولید محتوا میتوان به قابلیت بازاریابی با هزینه کم اشاره کرد. شما هرگونه بازاریابی انجام دهید نیاز بهصرف هزینههای زیاد خواهید داشت ولی با تولید محتوا با هزینه بسیار ناچیز میتوانید نتایج چشمگیری داشته باشید.
به نظر میرسد امروزه بدون تولید محتوا نمیتوان کاربران هدف را وارد سایت خودکرده و فروش و ثبت برای خدمات داشت. درواقع با تولید محتوا بهینه کاربران وارد سایت شما شده و با خدمات شما آشنا شده و میتوانند با سهولت تمام از خدمات شما استفاده نمایند که موجب افزایش فروش در کسبوکار میشود.
بعدازاینکه به مزایای تولید محتوا اشاره شد، حالا باید با انواع محتوا روش تولید هرکدام از آنها آشنا شوید. در زیر به پنج نوع از روشهای رایج تولید محتوا اشارهشده است:
یکی از رایج ترین نوع تولید محتوا که موجب ترافیک و جذب مشتری در سایت می شود همین محتوای متنی می باشد. این دسته از محتواها معمولا برای نوشتن کتاب و مجلات و همین طور مقالات وبسایت بیشترین کاربرد را دارند.اگر محتوای متنی را به شکل صحیح و بهینه در وبسایت خود قرار دهید، در ظرف مدت چند ماه میتوانید شاهد افزایش ترافیک وبسایت خود باشید.
محتوای ویدیویی به محتوایی اطلاق میشود که دارای صوت، تصویر، بخشهای گرافیکی و ... باشد. اشکال متداول محتوای ویدیویی شامل وبلاگها، گیفهای متحرک، ویدیوهای زنده، توصیفات مشتری، ارائههای ضبطشده و وبینارها میشود. در این نوع از محتوا شما باید خلاقیت بیشتری داشته باشید. توصیه ما برای وبسایتهای جدید تولید محتوای متنی است زیرا تولید محتوا ویدئویی هزینهبر میباشد و اگر مدنظر دارید حتماً محتوا ویدئویی تهیه نمایید حتماً با ویدئو کوتاه کار خود را شروع کنید.
کسانی که این نوع از تولید محتوا را انجام میدهند معمولاً خودشان هم اجرا میکنند. در این نوع از تولید محتوا به دلیل اینکه بیننده چیزی نمیبیند و فقط و فقط میشنود، باید تمام جزئیات را در نوشته به کاربرد. با این کار مخاطب ارتباط بیشتری با پادکست شما میگیرد. در رادیو هم همین کار را میکنند تا مخاطبان لذت بیشتری را ببرند.
در تولید محتوا باید بسته به نیاز، بودجه و همچنین نوع مشتریان بهترین و تاثیرگزارترین نوع از انواع محتواهای تبلیغاتی را بهمنظور معرفی خدمات و یا محصولات خود، انتخاب کنید. تولید محتوای تبلیغاتی یکی از مهمترین و پراهمیتترین زمینه در تولید محتواست. به دلیل اینکه شما باید با تولید یک محتوای تبلیغاتی سود خوبی به مشتریان برسانید. کارفرمایانی که شما به آنها تعهد میدهید تا برایشان تبلیغ بنویسید روی نرخ تبدیل شما تمرکز میکنند. محتوای تبلیغاتی شامل، ریپورتاژ نویسی، کپی رایتینگ، ایمیل نویسی و … میشود.
هر محتوای آموزشی که برای یادگیری ارائه میشود، باید کاربردی و مفید باشد. محتوای آموزشی باید متناسب با نیاز فراگیران باشد و مطالب آن بهروز و دقیق باشد درنهایت اینکه باید برای افراد قابل یادگیری باشد. چنانچه افراد هنگام آموختن نقش فعالی داشته باشند، یادگیری شکل مؤثری پیدا میکند؛ بدین منظور در تدریس مطالب و ارائه محتوای آموزشی نباید از سخنرانیها طولانی و حفظ مطالب استفاده کرد، چراکه آموختن باید همراه با درک مطلب باشد.
معمولاً زمانی که شما محتوا جدید در سایت یا هر پلتفرم دیگری بارگذاری میکنید حدوداً شش ماه زمان میبرد تا محتوا جایگاه مناسبی در گوگل بیابد زیرا لازم ارتقا و دریافت جایگاه مناسب کاربرانی میباشد که از محتوا دیدن میکنند بهتر است برای اینکه سریعتر به اهداف خود و دریافت جایگاه مناسب در گوگل دستیابید منتظر محتوا بارگذاری شده نباشید و همواره محتواهای جدید و کاربردی تهیه و بارگذاری نمایید این امر خود باعث میشود تا بهمرور بازدید از سایت شما بالا برود و مخاطبان با دیدن محتواهای پرکاربرد، زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند.
فرایند تولید محتوا برای دستیابی به اهداف خاصی مانند افزایش فروش، آگاهسازی مخاطبان از محصول، کسب سود بیشتر، ایجاد تعامل با جامعه هدف یک کسبوکار و… انجام میشود. یک تولیدکننده محتوا باید خصوصیات مختلفی ازجمله مطالعه گسترده و عمیق، نوشتن مداوم فارغ از موضوع، خلق و سازماندهی مستمر مطالب و درنهایت کنجکاوی و اشتیاق برای تولید محتوا داشته باشد. در همین راستا کسی که کار تولید محتوا را بهصورت تخصصی انجام میدهد موظف هست نسبت به جمعآوری و یا تولید اطلاعات در فضای وب اقدام کند و از این راه برای محصول یا خدمات موردنظر ارزشآفرینی نمایند.
سینا ترجمه یکی از بهترین مؤسسات در امر خدمات پژوهشی ازجمله تولید محتوا تخصصی برای ارتقاء کسبوکار میباشد این موسسه علاوه بر تولید محتوا تخصصی دارای خدماتی همچون پذیرش و چاپ مقاله، ترجمه متون تخصصی، فرمت بندی مقاله، پارافریز مقاله و تهیه کاورلتر مقاله،تهیه چکیده مبسوط میباشد، ازاینرو اگر مدنظر دارید کسبوکار خود را ارتقا دهید و یا رزومه پژوهشی خود را تقویت نمایید از موسسه سینا ترجمه در این زمینه کمک بگیرید.
خوب رسیدیم به یکی از سؤالات پرکاربر در تولید محتوا قیمت تولید محتوا چقدر است و این قیمت بر چه اساسی برآورد میشود که در ادامه به عوامل تأثیرگذار بر هزینه تولید محتوا اشارهشده است که شما میتوانید با آگاهی از آنها سفارش خود را با خیال راحت ثبت نمایید.
یکی از مهمترین مواردی که در هزینه تولید محتوا مؤثر میباشد نوع محتوای انتخابی است که در زیر به هر یک از انواع محتواها اشارهشده است:
مقاله عمومی یا تخصصی
اگر شما یک وبسایت یا وبلاگ دارید که در خصوص موضوع تخصصی یا عمومی صحبت میکنید این گزینه را انتخاب کنید.
شبکههای اجتماعی
اگر شما مدیر یکی از شبکههای اجتماعی از قبیل اینستاگرام، تلگرام، لینک دین و... هستید و میخواهید مطلبی برای آن تهیه کنید این گزینه مناسب شما میباشد
انواع مکاتبات
اگر شما نیاز دارید که نامه یا ایمیلی چه رسمی و چه محاورهای به مخاطبان ایرانی یا خارجی بنویسید، بهترین گزینه برای هدف شماست.
رپورتاژ آگهی
اگر میخواهید محصول یا خدمات خود را برای ارائه به مشتریان تبلیغ کنید این گزینه را انتخاب نمایید
شرح محصول
اگر محصول یا خدماتی دارید که میخواهید دفترچه راهنما برای آن آماده نمایید میتوانید از این گزینه بهره ببرید.
ابر محتوا
گاهی لازم هست برای توضیح یک موضوع، مطلبی طولانی برای تشریح کامل و جامع آن آماده شود که این گزینه راهگشای شما خواهد بود
یکی دیگر از موارد مهم در برآورد هزینه تولید محتوا نوع نگارش میباشد مسلماً یک محتوای تخصصی تألیفی با یک محتوای ترجمهشده یا بازنویسی شده قیمت یکسانی ندارند که در ادامه به هریک از این انواع نگارش محتوا اشارهشده است:
ترجمه
در این نوع از تولید محتوا، نویسنده با توجه به موضوع در سایتهای غیرفارسیزبان جستجو کرده و مقالهای را متناسب با موضوع انتخاب و آنها به زبان درخواستی ترجمه میکند
تألیف و ترجمه
در این نوع از تولید محتوا، نویسنده بخشی از مطالب را بهصورت ترجمه و بخش دیگر را با استفاده از منابع مختلف به زبان خود مینویسد
تحقیق و تألیف
در این نوع از تولید محتوا درواقع نویسنده محتوا با استفاده از منابع مختلف در کنار دانش و تجربههای شخصی محتوا را نگارش میکند که درنهایت مطلب خروجی از لحن و ادبیات نویسنده خود بهره میبرد.
بازنویسی
در این نوع از تولید محتوا، نویسنده بدون دستکاری در اصل یک متن، صرفاً آن را بهگونهای دیگر بیان میکند و با تغییر کلمات و نحوه جملهبندی متن را بازنویسی میکند
هرچقدر زبان محتوا کمتر رواج داشته باشد هزینه دریافتی افزایش میآید برای مثال هزینه نگارش محتوا به زبان فرانسه بیشتر از فارسی میباشد.
ازآنجاییکه هزینه تولید محتوا بر اساس تعداد کلمات محاسبه میشود بنابراین هر چه تعداد کلمات بیشتر باشد، قیمت تولید محتوا نیز بیشتر میشود.
یک محتوا هر چه تخصصیتر باشد، به دانش و تجربه بیشتری برای نگارش نیاز دارد به همین دلیل تولید محتوای تخصصی به نسبت محتوای عمومی دشوارتر و پرهزینهتر است.
درصورتیکه مدتزمان کمتری در اختیار محقق باشد، بسته به فشار کاری و سرعت عملی که باید داشته باشد، هزینه نیز افزایش مییابد. بهطورکلی در سفارشات زمان به سه نوع مختلف عادی، فشرده و فشرده پلاس دستهبندی میشود که مشتری میتواند با انتخاب هر یک از آنها، زمان دقیق تحویل سفارش خود را تعیین کند.
چهار سطح کیفی برای تولید محتوا وجود دارد که شامل سطح کیفیت نقرهای، طلایی و طلایی پلاس میباشد که طبیعی است قیمت کیفیت طلایی پلاس بالاتر از بقیه و نقرهای پایینتر خواهد بود که در ادامه به تفضیل هرکدام از این موارد بررسیشده است.
سطح نقره ای
ترجمه متن با احتمال 30 درصد خطا در کلمات تخصصی انجام می شود و استفاده از عکس در این سطح از محتوا هر 1000 کلمه یک عدد می باشد این نوع از محتوا برای شبکه های مجازی و وبلاگ ها مناسب می باشد.
سطح طلایی
متن به صورت کاملا تخصصی و سلیس تهیه می باشد و استفاده از تصویر و یا عکس هر 1000 کلمه دو عدد می باشد در کل تهیه محتوا در سطح طلایی برای استفاده در شبکه های مجازی، وبلاگ ها و همچنین محتواهای آموزشی و وبسایت های عمومی توصیه می شود.
سطح طلایی پلاس
متن به صورت کاملا تخصصی و سلیس تهیه شده و مجددا توسط افراد خبره مورد بازخوانی قرار می گیرد. استفاده از تصویر و یا عکس هر 1000 کلمه 3 عدد می باشد در کل تهیه محتوا در سطح طلایی پلاس با بالاترین کیفیت ممکن انجام می شودو برای استفاده در شبکه های مجازی، وبلاگ ها محتواهای آموزشی ،وبسایت های عمومی ،وبسایتهای تخصصی و تصاحب رتبه اول گوگل توصیه می شود
مراحل سفارش و انجام کار برای تولید محتوا در مؤسسات مختلف با یکدیگر تفاوتهایی دارد. امروزه به دلیل پیشرفت و گسترش سریع علم و دانش در کسب کار در سراسر جهان، وجود سایتها و شبکههای مجازی نیاز به تولید محتوا برای گسترش کسب کار ضرورت پیداکرده است. روش کلی سفارش تا انجام کار محتوا در سینا ترجمه بدینصورت است:
ثبت و ارسال درخواست |
ارائه فاکتور و پرداخت |
تولید محتوا |
تحویل محتوا |
سینا ترجمه بهمنظور رفاه حال مشتریان گرامی، ابزار محاسبه آنلاین هزینه تولید محتوا را فراهم کرده تا متقاضیان بهسرعت بتوانند هزینه تولید محتوا درخواستی را برآورد نمایند. با سینا ترجمه میتوانید با واردکردن اطلاعات مربوط به محتوا درخواستی اعم از زبان و زمینه تخصصی متن موردنظر، تعداد کلمات و... اقدام به برآورد هزینه تولید محتوا خودنمایید.
تولید محتوا برای خدمات اینترنتی رویهای جدید در امر بازاریابی میباشد که استراتژیهای تبلیغاتی را بر پایه ایجاد اطمینان در مشتری از طریق راهنمایی، آموزش و سرگرم ساختن او بنانهاده است. در مسیر تولید محتوا برای هر برندی باید این را در نظر داشت که فرآیندهای تولید و آنالیز بازخورد محتوا بهصورت توأمان انجام میپذیرند. هرچه اطلاعات بیشتری از نوع تعامل مخاطبان با محتوای تولیدی وجود داشته باشد میتوان تصمیمات بهتری درزمینهٔ چینش ادامه مسیر بازاریابی محتوایی گرفت؛ بنابراین سینا ترجمه با بهکارگیری بیش از صد نویسنده متخصص در تمامی زمینههای کسبوکار و جذب نیروی کار متخصص توانسته است علاوه بر ارائه کار باکیفیت، هزینه تولید محتوا را برای بازاریابی محتوایی سایتتان به طرز قابلملاحظهای کاهش دهد. تولید محتوا در تمامی زمینههای کسبوکار بیش از چندین زبان زنده دنیا تولید میگردد.
جهت اطلاعات بیشتر برای تولید محتوا میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و یا از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت نمایید.
راه های ارتباطی با ما
09149724522
04133250787
sina.pub@gmail.com
@pub.sina
با توجه به اینکه ترجمه محتوای انگلیسی حتماً باید توسط مترجمانی تهیه شود که به هر دو زبان فارسی و انگلیسی تسلط کامل دارند، قیمت این نوع تولید محتوا کمی بیشتر است؛ جزئیات و قیمت تولید محتوا متنی انگلیسی را در سایت می توانید براورد نمایید.
خدمات تولید محتوا در سینا ترجمه در انواع تخصص ها و زمینه ها همانند فروشگاهی، بازاریابی، سلامت، سرگرمی و تمامی رشته های تخصصی مانند پزشکی و مهندسی و ... انجام میپذیرد.
با هدف ارائه بالاترین کیفیت و گرفتن بهترین نتیجه در گوگل، ابتدا کلمات کلیدی وب سایت شما توسط کارشناسان وب بررسی و آنالیز می شود. در مرحله بعدی متناسب با نتایج به دست آمده، محتوا های لازم طبق یک زمان بندی و ترتیب منظم، لیست میشود. در نهایت برای اجرای این استراتژی، از تقویم محتوایی طبق برنامه تعیین شده استفاده می شود.
تیم سینا ترجمه با در اختیار داشتن نیروهای متخصص، کار تولید محتوا را با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن انجام می دهد. این کار حداکثر دو روز کاری زمان می برد و بسته به حجم محتوا می تواند کمتر از یک روز هم طول بکشد.
مسلما چنانچه هر گونه اشکالی در محتوا وجود داشته باشد، بدون نگرانی بوسیله تیکت، ویرایش و برطرف خواهد شد.