سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

آشنایی با نحوه ارسال مقاله به کنفرانس

انتشار 18 بهمن 1396
مطالعه 2 دقیقه

در ایران سالانه همایش ها وکنفرانس های بسیاری برگزار می شود که دانشجویان می توانند مقاله های خود را به این همایش هاو کنفرانس ها بفرستند.از طرفی دیگر کنفرانس های خارج از کشور نیز هستند که امکان دریافت مقاله رامحیا کرده اند.موسسه سینا درمقاله حاضر نحوه ارسال مقاله به کنفراس را برای شما بازگو خواهد کرد و شما را با روند آن آشنا خواهد نمود.

آشنایی با نحوه ارسال مقاله به کنفرانس

نحوه ارسال مقاله به کنفرانس به چه نحوی است؟ 

مقاله هایی که برای کنفرانس ها و همایش ها فرستاده می شود از نظر ساختاری با مقاله هایی که در مجله ها فرستاده می شود می توانند متفاوت باشند. توجه داشته باشید که قوانین و اسلوب نگارشی مورد درخواست همایش و کنفرانس را از سایت تخصصی کنفرانس برداشت کرده و مقاله خود را با آن شیوه بنویسید. معمولا مقالات در کنفرانس ها به دو صورت پوستر و یا ارایه فیزیکی پذیرفته می شوند و در پایان همایش برای شرکت کنندگان گواهی صادر شده و مقالات راه یافته و پذیرفته شده در همایش یا کنفرانس در قالب یک کتاب چاپ شده و نسخه ای از آن به نویسنده ارسال می شود.

اولین کاری که برای ارسال مقاله خود  باید انجام دهید مراجعه به سایت همایش یا کنفرانس می باشد. به این منظور به سایت همایش که در فراخوان آن نیز موجود است مراجعه کنید و شرایط و ویژگی های مقالات درخواستی کنفرانس که در توضیحات سایت موجود است را مطالعه کنید.  کنفرانس های مختلف قوانین و شیوه های مختلفی را برای دریافت مقالات ارایه می دهند. بدین سبب مطالعه دقیق سایت برگزار کننده کنفرانس و شرایط و ضوابط ارایه شده توسط آن  بسیار مهم است.

در بسیاری از کنفرانس ها باید در سامانه ارایه شده توسط برگزار کننده ثبت نام کنید و پس از تایید سیستمی وارد محیط کاربری خود در سایت کنفرانس شده و اقدام به ارسال مقاله خود کنید. در بسیاری از کنفرانس ها ابتدا از شما چکیده ای از مقالات را می خواهند که باید آن را برایشان ارسال کنید. در این حالت ابتدا چکیده مقاله شما توسط داوران کنفرانس بررسی و داوری می شوند و بعد از تایید، اصل  مقالات باید برای شرکت در همایش  فرستاده شوند. در بعضی از کنفرانس ها نیز اصل مقاله به همراه چکیده را باهم از شما درخواست می کنند که باید هر دو مورد را برایشان از طریق سیستم ارسال کنید.

به یاد داشته باشید که فرمت مقاله و چکیده ای که فرستاده می شود باید پی دی اف و یا فایل word باشد و از لحاظ نگارشی باید بر مبنای استاندارد تعیین شده در وب سایت کنفرانس تنطیم شده باشد. بعد از اینکه مقالات شما داوری شد و مورد تایید نهایی قرار گرفت باید مبلغی را که تعرفه آن در وب سایت کنفرانس وجود دارد پرداخت کرده و اطلاعات تکمیلی و پرداختی را برای کنفرانس ارسال کنید که این مرحله، گام نهایی در شرکت کردن قطعی مقاله شما در کنفرانس خواهد بود.

در بعضی از کنفرانس ها پست الکترونیکی نیز در اختیار قرار داده می شود که در صورت خرابی و کار نکردن وب سایت و شیوه ارسال الکترونیکی مقالات می توانید با این ایمیل فایل های چکیده و مقالات خود را ارسال کنید. مکاتبات بعدی اکثرا از طریق پست الکترونیکی نویسنده مسئول و فرستنده فایل ها انجام می شود و روند داوری و پذیرش مقالات به اطلاع نویسده می رسد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام