رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغالتحصیلی دانشگاه آزاد گفت: فرآیند صدور گواهی موقت و فارغالتحصیلی دانشجویان در حال انجام است.
بهروز طهماسب کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرآیند فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه آموزشیار، گفت: از ابتدای راه اندازی سامانه آموزشیار تاکنون هیچ اختلالی در فرآیند فارغالتحصیلی دانشجویان به وجود نیامده و هیچ دانشجویی بلاتکلیف نیست.
وی با تأکید بر اینکه فرآیند صدور گواهی موقت و دانشنامه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همانند گذشته ادامه دارد، اظهار داشت: در سامانههای قبلی دانشگاه اشکالات بسیاری وجود داشت و کارشناسان این حوزه در زمان فارغالتحصیلی، نسبت به اصلاح دادههای دانشجویی در واحدها و فارغالتحصیل کردن دانشجویان اقدام میکردند. این در حالی است که در سامانه آموزشیار این اشکالات قابل رصد است و مدیران گروه و کارشناسان دسترسی لازم جهت تطبیق دادهها در سامانههای قبلی و فعلی دانشگاه را دارند و پس از تطابق اطلاعات، اقدام به فارغالتحصیلی دانشجویان میکنند.
کاظمی خاطرنشان کرد: امکان فرآیند فارغالتحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه آموزشیار وجود دارد و واحدهای دانشگاهی فرآیند صدور مدارک مربوط به دانشآموختگی دانشجویان را در نیمسال اخیر آغاز کرده و در حال ارسال مدارک به سازمان مرکزی هستند.
رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغالتحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه احیاناً برخی نمرات دانشجویان هنوز در سیستم درج نشده باشد، تصریح کرد: ممکن است اشکالات مربوط به نسبت دادهها که در سامانههای قبلی دانشگاه وجود داشت، در سامانه آموزشیار اصلاح نشده باشد که با مرتفع شدن این اشکالات داده ای توسط کارشناسان واحدها، امکان فارغالتحصیلی برای این دانشجویان نیز وجود خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: براساس دستورالعملها و آئیننامه های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، کارشناسان و مدیران آموزشی واحدها، اختیارات و دسترسیهای لازم را برای رفع مغایرتهای دادهای دانشجویان دارند و هرگونه اشکال را در یک نظام هماهنگ به سازمان مرکزی گزارش میدهند.
کاظمی با اشاره به اینکه اشکالات موجود در سامانه آموزشیار ناشی از گذار از سامانههای جزیرهای و ناهماهنگ به یک سامانه یکپارچه دادهای است، گفت: کارشناسان امور فارغالتحصیلی واحدها در یک دوره متمرکز به صورت مجازی آموزشهای لازم را برای کار با سامانه آموزشیار را کسب و نظرات خود را برای بهبود کیفیت سامانه مطرح کردهاند. متخصصان سامانه آموزشیار نیز در حال بررسی و بهبود سیستم بر اساس نظرات کارشناسی هستند.