دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاستهای آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری کشور در خصوص فرآیند سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی هم اندیشی برگزار میکند.
به نقل از خبرنگار مهر، دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاستهای آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری کشور، در خصوص فرآیند سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی هم اندیشی برگزار میکند.
در ابتدای سوالات این هم اندیشی آمده است:
«همواره یکی از عوامل بسیار مهم در کیفیت دورههای تحصیلات تکمیلی؛ رویهها و فرآیندهای سنجش و پذیرش، برشمرده میشود. از طرفی اصل متمایز ساختن دو فرآیند سنجش و پذیرش به ایجاد سیر تحولی در رویکرد نهادی و اجرایی آموزش عالی منجر شد، بهطوریکه تمرکززدایی در نظام سنجش و پذیرش به سمت استقرار نظام با رویکرد نیمهمتمرکز، سوق یافت.
در مقطع کنونی جامعه علمی و دانشگاهی کشور خواهان افزایش تمرکززدایی و تفویض اختیار حداکثری به دانشگاهها (اعمال روش غیرمتمرکز) هستند.
مخالفان این رویکرد بخصوص برخی داوطلبان شرکت در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی بر این باورند که علیرغم نکات مثبت نهفته در استدلال پشتیبانیکننده افزایش اختیارات دانشگاهها، این اقدام میتواند به برخی آسیبهای موجود در نظام نیمهمتمرکز فعلی بی افزاید و ضریب اطمینان تحقق عدالت و امن بودن فرآیند سنجش و پذیرش را تحتالشعاع قرار دهد.
بر این اساس با هدفِ کمک به طراحی گزینههای بهینهساز امر سنجش و پذیرش در تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری)، برای ارائه پاسخ خود به سوالات به لینکهای ذیل مراجعه کنید.»
https://docs.google.com/forms/d/e/۱FAIpQLSfRghEB۵۳۸B۵x-، WQl۵EPuuGYFbsZbphEyEkimLeaeSSw۷sUg/viewform?usp=sf_link