سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

غربالگری کارکنان دانشگاه آزاد/ ابلاغ ساعت کاری سازمان مرکزی در ماه مبارک رمضان

انتشار 4 اردیبهشت 1399
مطالعه 5 دقیقه

دستورالعمل فاصله گذاری هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی در مقابله با ویروس کرونا خطاب به روسای دانشگاه آزاد استان ها و واحدهای ویژه ابلاغ شد.

غربالگری کارکنان دانشگاه آزاد/ ابلاغ ساعت کاری سازمان مرکزی در ماه مبارک رمضان

با توجه به تداوم اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و آغاز مرحله فاصله‌گذاری هوشمند براساس مصوبات ستاد ملّی مقابله با ویروس کرونا موارد زیر جهت اقدام ابلاغ می شود.

الف- امور اداری و پشتیبانی

۱- انجام وظیفه همکاران محترم عضو غیرهیأت­ علمی سازمان مرکزی و  واحدهای دانشگاهی از روز دوشنبه یک اردیبهشت نیز، از طریق انجام دورکاری و بر پایه حداکثر دو سوم حضور و به صورت چرخشی تا زمان عدم تمدید تعطیلی دانشگاه‌ها از سوی ستاد ملی مقابله باکرونا با نظر مدیران حوزه ستادی و رؤسای محترم واحدهای دانشگاهی می‌باشد. 

۲- از روز دوشنبه یک اردیبهشت ماه تا پایان ماه مبارک رمضان، ساعت کاری سازمان مرکزی دانشگاه، واحدها و مراکز آموزشی سراسرکشور از ساعت ۸ صبح تا ۱۳:۳۰ است.

۳- کلیه کارکنان موظفند نتیجه ارزیابی وضعیت بیماری کرونای خود را که از سامانه salamat.gov.ir وزارت بهداشت اخذ نموده‌اند، به مدیر بلافصل خود ارائه کنند و چنانچه براساس نتیجه ارزیابی سامانه مذکور، فردی نیاز به قرنطینه خانگی یا مراجعه به مراکز درمانی داشت از حضور در محل کار خودداری و موضوع را به مدیر مربوطه اعلام نماید. بدیهی است بعد از بهبودی، لازم است مدارک پزشکی مربوطه، مورد تأیید پزشک معتمد قرار گیرد.

۴- برای کارکنان دارای بیماری طبقه بندی شده در دو گروه، الف - بیماران با بیماری زمینه‌ای شامل بیماری قلبی– عروقی، فشارخون، دیابت، بیماری‌های تنفسی زمینه‌ای و   ب -  بیماران با نقص ایمنی شامل بیماران تحت درمان با کورتیکواستروئید بیش از ۱۲.۵ میلی گرم پردنیزولون در روز بیش از دو هفته، شیمی درمانی، بدخیمی‌ها، پیوند اعضا، که به عنوان افراد در معرض خطر ابتلای بالاتری به بیماری کووید-  ۱۹شناخته می‌شوند، درصورت تأیید پزشک معتمد دانشگاه، تا پایان دوره فاصله‌گیری اجتماعی، باید امکان انجام فعالیت‌های شغلی نظیر کاهش زمان حضور یا دورکاری فراهم شود.

۵- رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشت و حفاظت فردی، سلامت محیط کار اداری و ... مرتبط با زیرنظام های اداری دانشگاه، ابلاغی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا که از طریق درگاهSalamat.iau.ir  قابل دسترسی می باشد الزامی است.

۶- مواجهه چهره به چهره کارکنان به حداقل رسیده و به منظور هماهنگی امور، استفاده حداکثری از تلفن در اولویت قرار گیرد. در صورتی که کارکنان ناگزیر به مواجهه چهره به چهره باشند، حداقل زمان ممکن و حداکثر فاصله (۲متر) در کلیه تماس‌های بین کارکنان با هم و کارکنان و ارباب رجوع رعایت شود. گندزدایی و تهویه مناسب هوای فضاهای کار مشترک توسط واحدها به صورت نوبه‌ای و متناسب با میزان مراجعه و اختلاط کاری الزامی است.

۷- جلسات بصورت ویدئو کنفرانس و با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای موجود در واحد و در بستر زیرساخت نرم افزارهای ملی و نرم‌افزار ارائه شده توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه به آدرس Daanaan.daan.ir برگزار شود.

۸- کارکنان تا حد امکان از وسیله نقلیه شخصی برای تردد استفاده کنند. در صورت ضرورت استفاده از سرویس ایاب و ذهاب کارکنان، لازم است تا دستورالعملهای مربوط به ضدعفونی و گندزدایی وسایل نقلیه عمومی، فاصله‌گذاری اجتماعی در وسایل نقلیه عمومی و بهداشت فردی در وسایل نقلیه عمومی با اولویت گندزدایی سطوح تماس، تهویه مناسب وسایل نقلیه، رعایت استفاده از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت سرنشین موجود و رعایت فاصله ایمن حداقل ۱ متری سرنشینان اجرایی گردد.

۹- برای ثبت حضور و غیاب کارکنان، ترجیحاً از سیستم تشخیص چهره/کارتخوان کارکنان (در صورت امکان) استفاده شود. در صورت استفاده از سیستم اثر انگشت، وجود مواد ضدعفونی کننده دست در نزدیکی محل مربوطه و الزام کارکنان به استفاده از آن ضروری است.

۱۰- از استعمال دخانیات در هر شرایطی خودداری شود، همچنین از تجمع غیرضروری در محل کار اجتناب شود.

۱۱- برای کاهش مراجعات و تکریم ارباب رجوع از بخش پاسخگویی پایگاه اطلاع رسانی واحد، سامانه‌های الکترونیکی و تلفن گویا برای راهنمایی و پاسخگویی استفاده گردد.

۱۲- به منظور کاهش تماس مراجعان به بخش‌های مختلف اداری، در صورت امکان میز پاسخگویی به ارباب رجوع در قسمت ورودی واحد یا ساختمان اصلی با حضور نمایندگان بخش‌های اداری مورد لزوم ایجاد شود و ضمن فراهم نمودن وسایل حفاظت فردی مناسب شامل دستکش و ماسک برای کارکنان مذکور، از موانع شیشه‌ای یا پلاستیکی بین کارکنان و مراجعان استفاده شود.

۱۳- درصورت لزوم به مراجعه حضوری ارباب رجوع جهت انجام امور اداری، با استفاده از نوبت دهی تلفنی و یا از طریق سامانه از ازدحام جمعیت در واحدها جلوگیری شود. همچنین مکان مناسبی برای انتظار ارباب رجوع با رعایت فاصله مناسب صندلی‌ها، برقراری تهویه مناسب هوا و گندزدایی مرتب محیط در نظر گرفته شود.

۱۴- در صورتی که برخی از اعضای هیأت علمی به لحاظ مشکلات فنی و تجهیزاتی درخواست اختصاص مکان مجهز برای ارائه دروس به صورت مجازی دارند، لازم است واحد ضمن تعیین مکان مناسب، نسبت به گندزدایی مرتب محیط و ضدعفونی تجهیزات مورد استفاده مشترک بعد از اتمام هرکلاس اقدام نماید. استفاده از وسایل حفاظت فردی هنگام تردد استادان و برگزاری کلاس‌ها الزامی است.

۱۵-  جهت کاستن از تماس مستقیم دست‌ها با در و دستگیره‌ها، آنها را به حالت نیمه باز نگهدارند (درصورت امکان) یا برای سهولت تردد از جک و آرام بند درب‌ها استفاده نگردد. آموزش کارکنان ازطریق فضای مجازی برای حضوردر محیط اداری در اولویت قرار گیرد.

۱۶- در مکاتبات اداری حداکثر از اتوماسیون اداری استفاده شود و از گردش فیزیکی اسناد جز در موارد مکاتبات محرمانه اجتناب شود.

۱۷- از سطل زباله درب‌دار پدالی به میزان کافی در محیط‌های اداری و بهداشتی استفاده شود و پروتکل‌های تخلیه و امحای محتویات و شارژ مجدد سطل‌ها به متصدیان مربوطه آموزش داده شود.

۱۸- گندزدایی سطوح محل تردد و حضور افراد، سرویس‌های بهداشتی مشترک به‌طور مرتب و با رعایت دستورالعمل‌های مربوطه انجام شود.

۱۹- از دستمال مشترک برای تمیز کردن سطوح میز و صندلی استفاده نشود (ترجیحاً هر یک از کارکنان از دستمال نظافت شخصی و یا دستمال یکبار مصرف استفاده کنند).

۲۰- نگهبانان و کارکنان خدمات باید آموزش‌های لازم درخصوص راه‌های پیشگیری از انتقال بیماری را دریافت کنند.

۲۱- دکمه‌های آسانسور، صفحه کلید رایانه‌ها، گوشی تلفن، شیرآلات بهداشتی، سطوح میز خدمت و سایر سطوحی که بصورت مشترک توسط افراد استفاده می‌شوند (در هربار تعویض کاربر) و حداقل ۵ بار در روز ضدعفونی گردد. رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از دستکش، دستمال کاغذی یا نظایر آن رعایت و شستشو و ضدعفونی دست بعد از تماس سطوح کار مشترک الزامی است.

۲۲-  خدمات سلف سرویس و مراکز فروش مواد غذایی غیر بسته‌بندی شده تا اطلاع ثانوی متوقف شود.

۲۳- نیروهای خدماتی در هنگام نظافت باید از لباس حفاظتی، ماسک، چکمه و دستکش استفاده نمایند. ضمن کنترل موارد بهداشتی و ایمنی در آبدارخانه‌ها، از ظروف یکبار مصرف استفاده شود.

۲۴-  تا حد امکان قبل از ورود به محل کار، تب‌سنجی و غربال‌گری کلیه نیروها و مراجعان با رعایت موارد بهداشتی و ایمنی و دستورالعمل‌های مربوطه انجام شود.

۲۵- بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام
دانلود آخرین و بروزترین لیست مجلات JCR
دانلود آخرین و بروزترین لیست مجلات JCR
منظور از پذیرش سریع (Fast Track) و رد اولیه مقاله (Desk Reject) چیست؟
منظور از پذیرش سریع (Fast Track) و رد اولیه مقاله (Desk Reject) چیست؟
ریترکت مقاله چیست؟
ریترکت مقاله چیست؟
چگونه چاپ مقاله خود را تضمین کنیم؟
چگونه چاپ مقاله خود را تضمین کنیم؟
راه های چاپ مقاله به صورت ارزان در مجلات ISI
راه های چاپ مقاله به صورت ارزان در مجلات ISI
تهیه رزومه برای اپلای (چاپ مقاله تضمینی + چاپ کتاب)
تهیه رزومه برای اپلای (چاپ مقاله تضمینی + چاپ کتاب)
بهترین شیوه قبولی در دکتری 1405
بهترین شیوه قبولی در دکتری 1405
چگونگی انتخاب کتاب برای ترجمه و چاپ
چگونگی انتخاب کتاب برای ترجمه و چاپ
چگونگی سابمیت مقاله به کنفرانس
چگونگی سابمیت مقاله به کنفرانس
چاپ مقاله در ژورنال های خارجی در زمان کوتاه
چاپ مقاله در ژورنال های خارجی در زمان کوتاه
دلیل اینکه بهتر است کتاب‌های خودتان را به کتاب صوتی تبدیل کنید چیست؟
دلیل اینکه بهتر است کتاب‌های خودتان را به کتاب صوتی تبدیل کنید چیست؟
چاپ فوری و سریع مقاله برای دانشجویان دکتری در آستانه دفاع
چاپ فوری و سریع مقاله برای دانشجویان دکتری در آستانه دفاع
چاپ سریع و فوری مقاله در مجلات ISC (ظرفیت مجله محدود)
چاپ سریع و فوری مقاله در مجلات ISC (ظرفیت مجله محدود)
خدمات تهیه چکیده تصویری مقاله در 2 روز
خدمات تهیه چکیده تصویری مقاله در 2 روز
کدام مجلات جز بلک لیست دانشگاه آزاد در 1404 هستند؟
کدام مجلات جز بلک لیست دانشگاه آزاد در 1404 هستند؟
برای اپلای داشتن چند مقاله لازم است؟
برای اپلای داشتن چند مقاله لازم است؟
رفع سرقت ادبی مقاله با پارافریز تخصصی | کاهش درصد مشابهت تا زیر 10٪
رفع سرقت ادبی مقاله با پارافریز تخصصی | کاهش درصد مشابهت تا زیر 10٪
خدمات استخراج مقاله پژوهشی و مروری هم‌زمان از پایان‌نامه
خدمات استخراج مقاله پژوهشی و مروری هم‌زمان از پایان‌نامه
چاپ مقاله در ژورنال‌های میان‌رشته‌ای/ راه‌حلی سریع و بی‌دردسر برای برخورداری از امتیازات چاپ مقاله
چاپ مقاله در ژورنال‌های میان‌رشته‌ای/ راه‌حلی سریع و بی‌دردسر برای برخورداری از امتیازات چاپ مقاله
ترجمه تضمینی کتاب در تمامی رشته‌ها/ چاپ با نام شما به‌عنوان مترجم
ترجمه تضمینی کتاب در تمامی رشته‌ها/ چاپ با نام شما به‌عنوان مترجم
تبدیل پایان‌نامه به کتاب در 30 روز- راه موثر برای تقویت رزومه
تبدیل پایان‌نامه به کتاب در 30 روز- راه موثر برای تقویت رزومه
پارافریز تخصصی مقاله برای چاپ سریع و حرفه‌ای
پارافریز تخصصی مقاله برای چاپ سریع و حرفه‌ای
مشاوره رایگان پذیرش و چاپ مقاله-موسسه سینا ترجمه
مشاوره رایگان پذیرش و چاپ مقاله-موسسه سینا ترجمه
هزینه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه نگارش مقاله از پایان نامه
اخذ پذیرش و چاپ فوری مقاله در مجلات اسکوپوس برای تمامی رشته‌ها
اخذ پذیرش و چاپ فوری مقاله در مجلات اسکوپوس برای تمامی رشته‌ها
انتشارات معتبر برای چاپ کتاب
انتشارات معتبر برای چاپ کتاب
چطور مقاله‌مان را به‌درستی فرمت‌بندی کنیم؟ راهنمای کامل برای ارسال به مجلات علمی
چطور مقاله‌مان را به‌درستی فرمت‌بندی کنیم؟ راهنمای کامل برای ارسال به مجلات علمی
چگونه مجلات مورد تأیید دانشگاه‌ها را برای چاپ مقاله پیدا کنیم؟ + راهنمای ارسال
چگونه مجلات مورد تأیید دانشگاه‌ها را برای چاپ مقاله پیدا کنیم؟ + راهنمای ارسال
ویراستاری نیتیو مقاله با ارائه گواهی معتبر و قابل استعلام
ویراستاری نیتیو مقاله با ارائه گواهی معتبر و قابل استعلام
هزینه سفارش ترجمه کتاب + معرفی کتاب جدید النشر
هزینه سفارش ترجمه کتاب + معرفی کتاب جدید النشر