در مورد رشته کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی و منابع آزمون و ضریب دروس کنکور و دانشگاه های پذیرنده این رشته و چگونگی ورد به این رشته و گرایش آن توضیحاتی را برای شما عزیزان داده شده است.
رشته تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی از مقولات بین رشته ای و مجموعه ای از روشها و دستورالعمل هایی است که با استفاده از یافته های علمی برای حل مسائل آموزشی اعم از طراحی، اجرا و ارزشیابی در فرآیندهای آموزش پزشکی بکار گرفته می شود. دانش آموختگان این رشته با فراگیری اصول آموزش و طراحی مدل ها و فرآیندهای آموزشی براساس تکنولوژیهای موجود، ضمن ارتباط با صاحبنظران در گروههای مختلف آموشی در علوم پزشکی، به منظور کاربرد تکنولوژی در فرآیند یادگیری، یاددهی، انتقال دانش و مشارکت در تبدیل دانش به فناوری توانمندیهای خود را در اختیار جامعه دانشگاهی و مردم قرار خواهند داد. این رشته با تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات (ICT) و مدیکال تکنولوژی (MT) متفاوت است. با در نظر گرفتن ماهيت خاص اهداف و مخاطبان این رشته و با تكيه بر توانمندهاي گروه "یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشكي" دانشکده مجازی، با همکاری گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی بصورت توامان اقدام به پذیرش این رشته برای اولین بار نموده است. در ارائه اين رشته سعي شده تا ضمن حفظ كيفيت، امكان ادامه تحصيل براي افرادي كه امكان تحصيل حضوري ندارند، به خصوص كاركنان محترم دانشگاه ها فراهم آيد. بدیهی است تحصیل به شیوه ترکیبی با توجه به ماهیت خاص رشته، منجر به درک عمیق تر و کسب تجربه منحصر به فرد در یادگیرندگان این رشته خواهد شد. هم چنین امکان پوشش سبک های یادگیری متنوع و بهره گیری از سایر مزایای یادگیری الکترونیکی فراهم می شود.
ضرایب |
دروس |
---|---|
5 |
مبانی آموزش پزشکی |
2 |
مدیریت آموزشی |
2 |
روش تحقیق و آمار |
5 |
مبانی تکنولوژی آموزشی |
1 |
مبانی کامپیوتر |
2 |
زبان انگلیسی |
مجموعه آموزش پزشکی |
||
---|---|---|
دروس مربوطه |
منابع |
|
مبانی آموزش پزشکی |
5.Basic in medical education by Zubair amin, KHOO Hoon Eng. Second editon, 2009 publisher: world scientific |
|
مدیریت آموزشی |
مقدمه مدیریت آموزشی تالیف دکتر علی علاقه بند انتشارات روان سال 1392 ویرایش ششم |
|
مبانی تکنولوژی آموزشی(کلیات طراحی و تکنولوژی آموزشی) |
مبانی نظری و علمی تکنولوژی آموزشی جلد 1و2 تالیف گروهی از مولفان ویراستار حسین زنگنه انتشارات آوای نور 1391 |
|
روش تحقیق و آمار |
روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی تالیف دکتر علی دلاور ناشر ویرایش سال 1392 چاپ چهلم |
|
مبانی کامپیوتر |
کتاب های هفت گانه ICDL معرفی شده توسط سازمان فنی حرفه ای کشور |
|
زبان عمومی |
زبان کارشناسی ارشد |
تالیف دکتر ناصر حاجی پور انتشارات علوم و فنون معین |
دانشگاه |
دولتی |
دوره شهریه پرداز |
جمع کل |
---|---|---|---|
تهران |
0 |
8 |
8 |
مشهد |
4 |
4 |
8 |
جمع کل |
4 |
12 |
16 |