وزیر علوم گفت: در حال تألیف شیوه نامه کتب درسی برای مهارت محوری دانشجویان هستیم.
محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در وزارت علوم به دنبال مهارت محوری دروس دانشجویان در دانشگاه ها هستیم که تحقق این موضوع دارای 3 رکن اساسی است.
او افزود: اولین رکن در این زمینه استادان با محوریت یاددهنده، دومین دانشجویان با عنوان یادگیرنده و سومین محتوای کتب دانشگاهی است. بخش عمده ای از مهارت محوری دانشجویان نیازمند عزم فرابخشی است که باید به آن توجه کنیم.
وزیر علوم تصریح کرد: در نظر داریم که بعد یاددهنده و یادگیرنده را در دانشگاه ها تقویت کنیم تا برای استادانی که در مرحله استخدام در دانشگاه ها هستند برنامه های آموزشی برگزار کنیم.
او ادامه داد: در حال تکمیل شیوه نامه تألیف کتب درسی هستیم تا آنها را به دانشگاه ها ابلاغ کنیم، به این صورت که از این به بعد کتب درسی بر اساس آن شیوه نامه نوشته شوند تا بخشی از بحث مهارت محوری در آن دیده شود.