سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

سرنوشت یک مقاله بعد از ارسال به ژورنال

انتشار 18 فروردین 1397
مطالعه 2 دقیقه

فرآیند تحقیق و نگارش مقاله تنها نیمی از مرحله تکمیلی مقاله است و نیمه دیگر آن انتشار مقاله در یک مجله معتبر علمی است. بنابراین نویسندگان باید پس از اتمام نگارش مقاله، اقدام به ارسال آن جهت داوری به مجله مناسب با موضوع مقاله خود نمایند.

سرنوشت یک مقاله بعد از ارسال به ژورنال

بعد از اینکه مقاله توسط نویسنده به دفتر مجله فرستاده شد، سردبیر مجله بعد از دریافت مقاله، آن را از نظر رعایت نگارش مقاله بر اساس دستورالعمل مجله و متناسب بودن موضوع مقاله با اسکوپ مجله مورد بررسی قرار می دهد و در صورت تائید، مقاله را برای دو یا سه داور متخصص در موضوع مقاله ارسال می کند. سپس در قسمتی از وب سایت مجله که برای نمایش فرآیند داوری مقاله برای هر کاربری (نویسنده مقاله) اختصاص داده شده، مقاله با گزینه تحت داوری یا اصطلاحاً Under Review نمایش داده می شود. بازه زمانی داوری مقاله می تواند یک ماه تا یکسال ممکن است به طول انجامد.

در هنگام فرآیند داوری نویسنده نباید خیلی سریع اقدام به پرسیدن وضعیت مقاله از مجله نماید و صبر کند تا فرآیند داوری طبق روال عادی اش انجام گیرد. بهتر است بعد از گذشت دو ماه از ارسال مقاله یک ایمیل با لحنی مودبانه تحت عنوان وضعیت مقاله (Status of Paper) به سردبیر فرستاده شود تا نویسنده از وضعیت مقاله کسب اطلاع کند.

اعلام نتایج داوری از طرف مجله ها

پس از اتمام داوری یا به اصطلاح (Review) از طرف مجله، به یکی از سه شکل زیر داوری مقاله به اطلاع نویسنده می رسد:

۱) Accept With No Modification : این جمله به این معنی است که مقاله بدون هیچ گونه اصلاحی پذیرفته شده است. البته این نوع پذیرش به ندرت پیش می آید و مجله های معتبر بطور حتمی تغییراتی هر چند کوتاه و جزئی را خواستارند.

۲) Accept With Minor Modification :  این جمله به معنی پذیرفته شدن مقاله با تغییرات و اصلاحات جزئی است.

۳) Accept With Major Modification :  این جمله به معنی پذیرفته شدن مقاله با تغییرات زیاد است.

۴) Substantial Revision or Reject : این جمله یعنی مقاله دارای تغییرات اساسی است و یا پذیرفته نشده است.

در صورتی که سه پاسخ اول از طرف مجله ارسال شود، می توان پس از اعمال تغییرات ارسال شده از سوی مجله در متن مقاله، برای داوری مجدد به مجله ارسال نمود، که در این مرحله نیز ممکن است مقاله با نظرات و پیشنهادهای جدید داوران دوباره برای اصلاح برگردانده شود و یا پس از اولین تغییرات مورد تایید واقع گردد.

در صورت عدم پذیرش مقاله از سوی مجله، بایستی نظرات (Comments) داوران مجله را در مقاله اعمال کرده، متن مقاله را دوباره بازخوانی کرده، و با تغییر نوع نگارش مقاله (Format) برای مجله دیگری ارسال کرد. این نکته حائز اهمیت است که اشکالات مقاله قبل از ارسال به مجله ای دیگر حتماً رفع شود.

پس از پذیرفته شدن مقاله از طرف مجله، یک ابلاغیه (Notification) از طرف مجله به نویسنده ارسال می شود که نشان دهنده پذیرش مقاله توسط مجله است. از این مرحله به بعد مجله مراحل بعدی را به ناشر (Publisher) مقاله می سپارد تا مقاله را به فرمت چاپی آن تغییر دهد و برای تایید نهایی از لحاظ املایی، دستور زبان (Grammar)، شماره فرمول ها و کلیات ظاهری آن، برای نویسنده ارسال می کند که به اصطلاح Proof Editing یا بازخوانی نهایی مقاله گفته می شود. در مدت زمان کوتاهی معمولاً یک هفته، از نویسنده می خواهند که تغییرات نهایی را لحاظ نماید. در نهایت آخرین مرحله چاپ مقاله انجام می شود. در این قسمت نویسنده مشخصه ی مقاله را از مجله دریافت می کند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام