معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی روند آموزش مجازی و تسهیلات و اقدامات حمایتی این دانشگاه برای دانشجویان در دوران کرونا را تشریح کرد و از ساماندهی نمرات ثبت نشده دروس عملی خبر داد.
به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، مختار جلالی جواران با اشاره به تسهیلات و اقدامات حمایتی و همچنین آموزشهای مجازی این دانشگاه در دوران کرونا گفت: بعد از شیوع بیماری کرونا، در این دانشگاه کمیته و کارگروهی با حضور رئیس، معاونان و مدیران ذیربط این دانشگاه در اسفندماه سال ۹۸ برای شناسایی مجموعههایی که در زمینه سامانههای آموزشی مجازی که بتوانند با دانشگاه همکاری کنند تشکیل و از ۱۶ فروردین ۹۹ کلاسهای دانشگاه جامع علمی کاربردی در بستر فضای مجازی برای تمامی مراکز آموزش عالی برگزار شد.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از مشکلات و دشواریهای زیاد این دانشگاه با توجه به تعداد زیاد دانشجویان (حدود ۲۰۰ هزار نفر درس) و همچنین ماهیت مهارتی دورههای علمی کاربردی (برگزاری ۷۰ درصد کلاسها به صورت عملی) اشاره و عنوان کرد: این دانشگاه تمامی تلاش خود را برای سازگاری با شرایط موجود انجام داده است.
وی در ادامه به همکاری با دانشجویان برای امکان حذف یک یا چند عنوان درس بدون رعایت حداقل تعداد واحد، حذف تمامی دروس قبل از شروع امتحانات پایان نیم سال و هم چنین درخواست مرخصی بدون احتساب در سنوات و افزایش بازه زمانی امتحانات از دو هفته به چهار هفته اشاره کرد.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: در خصوص ساماندهی نمرات ثبت نشده دروس عملی، تا پانزده اسفند ۹۹ برای نمرات ثبت نشده نیم سالهای دوم و تابستان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به صورت ناتمام فرصت داده شد و بعد از تاریخ مذکور تعیین تکلیف و مقرر شد برای نمرات ثبت نشده دروس نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دروس به صورت ناتمام در سامانه درج تا در زمان مناسب با توجه به مجوزهای ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به برگزاری امتحان اقدام کنند.
جلالی جواران تاکید کرد: امکان برگزاری امتحان مجدد به شرط رعایت کیفیت آموزشی برای دانشجویانی که حین برگزاری امتحان با مشکل قطعی برق یا اینترنت و … مواجه شدهاند و هم چنین دانشجویانی که به دلیل بیماری کرونا و سایر بیماریها امکان شرکت در آزمون برخط را نداشتند فراهم شد.
وی در ادامه در خصوص مشکلات تعدد مراکز و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی، عدم آشنایی دانشجویان و حتی مدرسان به فضای آموزش مجازی، عدم وجود یا سرعت کم اینترنت برای دانشجویان مراکز مناطق محروم، عدم وجود وسیله آموزشی نظیر لپ تاپ و… در ابتدای شیوع کرونا و شروع آموزشها به صورت مجازی صحبت کرد و افزود: در حال حاضر با گسترش و ساماندهی سامانهها و هم چنین مساعدت با حذف و مرخصی بدون احتساب مشکلات تا حد زیادی رفع شد.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن تاکید بر کیفیت و ارتقا دورههای آموزشی اظهار کرد: دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی در صورت فراغت از تحصیل میبایست استانداردهای دانشگاه و همچنین اطلاعات علمی لازم را داشته باشد.