بیان ایدههای جذاب و پربازدید برای جذب هرچه بهتر مخاطبان کسبوکارتان بهصورت متنی، تولید محتوای متنی میباشد که حرفهای کاملاً تخصصی است و باید توسط شخص متخصص این حرفه انجام شود.
در هر نوع از کسب کار چه بهصورت تولید محصول، ارائه خدمات ، فروش محصول و. نیازمند تولید ایدههای موضوعی جذاب برای خریداران و مخاطبانتان هستید. روش بیان این نوع ایدههای جذاب برای مخاطبان را تولید محتوا میگویند. تولید محتوا میتواند نوشتاری یا تصویری در خصوص موضوع موردنظر باشد. تولید محتوا (Content Creation) در بازاریابی محتوا (Content Marketing) یعنی فرآیند انتخاب موضوع بر اساس نیاز کاربران و مخاطبان که به پرسونای مشتری (Persona) معروفاند و تولید انواع محتوای اصولی و سئو محور با توجه به موضوعات انتخابی. به زبان سادهتر، تولید محتوا در بازاریابی یعنی محتوایی تولید کنیم تا کاربران و مخاطبان خدمات و یا محصول ما را جذب کند و آنها محتوای تولیدشده ما را بازدید کنند و باعث جذب و کشش به سمت خدمات و محصول ما شود تا بتوانیم کاربران و بینندگان را ترغیب به استفاده از خدمات و یا خرید محصول خودمان کنیم.
پرکاربردترین و شناختهشدهترین نوع محتوا، محتوای متنی است. دستهبندی محتواهای متنی در سایتها و وبلاگها به دو دستهی کوتاه و بلند میباشد. برعکس تصور خیلی از ماها که خوانندگان به دنبال مطالعه متنهای کوتاه هستند، اگر متنی هرچقدر بلند، ارزشمند و مفید برای خواننده باشد و خوانند بداند که بامطالعه آن متن طولانی نیازهایش برطرف میشود، حتماً تا آخرین جمله مطلب را میخواند.
بیشتر بخوانید:
محتوای شبکههای اجتماعی
محتوای عمومی وبسایت و وبلاگ
محتوای تخصصی وبسایت و وبلاگ
محتوای مناسب مکاتبات
محتوای شرح محصول
رپورتاژ آگهی
ابر محتوا
"محتوا پادشاه است". "محتوا جایی است که من انتظار دارم درآمد زیادی از آن حاصل شود، دقیقاً مانند تلویزیون. انقلاب تلویزیون که نیمقرن پیش رخ داد، موجب به وجود آمدن صنایع بسیاری شامل تولید تلویزیون شد. ولی کسانی در بلندمدت برنده اصلی هستند که از رسانه برای انتقال اطلاعات و سرگرمی استفاده میکنند. ( بیل گیتس)
بیل گیتس نزدیک به 26 سال پیش اهمیت تولید محتوا را پیشبینی کرده بود. با توجه به سخنان این نابغه مایکروسافت هم به اهمیت محتوا پی میبریم و هم به این موضوع که محتوا فقط بهصورت متنی نیست بلکه باید بهصورت تصویر، صوت و یا ویدیو باشد که بتواند با بیننده ارتباط برقرار کند و حتماً از کیفیت و جذابیت مناسبی برخوردار باشد.
علاوه بر آنچه گفته شد اهمیت دیگر و ویژه تولید محتوای متنی در افزایش بازدید از سایت یا سئو سایت است. سئو سایت که از کلیدهای موفقیت هر سایتی است که با تولید محتوای متنی درست، به بهبود آن کمک میکند؛ بنابراین اگر کسبوکاری دنبال بهبود رتبه وبسایت یا بهطورکلی سئوی سایت خود باشد، باید برنامهی تولید محتوا را در دستور کار خود قرار دهد.
برای تولید محتوای متنی با توجه به آنچه که در خصوص انواع محتوای متنی اعلام شد باید نوع محتوای موردنظرتان را مشخص کنید. بعد از انتخاب نوع محتوا و مشخص شدن مخاطب محتوا پروسه تولید محتوا آغاز میشود. محتوای متنی به یکی از چهار روش زیر نوشته میشود.
در تولید محتوای متنی به روش تحقیق و تألیف ، تهیهکننده محتوا و یا محقق با استفاده از منابع مختلف به همراه دانش و تجربههای شخصی خود محتوا را نگارش میکند که درنهایت محتوای تولیدشده حاصل قلم نویسنده و محتوایی جدید و اصلی خواهد بود.
نویسنده محتوای متنی به روش بازنویسی، با وفاداری به محتوای اصلی متن و بدون هیچ تغییری در آن، صرفاً مطلب را بهگونهای دیگر بیان کرده و با تغییر کلمات و نحوه جملهبندی، متن را بازنویسی میکند. در اصطلاح ادبی و مقالهنویسی به این شیوه بازنویسی که در کاهش مشابهت مقالات مرسوم است، پارافریز مقاله گفته میشود.
مترجم و یا نویسنده محتوا برای تولید محتوا به روش ترجمه، با توجه به موضوع محتوا، سایتها و منابع غیرفارسیزبان را بررسی میکند و مقالات و متون متناسب با موضوع محتوا را انتخاب کرده و آنها را به زبان مدنظر ترجمه میکند و از آنها در نگارش محتوا استفاده میکند. برای داشتن یک ترجمه کاملاً تخصصی و روان بهتر است از مترجمین متخصص کمک بگیرید.
در این شیوه، نویسنده و یا تولیدکننده محتوا، بخشی از مطالب را بهصورت ترجمه طبق روش قبلی گردآوری میکند و بخش دیگر را با استفاده از منابع مختلف به زبان خود مینویسد. درواقع این نوع از محتوا نویسی ترکیبی از تألیف و ترجمه میباشد.
بیشتر بخوانید:
میزان درآمد تولید محتوا کاملاً به میزان تلاش و توانایی نویسندگی تولیدکننده محتوا بستگی دارد. امروزه با گسترش دنیای دیجیتال و افزایش روزبهروز خدمات آنلاین نیاز به تولید محتوا بیشازپیش احساس میشود؛ بنابراین باکمی حوصله و افزایش توانایی نویسندگی خود میتوانید به شغلی پردرآمد برسید. تمام کسبوکارهای آنلاین برای دیده شدن و افزایش بازدیدکننده به محتوای باکیفیت و بهینهشده نیاز دارند. درنتیجه اگر شما این توانایی را داشته باشید که محتواهایی جذاب و با تضمین کیفیت تولید کنید حتماً درآمد بالایی خواهید داشت.
برای داشتن محتوای متنی قوی رعایت چند نکته طلایی الزامی است. با رعایت این نکات طلایی محتوایی قوی و استاندارد تولید خواهید کرد. این نکات و کلیدهای طلایی تولید محتوا عبارتاند از:
اولین و مهمترین گام در تولید محتوای استاندارد و جذاب شناخت مخاطب محتوا است. اگر بدانید محتوایی که خواهید نوشت قرار است توسط چه کسانی مطالعه و بررسی شود حتماً لحن نگارش و جملهبندیها طبق سلیقه مخاطب تنظیم خواهد شد. باید خواسته مخاطب خود را شناسایی کنید و هدف خود از تولید محتوا را خواسته مخاطب قرار دهید. باید بدانید که مخاطب به چه منظور به محتوا شما سرزده است و محتوا خود را بهگونهای شکل دهید که پاسخگوی نیازهای مخاطب باشد تا بازدهی بالاتری داشته باشید.
کلمات کلیدی محتوای خود را بهدرستی انتخاب کنید. مخاطبان شبکههای اجتماعی از کلمات ویژهای ( هشتکها) در مرورگرها استفاده میکنند. پس حتماً باید در انتخاب کلمه کلیدی و یا برچسب و یا هشتک صحیح دقت نمایید. برای تولید محتوای ارزشمند، باید نوع کلمات کلیدی، برچسبها و هشتکهایی که برای محتوای خود انتخاب میکنید، بهترین تأثیر را داشته باشد.
وبسایتها، وبلاگها و صفحات اجتماعی رقیب خود را بررسی نمایید، نکات و روشهای استفاده آنها برای تولید محتوا را بررسی کنید.
کپی کردن ممنوع است. درست است که گفتیم سایتهای رقیب را شناسایی کنید و مطالب و محتواهای آنها را مطالعه نمایید ولی بههیچعنوان از آنها کپیبرداری نکنید. بلکه بامطالعه مطالب آنها سعی کنید ایدههای جدید و خلاق را بیان کنید.
مبتکر و خلاق بباشید. به ایدههای جدیدی فکر کنید که میتواند محتوایی خاص و جذاب ارائه کند. همانطور که اعلام شد سایتهای رقیب را شناسایی کنید و فکر و طرح و ایدهای جدید را ارائه نمایید که در محتواهای رقیب دیده نشده است. برای ایجاد یک محتوای جذاب و پربازدید نیاز دارید تا خلاقانه عمل کنید. از بین تعداد زیادی محتوا ، محتوای شما باید برای مخاطب جذاب باشد.
انتخاب عنوان مناسب نقش اساسی در دیده شدن محتوای شما دارد. عنوان صحیح محتوا درواقع یک طعمه برای مخاطب است. مشتری با دیدن آن به خواندن محتوا تمایل پیدا میکند. پس حتماً در انتخاب عنوان مناسب خلاق باشید و عناوین صحیح و مرتبط با محتوا و جذاب انتخاب کنید. صداقت در انتخاب عنوان را رعایت کنید. طوری نباشد که عنوان انتخابی کاملاً بیربط با محتوا و خدمات شما باشد و زیادی اغراق و مبالغه نکنید.
کمترین و بیشترین تعداد کلمات محتوا را در نظر داشته باشید. این تعداد کلمات با توجه به نوع خدمات، مخاطب و نوع محتوا متغیر است. با توجه به آنچه که قرار است ارائه دهید متنی کوتاه و یا بلند را ارائه دهید و از ارائه متنی بیشازاندازه طولانی و خستهکننده و همچنین متنی ناقص و بدون اطلاعات کامل پرهیز نمایید.
شروعی هیجانانگیز و جذاب داشته باشید جملات و پاراگرافهای اول نقش طلایی و اصلی در مطالعه و بررسی کامل محتوا دارند پس برای شروع محتوا و انتخاب کلمات و جملات صحیح اولیه دقت بسیار داشته باشید.
بین جملات ارتباط صحیح برقرار کنید مخاطب را ترغیب به ادامه داستان نمایید تا با هیجان هرچه بیشتر به دنبال نتیجه و سخن پایانی محتوا باشد. جملهبندی و عبارتها را به نحوی بنویسید که مشتری از مطالعه هر جمله شگفتزده شده و برای مطالعه جمله بعدی علاقهمند شود.
اگر اولین کلید طلایی محتوا را رعایت کرده باشید و مخاطب خود را بهدرستی شناسایی کرده باشید در انتخاب لحن صحیح هم موفق خواهید بود. برای برخی از خدمات و زمینهها نیاز به لحنی رسمی است و برای برخی از مخاطبان متناسب با سن و سلیقه آنها نیاز به انتخاب لحنی صمیمی و یا محاورهای است.
برای بررسی چند نمونه محتوا میتوانید محتواهای زیر درزمینهٔهای مختلف خدماتی را بررسی و مطالعه نمایید.
اگر به دنبال متخصصی برای تولید محتوای مناسب با کسبوکارتان هستید، حتماً به این نکته توجه کنید که سایت و یا نویسنده انتخابی شما کیفیت محتوای تولیدشده را تضمین نماید. رعایت نکات و کلید طلایی تولید محتوا و همچنین پرهیز از اشتباهات برای داشتن محتوایی قوی و استاندارد الزامی است. پس حتماً باید محتوای تولیدشده با تضمین کیفیت و با رعایت کلیدهای طلایی نوشته شود.
هزینه تولید محتوا در مؤسساتی که با تضمین کیفیت خدمات تولید محتوای تخصصی را ارائه میدهند به عوامل زیر بستگی دارد:
نوع محتوا
نحوه نگارش
زبان محتوا
تعداد کلمات
لحن محتوا
زمینه تخصصی
زمینه فعالیت
زمانبندی
کیفیت
سایتها و مؤسسات مختلفی درزمینهٔ تولید محتوا فعالیت دارند یکی از بهترین سایتهای معتبر تولید محتوا سایت سینا میباشد که با تضمین کیفیت محتوا، خدمات تولید محتوا را در پکیجهای زیر ارائه میدهد.
|
مناسب برای | وبلاگهای شخصی | شبکههای اجتماعی |
---|
|
مناسب برای | شبکههای اجتماعی | وبلاگهای شخصی | محتواهای آموزشی | وبسایتهای عمومی |
---|
|
مناسب برای | شبکههای اجتماعی | وبلاگهای شخصی | محتواهای آموزشی | وبسایتهای عمومی | وبسایتهای تخصصی | تصاحب رتبه اول گوگل |
---|
مراحل ثبت سفارش تولید محتوا
ثبت سفارش |
---|
اعلام موضوع محتوا، آدرس سایت و سایر اطلاعات لازم |
پرداخت هزینه |
---|
با توجه به نوع محتوا، پکیج و نحوه نگارش |
تولید محتوا |
---|
باتوجه به درخواس مشتری، توسط تیم تولید محتوا |
تحویل محتوای تولید شده، |
---|
بعد از بازبینی و تایید توسط بازرس |
چرا موسسه سینا
پوشش کامل زبان ها و تخصص ها | پشتیبانی از اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی | کیفیت و زمانبندی مطابق با نیاز شما | کنترل کیفیت نهایی توسط بازرس | صدور گواهی کیفیت و فاکتور رسمی | ارتباط مستقیم با مترجم, ویراستار و پشتیبان |
---|---|---|---|---|---|
گارانتی تا زمان پذیرش و چاپ و انتشار | ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز | ضمانت پایین ترین تشابه ممکن برای پارافریز | تایپ رایگان و ارائه فایل ترک چنج ویرایش کتاب | پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته | حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها |
خدمات تولید محتوای تخصصی و حرفه ای در موسسه سینا
ما در موسسه سینا با همراهی تیم مجرب و حرفه ای در بخش تولید محتوا آماده ایم تا آنچه را در چندین سال تجربه تولید محتوای بازاریابی و کسب و کارهای اینترنتی بدست آوردیم به همراه دانش و تکونولوژی نوین در اختیار شما کاربران و صاحبین مشاغل قرار دهیم. تا حرفه ، خدمات و محصولات خود را به صورت حرفه ای به مخاطبان خود معرفی نمایید.
از طریق بخش ثبت سفارش تولید محتوا در موسسه سینا یک پروژه ایجاد کرده و مشخصات لازم را تکمیل فرمایید. و یا برای دریافت اطلاعات با شماره 09149724522 تماس حاصل فرمایید.
هزینه تولید محتوا در موسسه سینا به عواملی مانند نحوه نگارش محتوا، زبان محتوا، زمانبندی، کیفیت، تعداد محتوا و تعداد کلمات محتوا بستگی دارد.شما میتوانید برای اطلاع از هزینه سفارش خود با شماره 09149724522 تماس حاصل فرمایید.
تولید محتوا در موسسه سینا به 4 زبان اصلی فارسی، انگلیسی، عربی و فرانسوی انجام می شود.
خدمات تولید محتوا در موسسه سینا در انواع تخصص ها و زمینه ها همانند فروشگاهی، بازاریابی، سلامت، سرگرمی و تمامی رشته های تخصصی مانند پزشکی و مهندسی و ... انجام میپذیرد.
بله، با توجه به پکیج انتخابی شما مدت زمان مشخصی تعیین میشود تا محتواها طبق نظر کارفرما اصلاح گردند.
نگارش محتواها تماما به دست مترجمین، ویراستاران و نویسندگان ماهر و متخصص در هر زمینه انجام میگردد.