سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

ترجمه تخصصی کتاب

انتشار 29 مهر 1397
مطالعه 3 دقیقه

امروزه به دلیل پیشرفت علم نیاز به کتاب های علمی ترجمه شده بیشتر از قبل احساس میشود اما آنچه که بیشتر حائز اهمیت میباشد نحوه ترجمه و کیفیت ترجمه میباشد.

ترجمه تخصصی کتاب

ترجمه کتاب

آثار نویسندگان معروف معمولا به چندین زبان ترجمه میشوند تا در اختیار همه قرار بگیرد بنابر این نحوه ترجمه کتاب و کیفیت ترجمه بسیار موضوع حائز اهمیتی میباشد زیرا کتاب ترجمه شده منتشر میشود و در اختیار همه اقشار جامعه قرار میگیرد .اما هر کتابی که قرار است ترجمه شود باید چندین مرحله پشت سر بگذارد تا به مرحله ترجمه و چاپ برسد در این مطلب ما مراحل چاپ و ترجمه انواع کتب علمی پژوهشی را به شما ارائه میکنیم:

مراحل ترجمه کتاب

  1. کتاب انتخاب شده برای ترجمه نباید قبلا ترجمه شده باشد: کتابی که شما برای ترجمه انتخاب میکنید باید توجه داشته باشید که قبلا توسط هیچ فرد یا موسسه ای ترجمه نشده باشد برای اولین بار است که قرار است ترجمه شود. هر کتاب قبل از این که منتشر شود باید برای دریافت فیپا ( فهرست نویسی پیش از انتشار) به کتابخانه مرکزی ارایه گردد. و سپس برای اخذ مجوز به اداره ارشاد اسلامی ارائه میشود. وقتی میخواهید بدانید که کتاب برای چندمین بار است که منتشر میشود باید به سایت کتابخانه مرکزی مراجعه فرمایید.البته قال ذکر است که کتابی که فیبا دریافت کرده لزوما به این معنا نیست که منتشر شده احتمال دارد در مرحله اخذ مجوز ناکام مانده برای اطمینان از انتشار با ناشر تماس بگیرید و کسب تکلیف کنید.
  2.  از نویسنده کتاب اجازه ترجمه بگیریم: وقتی میخواهید آثار نوشته شده توسط یک نویسنده را ترجمه کنید مرحله اول کسب اجازه از خود نویسنده کتاب میباشد ترجمه کتاب بدون اجازه صاحب اثر تخلف محسوب میشود و پیگرد قانونی دارد.
  3. مرحله انتخاب مترجم : مهم ترین بخش ترجمه کتاب انتخاب مترجم معتبر است.برای ترجمه کتاب های علمی پژوهشی ما نیاز به مترجم مختصص این رشه داریم چه بسا افرادی که سواد کافی برای ترجمه و زبان شناسی دارند و متن را ترجمه میکنند.اما تخصص کافی برای قسمت های علمی ندارند بنابر این انتخاب مترجم متخصص سخت ترین بخش ترجمه کتاب محسوب میشود.
  4. انتشار کتاب: کتاب ترجمه شده باید به قدری دقیق ترجمه شده باشد که پس از ترجمه بتواند با انتشارات قرار داد بندد و منتشر شود .

خدمات موسسه سینا در زمینه ترجمه کتاب

  • موسسه سینا با چندین نیروی متخصص در زمینه ترجمه تخصصی برای تمامی رشته ها قادر است بهترین کیفیت ترجمه را ارایه کند : هر کتاب توسط فرد متخصص آن رشته ترجمه میشود و کیفیت ترجمه  از هر جهت تضمین میشود.
  • در موسسه سینا هر کتاب پی از ترجمه به باز بینی توسط افراد خبره بخش کنترل کیفی فرستاده میشود : بخش کنترل کیفی این موسسه سفارش شما را پس از ترجمه با دقت باز خوانی میکنند تا مشکلات و ایرادات احتمالی بررسی و حل شود.
  • استفاده از نرم افزار ترادوس استودیو :از ابتدا تکلیف واژه‌ های تخصصی را مشخص می‌کند. قبل از شروع ترجمه واژگان تخصصی کتاب توسط تکنولوژی منحصر به فرد ترادوس استودیو استخراج می شود و مترجم و کاربر روی معنی این واژگان توافق می کنند.
  • با تحویل بخش به بخش و سیستم کنترل پروژه اختصاصی خیالتان از تحویل به موقع کار راحت می‌شود: موسسه سینا به نگرانی کاربران از دیرکرد در تحویل ترجمه کتاب آگاه است. لذا، به کاربر اطمینان داده می شود که کتاب او بصورت مداوم ترجمه می شود و بخش ترجمه شده به صورت هفتگی به مشتری ترجمه کتاب تحویل می شود.

موسسه سینا با شناخت کامل اهمیت و نیاز به ترجمه تخصصی، سال های متمادی است که در خدمت دانشجویان و فرهیختگان عزیز بوده و از هیچ تلاشی در راستای جلب رضایت و اعتماد آنها فروگذار نکره است. بدین منظور سعی شده تمامی شرایط برای انجام کار به نحو احسن فراهم شود و فرآیند ترجمه تخصصی در کمترین زمان و با بهترین کیفیت به سرانجام برسد. ترجمه تخصصی در زمینه ترجمه مقاله، کتاب، پایان نامه و غیره در موسسه سینا ارائه می شود. بهره مندی از مترجمین با سابقه و مجرب، انجام تمامی مراحل بصورت آنلاین و غیر حضوری، پشتیبانی تمام وقت و رسیدگی به درخواست های مشتریان عزیز، از جمله مواردی است که ما را در خدمت رسانی هرچه بهتر و مطلوب تر یاری می کند.

مراحل ثبت سفارش تا تحویل متون تخصصی ترجمه شده در مؤسسه سینا:

  • ثبت سفارش و ارسال فایل
  • برآورد آنلاین هزینه و زمان
  • ترجمه فایل توسط مترجمین مؤسسه
  • بررسی و تأیید بخش کنترل کیفی
  • تحویل ترجمه باکیفیت به شما
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام