فردی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصول محصول یا خدمات یک شرکت تلاش می کند و به طور طبیعی مدیر بازرگانی فردی است که نقش اساسی در سود و زیان شرکتها دارد دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها، موسسه ها و شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون در سطوح کارشناسی می باشد.دانشجویان رشته های مدیریت بازرگانی دوره های کارشناسی ارشد و دکتری که میخواهند پایاننامه ارائه کنند میتوانند موضوع مورد نظرشان را از بین موضوعات زیر انتخاب کنند.
- بررسی تاثیر خدمات پس از فروش شرکت x بر میزان رضایت مشتریان این شرکت مطالعه موردی : ……..
- بررسی عوامل مؤثر بر میزان صادرات محصول x
- بررسی عوامل مؤثر بر صادرات محصول x دراستانهای …….
- بررسی نگرش صادر کنندگان در مورد تأثیر عوامل تولید، بازاررسانی و اطلاع رسانی به بازار بر صادرات محصول x در شهرستان ……………
- تجزیه و تحلیل عوامل داخلی برای کسب مزیت رقابتی در شرکت x
- امکان سنجی استقرار تجارت الکترونیک در صنایع شرکت x
- بررسی ارتباط همکاری و عملکرد در بین مؤسسات صنایع دستی شهر …….(مورد مطالعه : …….)
- بررسی موانع توسعه و صادرات محصول x ایران
- انتخاب آمیخته بازاریابی مناسب با استفاده از تکنیک AHP با رویکرد برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی مطالعه موردی : شرکت x
- بررسی تأثیر خصوصی سازی بر بهبود عملکرد واحدهای خصوصی شده شرکت مخابرات شهرستان x
- مطالعه ویژگی های کارآفرینی مدیران ارشد صنایع x.
- تکنولوژی اطلاعات و تأ ثیر آن بر اشتغال (مطالعه موردی: استان x)
- بررسی نقش سیستم های اطلاعات بازاریابی در فرآیند تدوین استراتژی شرکتهای موجود در فهرست x
- بررسی تأثیر مدیریت بازاریابی بر افزایش فروش داخلی و جهانی محصول x
- بررسی عوامل مؤثر بر نگرش خریداران محصول x با نام های تجاری متفاوت در شهر x
- بررسی عوامل مؤثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک بانک دولتی در شهر x
- بررسی اثر بخشی فعالیتهای ترویجی انجام شده در زمینه بیمه های عمر توسط صنعت بیمه
- بررسی تاثیر تجارت الکترونیک بر توسعه صادرات محصول x
- بررسی رابطه بین کیفیت برنامه ریزی بازاریابی با عملکردصنایع مواد غذایی در شهر x
- مطالعه عوامل موثر بر ترجیح مشتریان درانتخاب محصول x با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی مطالعه موردی:x
- بررسی کارایی پرتفوی (سبد سهام) بیمه x
- بررسی موقعیت و جایگاه بازار شرکت x و ارائه استراتژی های مرتبط با آن با استفاده از ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک
- بررسی تأثیر مدل EFQM به عملکرد شرکت x
- قیمت گذاری استراتژیک برای محصول x شرکت x در منطقه x
- بررسی تاثیر تجارت الکترونیک بر توسعه صادرات صنعت x
- بررسی عوامل موثر بر استنباط گردشگران خارجی در مورد وجهه ایران به عنوان یک مقصد گردشگری
- بررسی تاثیر تبلیغات تجاری بر آگاهی و عمل خرید بیمه گذاران در زمینه بیمه های x در شهر x
- بررسی تاثیر مدیریت با مشتری بر کسب مزیت رقابتی بانک x
- بررسی آمادگی شرکت x جهت پذیرش مدیریت ارتباط با مشتری
- بررسی عوامل موثر بر رضایت مشتریان بانک x در شهر x
- اندازه گیری کیفیت خدمات بانکی با استفاده از مدل سروکوال در بانک x شهر x
- رتبه بندی عوامل آمیخته بازاریابی در تصمیم خرید مصرف کنندگان محصول x
- بررسی عوامل موثربر انگیزش کارکنان شرکت x بر اساس تئوری هرزبرگ
- تعیین وضعیت مدیریت روابط با مشتری در شرکت x
- بررسی عوامل مؤثر بر تصمیم خرید خودرو x
- عوامل موثر بر عملکرد تیم های مراقبت پرواز در فرودگاه x
- رتبه بندی عوامل بازاریابی موثر بر کانال توزیع صادرات محصول x
- رابطه بین نگرش مشتریان و انتخاب آن ها در خرید محصول x
- فضیلت های اخلاقی بازاریابی: بررسی دیدگاه متخصصین بازایابی و جامعه مصرف کننده
- بررسی تأثیر مدیریت رابطه با مشتری (CRM) بر عملکرد کلی مؤسسات مالی شهر x
- بررسی عوامل موثر بر قصد ترک خدمت کارکنان در شرکت x
- تأثیر سودآوری در تأمین مسئولیت اجتماعی سازمان : بررسی دیدگاه کارکنان و مشتریان شرکت x
- آمادگی برای پیاده سازی مدیریت روابط با مشتری؛ مطالعه ی موردی بانک x
- تاثیر ابزارهای پیشبرد فروش بر واکنشهای پس از خرید مصرف کنندگان مواد غذایی (مورد مطالعه: فروشگاههای x )
- رابطه بین کیفیت خدمات و ارزش نام تجاری در هتلهای چهار ستاره و پنج ستاره استانهای x
- موانع و چالشهای توسعه گردشگری داخلی در استان x
- شکاف های داخلی کیفیت خدمات و تحلیل ارتباط آن با رضایتمندی شغلی کارکنان در صنعت بیمه (مورد مطالعه: شرکت بیمه x)
- تعیین و اولویت بندی عوامل رضایتمندی نمایندگی های فروش شرکت x بر اساس روش FAHP
- طراحی یک مدل مفهومی برای پذیرش تجارت الکترونیک در موسسات کوچک و متوسط صنعتی شهر
- ارائه یک مدل تلفیقی از تحلیل SWOT، به منظور تحلیل استراتژیک مشتری محور مورد مطالعه : بانک x
- مقایسه اثربخشی شرکتهای بیمه خصوصی و دولتی از دیدگاه رضایت بیمه گذاران در شهر x با تاکید بر بخش خسارت بیمه x
- عوامل مؤثر بر پذیرش تجارت الکترونیک از نظر مدیران بنگاه¬های کوچک و متوسط منطقه آزاد تجاری- صنعتی x
- عوامل مؤثّر بر شکل گیری تصویر ذهنی مشتریان از بیمارستان های وابسته به سازمان تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی شهر x
- تاثیر بازاریابی اینترنتی بر افزایش درآمد هتلهای شهر x
- بررسی دلایل استفاده از بازاریابی رابطه مند در بین تامین کنندگان قطعات به شرکت x