سامانه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش آموزش کشور جایگزین مراجعات حضوری و مکاتبات فیزیکی در شرایط کرونا شد.
به گزارش خبرنگار مهر، سازمان سنجش آموزش کشور سامانه ارسال درخواست الکترونیک را به عنوان جایگزین مراجعات حضوری و مکاتبات فیزیکی در شرایط کرونا اعلام کرد.
باتوجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.
پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود.
داوطلبان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
شرایط انجام فرایند ثبت درخواست:
۱. تهیه نامه دست نویس در برگه کاغذی با مشخصات فردی و آزمونی
۱. مشخص کردن موضوع و درخواست (از نوشتن متن های طولانی خودداری کرده) و به اصل موضوع اشاره شود.
۳. اعلام نشانی یا آدرس پستی در برگه دست نویس
۴. اعلام شماره تلفن همراه و ثابت در برگه دست نویس
۵. ثبت امضاء و اثرانگشت متقاضی در برگه دست نویس
۶. تهیه تصویر از برگه دست نویس درخواست تهیه شده
۷. تهیه تصویر از مستنداتی که قرار است به پیوست ارسال شود مانند: تصویر شناسنامه، کارت ملی، پرینت ثبت نام یا انتخاب رشته، سهمیه و یا هر سندی که در نظر است ارسال شود.
بدون تهیه و بارگذاری تصویر از برگه درخواست و یا مستندات اقدامی در خصوص ثبت میسر نخواهد بود. اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواست های ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد.
این سامانه منحصرا جایگزین مکاتبات و مراجعات حضوری برای ثبت درخواستها است. در صورت داشتن هرگونه سوال منحصرا باید از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور سوالات مطرح شود.
ثبت درخواست التزامی برای قبول درخواست ایجاد نمی کند و نیازمند بررسی و اظهار نظر است.
نحوه اقدام ثبت درخواست:
۱. به آدرس اینترنتی http://darkhast.sanjesh.org مراجعه شو.
۲. بخشهای مشخص شده، شامل: نوع شخص ، نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، شماره ملی ، تلفن همراه و کد امنیتی ارائه شده وارد شده و بر روی دکمه ثبت کلیک شود. (درج آدرس پستی اختیاری است.)
۳. بر روی دکمه ثبت کلیک شود.
۴. در صفحه بعد کد پیامک شده به تلفن همراه وارد شود.
۵. تصویر مدارک و مستندات مورد اشاره در بند الف ثبت و در قسمت اضافه کردن پیوست، تصویر یا تصاویر مدارک بارگذاری شود.
۶. فرد در انتهای صفحه بر روی گزینه ثبت کلیک کند. پس از ثبت، به شماره تلفن همراه یک شماره نامه و یک کد رهگیری برای درخواست ارسال می شود که نگهداری این اطلاعات به منظور دریافت و پیگیری پاسخ نامه ضروری است.
روش های تهیه و نگهداری از شماره نامه و کدرهگیری
۱. تهیه اسکرین شات از صفحه و ذخیره آن در تلفن همراه و یا رایانه
۲. تهیه پرینت از اطلاعات ارائه شده
۳. تهیه عکس از اطلاعات ارائه شده با تلفن همراه از روی رایانه
۴. در صورت نداشتن پرینتر می توان گزینه پرینت را در مرورگر انتخاب کرده و گزینه انتخاب پرینتر را بر روی ذخیره به صورت PDF انتخاب و شماره رهگیری را به عنوان نام و یا هر مورد دیگر دلخواهی ثبت و در پوشه مورد نظر خود در تلفن همراه و یا رایانه ذخیره کرد.
۵. یادداشت کردن شماره نامه و رهگیری
نحوه پیگیری درخواست های ثبت شده
۱. مراجعه به سایت rahgiri.sanjesh.org
۲. درج شماره نامه و کدرهگیری دریافتی از سامانه سیستم ارسال درخواست ارباب رجوع
۳. درج کد نمایش داده شده
۴. کلیک بر روی گزینه مشاهده
تذکر: در صورت مواجهه با مشکلات احتمالی برای ارسال درخواست جهت راهنمایی از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org نسبت به ثبت سوال اقدام شود.
این سامانه صرفاً جهت ارسال درخواست هایی است که نیاز به مستندات از قبیل نامه، مدارک شناسایی و درخواست مکتوب دارند. لذا ضرروی است متقاضیان به همراه مستندات متن درخواست را که حاوی اطلاعات شناسنامه ایی، ثبت نامی، نشانی و نوع درخواست از طریق این سامانه ارسال کنند.
برای دریافت راهنمایی برای آن دسته از مطالبی که جنبه اطلاع رسانی دارند با موضوع هایی مانند دریافت شماره پرونده، داوطلبی، کد رهگیری، سوال در خصوص مراحل برگزاری آزمون، اشکلات بوجود آمده در زمان ثبت نام و ... از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org سازمان اقدام شود.