تولید محتوا یکی از ارکان اصلی بازاریابی دیجیتال است که نقش مهمی در جذب و نگهداشتن مخاطبان، افزایش آگاهی از برند و دستیابی به تبدیلها ایفا میکند.
در عصر حاضر، موفقیت برندها و کسبوکارها به محتوای جذاب و ارزشمندی که تولید میکنند بستگی دارد. تولید محتوا ابزاری برای برقراری ارتباط با مخاطبان، جلب توجه و ایجاد ارتباطات بلندمدت است. این فرایند فراتر از نوشتن چند خط مقاله است و شامل استراتژیهای هوشمندانه و استفاده از انواع رسانهها برای انتقال پیامها به بهترین شکل ممکن میشود. در این وبلاگ، با هم به بررسی روشها و ابزارهای مؤثر تولید محتوا میپردازیم و نشان میدهیم چگونه میتوان از این ابزار قدرتمند برای جذب و نگهداشتن مخاطبان بهره برد.
هرگونه اطلاعات و پیامهایی را که بهصورت متن، صوت و یا تصویر برای معرفی خدمات و محصولی به دیگران ارائه میشود محتوا نام دارد. مطالب و اطلاعاتی که قابلاعتماد باشند و باعث جذب خواننده و یا بیننده شوند که اطلاعات مفیدی را در خصوص خدمات و محصول موردنظر برای افزایش آگاهی و اطلاعات خواننده و یا مصرفکننده پیرامون محصول و یا خدمات موردنظر ارائه میدهد. محتوا هر چیزی است که به زندگی خواننده ارزشی میافزاید. این ارزشها با کمک کردن به مخاطب در انجام بهتر شغل خود، دقیقتر شدن آنها، خندان، سرگرم کردن آنها و آموزش فراهم میشود.
محتوای انگلیسی و یا Content محتوایی هست که برای ارائه در وبسایتها و فضای مجازی که به زبان انگلیسی ارائه میشوند، کاربرد دارند. محصولات و خدمات داخلی و یا بینالمللی به زبان انگلیس برای خوانندگان بینالمللی و یا انگلیسیزبان ارائه میشود.
تولید محتوا، پروسهای است جهت تولید ایدههای موضوعی جذاب برای خریداران و مخاطبان شما در هر رشته و هر نوع از خدمات انجام میشود. تولید محتوا میتواند نوشتاری یا تصویری در خصوص موضوع موردنظر باشد. همچنین میتوانید از آن اطلاعات، محتواهایی بهصورت وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک یا سایر قالبها، تولید کنید. تولید محتوا (Content Creation) در بازاریابی محتوا (Content Marketing) یعنی فرآیند انتخاب موضوع بر اساس نیاز کاربران و مخاطبان که به پرسونای مشتری (Persona) معروفاند و تولید انواع محتوای اصولی و سئو محور با توجه به موضوعات انتخابی. به زبان سادهتر، تولید محتوا در بازاریابی یعنی محتوایی تولید کنیم تا کاربران و مخاطبان خدمات و یا محصول ما را جذب کند و آنها محتوای تولیدشده ما را بازدید کنند و باعث جذب و کشش به سمت خدمات و محصول ما شود تا بتوانیم کاربران و بینندگان را ترغیب به استفاده از خدمات و یا خرید محصول خودمان کنیم.
با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه محتوا در بازاریابی و کسبوکار آنلاین و دیجیتال، هدف از تولید محتوا را میتوان تبلیغ و شناساندن بهتر محصول و خدمات در فضای مجازی بهمنظور ترغیب و جذب مشتری برای افزایش فروش دانست.
تولید محتوا میتواند بهصورت یکی از موارد زیر باشد:
پرکاربردترین و شناختهشدهترین نوع محتوا، محتوای متنی است. دستهبندی محتواهای متنی در سایتها و وبلاگها به دو دستهی کوتاه و بلند میباشد. برعکس تصور خیلی از ماها که خوانندگان به دنبال مطالعه متنهای کوتاه هستند، اگر متنی هرچقدر بلند، ارزشمند و مفید برای خواننده باشد و خوانند بداند که بامطالعه آن متن طولانی نیازهایش برطرف میشود، حتماً تا آخرین جمله مطلب را میخواند.
اگر شما یک وبسایت یا وبلاگ دارید که در خصوص موضوع تخصصی یا عمومی صحبت میکنید این گزینه برای شما بسیار مناسب میباشد.
رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ است که بهصورت مقاله یا گزارش منتشر میشود و به معرفی برند، محصول یا خدمات میپردازد. این نوع تبلیغات به شکلی طبیعی و خبری نوشته میشود و هدف آن افزایش آگاهی برند و جذب مخاطب است.
ویدئو در تولید محتوا و بازاریابی نقش بسیار پررنگی دارد. از اینستاگرام گرفته تا لینکدین و توییتر؛ همه برای دیده شدن و تبلیغ بیشتر از ویدئو استفاده میکنند.
نوع دیگری از محتواهای طولانی که معمولاً در قالب PDF تولید میشوند، کتابهای الکترونیکی هستند. هدف از تولید کتابهای الکترونیکی، آشنایی خوانندگان و مشتریان بالقوه با حوزه تخصصی هر کسبوکاری است.
بیشتر بخوانید:
پادکست در دنیای این روزهای ما بهشدت طرفدار دارد. پادکستها را بیشتر کسانی گوش میدهند که وقت خواندن ندارند یا دوست دارند. همیشه و در هر حالی اطلاعاتی به مغزشان مخابره کنند.
سایتهای فروشگاهی و خدماتی باید از ایمیل مارکتینگ برای معرفی محصولاتشان به مخاطبان استفاده کنند. ایمیلهای خبرنامهای معمولاً کوتاه، مختصر و ساده هستند. با اینحال بخش مهم قضیه در انتشار این نوع محتوا، تیتر یا عنوان ایمیل است. معمولاً برای انتخاب تیتر مناسب، جلسات طوفان فکری برگزار میشود.
کاربران اینترنتی عاشق خواندن مطالبی هستند که افراد متخصص و سرشناس بنویسند. آنها با اعتماد کامل، مقاله کارشناس معروف را میخوانند و نسبت به بستری هم که آن را منتشر کرده، احساس خوبی پیدا میکنند.
نوعی از محتوا که خواننده در چشم برهم زدنی آن را میخواند و از آن لذت میبرد، اینفوگرافیک است. این نوع از محتوا با کمک گرفتن از المانهای تصویری و به کار بردن اطلاعات خلاصه و اصلی، تأثیر زیادی روی مخاطب میگذارد. اگر میخواهید یک مقاله و یا محتوای متنی طولانی خود را در پلتفرمی مانند اینستاگرام منتشر کنید، اینفوگرافیک بهترین راه است.
اهمیت شبکههای اجتماعی بر هرکسی واضح و آشکار است به همین دلیل هر کسبوکاری باید در شبکههای اجتماعی حضورداشته باشد؛ اما حضور بهتنهایی کافی نیست. بلکه باید متناسب با اهداف کسبوکار، برنامه و تقویم محتوایی برای شبکه اجتماعی موردنظر ساخت.
اگر محصول یا خدماتی دارید که میخواهید دفترچه راهنما برای آن آماده نمایید میتوانید از این نوع محتوا بهره ببرید.
وبینار (Webinar) یا سمینار آنلاین هم مثل پادکست از آن نوع محتواهای جدیدی است که حسابی طرفدار پیدا کرده است. وبینار، از ترکیب دو کلمه وب و سمینار ساختهشده. در این نوع از سمینار نیازی به حضور فیزیکی نیست، بلکه میتوان از طریق اینترنت و موبایل یا دسکتاپ در سمینار شرکت کرد.
گاهی لازم هست برای توضیح یک موضوع، مطلبی طولانی برای تشریح کامل و جامع آن آماده شود که در این صورت این نوع محتوا راهگشای شما خواهد بود.
محتواهای مناسب اینستاگرام را میتوان محتوا از انواع ویدیویی، اینفوگرافیک و پستهای شبکههای اجتماعی دانست. این نوع از محتوا میتواند بهصورت متنی، تصویر و یا اینفوگرافیک، ویدویی و یا ترکیبی از این موارد باشد تا بهترین نتیجه را در جذب فالور داشته باشد. رقابت در اینستگرام بر سر افزایش فالور، تعداد لایک (پسندین) و میزان بازدید است؛ که هرچقدر محتوای تولیدشده قوی، جذاب و باکیفیت باشد در افزایش این آمار موفقتر خواهید بود.
برای سفارش تولید محتوا، ابتدا باید هدف خود را مشخص نمایید که محتوا را برای ارائه در چه فضایی میخواهید. یعنی مشخص نمایید که تولید محتوا برای وبسایت است، برای اینستاگرام است و یا ارائه در شبکههای اجتماعی میباشد. علاوه بر این موارد ممکن است محتوا بهصورت ایمیل برای خوانندگان نیز ارسال شود.
متنی
مقاله عمومی یا تخصصی
رپورتاژ آگهی
ویدئو
کتابهای الکترونیکی
پادکست
خبرنامه و ایمیل مارکتینگ
پست مهمان
اینفوگرافیک
پستهای شبکههای اجتماعی
شرح محصول
وبینار
ابر محتوا
بعد از تعیین نوع محتوا که برای چه فضایی مدنظر است، نوبت به مشخص کردن حوزه فعالیت است. هر محتوایی مناسب هر نوع فعالیت نیست پس حتماً باید حوزه فعالیت نیز مشخص شود.
تولید محتوا در هر زمینه و تخصصی چه فروشگاهی و چه خدماتی مانند موارد زیر میتواند انجام شود.
فروشگاهی و خدماتی
علمی و آموزشی
فرهنگی، هنری و خبری
مذهبی
گردشگری و سرگرمی
بعد از مشخص شدن نوع محتوا و زمینه و یا تخصص فعالیت نوبت به انتخاب نحوه تولید محتوا است. محتوا به یکی از روشهای زیر تولید و یا نگارش میشود.
ترجمه
تألیف و ترجمه
تحقیق و تألیف
بازنویسی
ترجمه
در این شیوه، نویسنده و یا تولیدکننده محتوا، با توجه به موضوع محتوا، سایتها و منابع غیرفارسیزبان را بررسی میکند و مقالات و متون متناسب با موضوع محتوا را انتخاب کرده و آنها را به زبان مدنظر ترجمه میکند و از آنها در نگارش محتوا استفاده میکند.
در این شیوه، نویسنده و یا تولیدکننده محتوا، بخشی از مطالب را بهصورت ترجمه و یا ترنسلیت طبق روش قبلی گردآوری میکند و بخش دیگر را با استفاده از منابع مختلف به زبان خود مینویسد. درواقع این نوع از محتوا نویسی ترکیبی از تألیف و ترجمه میباشد.
در این روش از تولید محتوا، تهیهکننده محتوا با استفاده از منابع مختلف به همراه دانش و تجربههای شخصی خود محتوا را نگارش میکند که درنهایت مطلب خروجی حاصل قلم نویسنده و محتوایی جدید و اصلی خواهد بود.
در این روش از تولید محتوا، نویسنده با وفاداری به محتوای اصلی متن و بدون هیچ تغییری در آن، صرفاً مطلب را بهگونهای دیگر بیان کرده و با تغییر کلمات و نحوه جملهبندی، متن را بازنویسی میکند. در اصطلاح ادبی و مقالهنویسی به این شیوه پارافریز و یا بازنویسی هم میگویند.
تولید محتوا در زبانهای گوناگون با توجه به مخاطبان آن تهیه میشود. در مؤسسات معتبر که خدمات تولید محتوا دارند معمولاً تولید انواع محتواها به زبان فارسی و انگلیسی انجام میشود. اگر زبان مخاطبان شما انگلیسی است و یا هدف شما ارائه اطلاعات و معرفی محصول و یا خدماتتان بهصورت بینالمللی بهتمامی جوامع است بهتر است برای تولید محتوا به زبان انگلیسی اقدام کنید. محتوا به انگلیسی و یا Content شامل انواع محتوا چه بهصورت متنی و چه بهصورت ویدویی و اینفوگرافیک میشود که در هر زمینه و تخصصی چه گردشگری و چه بازاریابی و معرفی محصول باشد به زبان انگلیسی برای جذب مخاطبان در سطح بینالملل تولید میشود. تولید محتوا به انگلیسی کاری تخصصی است؛ زیرا علاوه بر نیاز به دانش و فنون تخصصی تولید محتوا، شخصی که محتوا را تولید میکند باید به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشد و همچنین بتواند محتوای تولیدشده به زبان انگلیسی را بهصورت نیتیو برای بیان و درک بهتر افراد بومی ویرایش نماید.
هزینه تولید محتوا در مؤسسات و سایتهای معتبر تولید محتوا به عوامل زیر بستگی دارد
فارسی، انگلیسی، عربی، فرانسوی و..
مقاله عمومی یا تخصصی، شبکههای اجتماعی، انواع مکاتبات، رپورتاژ آگهی، شرح محصول، ابر محتوا
ترجمه، تألیف و ترجمه، تحقیق و تألیف، بازنویسی
ادبی و رسمی، محاورهای
فروشگاهی و خدماتی، علمی و آموزشی، فرهنگی، هنری و خبری، مذهبی، گردشگری و سرگرمی
نقرهای، طلایی، طلایی پلاس
عادی، فشرده، فشرده پلاس
تعداد کلمات مد نظر برای تولید محتوای متنی تعیین کننده قیمت تولدی محتوا می باشد.
وقتی صحبت از کیفیت محتوا میشود، منظور این است که محتوا موردپسند و تائید خواننده قرارگرفته است. اگر محتوایی بتواند پاسخ سؤالات خواننده و یا بازدیدکننده محتوا را بدهد و کاربر بتواند بامطالعه محتوا دغدغههایی که در خصوص موضوع مرتبط با محتوا داشته است را برطرف کند، یعنی محتوا از کیفیت مناسب برخوردار است. در این صورت محتوا بر اساس نیاز مخاطب تهیه شده است که میتواند جنبه سرگرمی، آموزشی و یا هر دو باهمرا داشته باشد. به بیان سادهتر اگر خواننده از بازدید و مطالعه محتوا لذت ببرد یعنی شما به هدف خود رسیدهاید و یک محتوای باکیفیت ارائه نمودید. به همین دلیل به شما پیشنهاد میکنیم که از خدمات تولید محتوا مؤسسات و سایتهای معتبر کمک بگیرید که با تخصص و تجربه خود در امر تولید محتوا، کیفیت تولید محتوا را تضمین نمایند.
برای سفارش تولید محتوا به زبانهای مختلف، اولین نکتهای که باید به آن توجه کنید، تضمین کیفیت خدمات است. مهم است که اطمینان حاصل کنید سایت یا موسسهای که انتخاب میکنید، کیفیت تولید محتوا را تضمین میکند. یکی از موسسات معتبر که خدمات تولید محتوا را با تضمین کیفیت و به زبانهای مختلف ارائه میدهد، موسسه سینا ترجمه است. این موسسه خدمات تولید محتوا را در چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و فرانسوی و در انواع مختلف محتوا با سه سطح کیفیت نقرهای، طلایی و طلایی پلاس ارائه میکند.
مراحل ثبت سفارش تولید محتوا
ثبت سفارش |
---|
اعلام موضوع محتوا، آدرس سایت و سایر اطلاعات لازم |
پرداخت هزینه |
---|
با توجه به نوع محتوا، پکیج و نحوه نگارش |
تولید محتوا |
---|
باتوجه به درخواست مشتری، توسط تیم تولید محتوا |
تحویل محتوای تولید شده، |
---|
بعد از بازبینی و تایید توسط بازرس |
چرا موسسه سینا
پوشش کامل زبان ها و تخصص ها | پشتیبانی از اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی | کیفیت و زمانبندی مطابق با نیاز شما | کنترل کیفیت نهایی توسط بازرس | صدور گواهی کیفیت و فاکتور رسمی | ارتباط مستقیم با مترجم, ویراستار و پشتیبان |
---|---|---|---|---|---|
گارانتی تا زمان پذیرش و چاپ و انتشار | ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز | ضمانت پایین ترین تشابه ممکن برای پارافریز | تایپ رایگان و ارائه فایل ترک چنج ویرایش کتاب | پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته | حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها |
امروزه تولید محتوا به یکی از مهمترین بخشهای دیجیتال مارکتینگ تبدیلشده است خدمات تولید محتوا به زبان انگلیسی در سینا ترجمه بر مبنای اصول مشتری مداری و رضایتمندی مشتریان بناشده است. درصد رضایتمندی بالای مشتریان موسسه سینا ترجمه گویای کیفیت کار تولید محتوا این موسسه میباشد. سرعت در ارائه خدمات، کیفیت بالای محتواهای تولیدشده و هزینه پائین و مقرونبهصرفه در کنار پشتیبانی تیم حرفهای تولید محتوا ازجمله خدمات منحصربهفردی است که توسط سینا ترجمه به مشتریان عرضه میشود.
جهت ثبت سفارش خود بر روی گزینه زیر کلیک نمایید.
راه های ارتباطی با ما
از طریق بخش ثبت سفارش تولید محتوا در موسسه سینا یک پروژه ایجاد کرده و مشخصات لازم را تکمیل فرمایید. و یا برای دریافت اطلاعات با شماره 09149724522 تماس حاصل فرمایید.
هزینه تولید محتوا در موسسه سینا به عواملی مانند نحوه نگارش محتوا، زبان محتوا، زمانبندی، کیفیت، تعداد محتوا و تعداد کلمات محتوا بستگی دارد.شما میتوانید برای اطلاع از هزینه سفارش خود با شماره 09149724522 تماس حاصل فرمایید.
تولید محتوا در موسسه سینا به 4 زبان اصلی فارسی، انگلیسی، عربی و فرانسوی انجام می شود.
خدمات تولید محتوا در موسسه سینا در انواع تخصص ها و زمینه ها همانند فروشگاهی، بازاریابی، سلامت، سرگرمی و تمامی رشته های تخصصی مانند پزشکی و مهندسی و ... انجام میپذیرد.
بله، با توجه به پکیج انتخابی شما مدت زمان مشخصی تعیین میشود تا محتواها طبق نظر کارفرما اصلاح گردند.
نگارش محتواها تماما به دست مترجمین، ویراستاران و نویسندگان ماهر و متخصص در هر زمینه انجام میگردد.