سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

نحوه ایجاد پاور پوینت برای جلسه دفاع

انتشار 4 دی 1397
مطالعه 3 دقیقه

در جلسه دفاع از پایاننامه الزاماتی وجود دارد که تهیه پایاننامه یکی از آنها میباشد.زمان ارائه پایاننامه بسیار کوتاه میباشد پس باید پاور پوینت را طوری تهیه کرد که جامع و کامل باشد اما چندان طولانی نباشد.

نحوه ایجاد پاور پوینت برای جلسه دفاع

یک دانشجو ممکن است چندین ماه برای نوشتن یک پایاننامه زمان صرف کند و یک پایاننامه حدودا 60 صفحه ای نگارش کند که سرشار از مطالب و موضوعات مفید میباشد که هیچکدام قابل حذف نیستند.اما باید توجه داشته باشید که برای ارائه یک پایاننامه 60 صفحه ای در مقابل استاد فقط 30 دقیقه زمان دارید باید طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید در عرض 30 دقیقه کلیه مطالب پایاننامه را ارائه کنید بدون هیچ کم و کاستی جهت راحتی کار و اینکه مطالب مهم در حین ارائه فراموش نشود پاور پوینت تهیه میکنند.تعداد صفحات پاور پوینت و موضوعات آن باید به صورتی باشد که خلاصه ای کلیه مطالب مهم نوشته شود توضیحات اضافی را خلاصه کنید و فقط به صورت مفهومی توضیح دهید تا زمان را از دست ندهید.اما چگونه باید یک مقاله 60 صفحه ای را  خلاصه کرد و تبدیل به پاور پوینت کرد مراحل زیر را با دقت مطالعه کنید:

مرحله یک:از بخش مقدمه کمترین مقدار مطالب را بردارید و بیشتر حجم مطالب را به بخش های بحث و نتیجه گیری اختصاص دهید.نکات مهم و ضروری تمام فصل های پایاننامه را بردارید.

مرحله دو:دومین مرحله طراحی پاور پوینت است سعی کنید بیشتر زمان خود را به زیبایی و رنگ های پاور پوینت اختصاص ندهید چون چون عملا برای داوران رنگ و طرح پاورپوینت مهم نیست مهم فونت نوشته شما است که برای کلیه حظار جلسه باید خوانا و دقیق مشخص باشدو تعداد اسلاید ها و مطالب داخل هر صفحه پس پاورپوینتی که آماده میکنید باید ساده و مختصر و مفید باشد.

مرحله سه:عنوان یک صفحه را به عنوان پایاننامه اختصاص دهید عنوان پاور پوینت باید دقیقا همان عنوانی باشد که در پایاننامه اساتید آنرا مشاهده و تایید کرده اند کلمات عنوان را جابه جا نکنید و یا کم و زیاد نکنید.

مرحله چهارم:سعی کنید بیان مساله خود را در قالب نمودار و در یک یا دو اسلاید ارائه دهید. گاهاً دیده شده است که دانشجویان بیان مساله را از پایان نامه بر روی اسلایدها به صورت کامل کپی می‌کنند که کاری بسیار اشتباه است.

مرحله پنجم:سعی کنید اهمیت موضوع و محتوای مقاله خود را بیان کنید در مورد اینکه محتوای مطالب شما چه تاثیری روی محیط دارد و یا تاثیر هایی که روی کار شما دارد را بیان کنید.

مرحله ششم:اگر از تئوری یا فلسفه خاصی استفاده کرده اید یک صفحه کامل به آن اختصاص دهید و در مورد آن فلسفه صحبت کنید.

مرحله هفتم:در 2-3 اسلاید مهمترین بخش از ادیبات پژوهشی پایان نامه را ذکر کنید. ادبیات پژوهشی به سادگی می‌تواند در یک جدول و با جزییات تمام ذکر شود و نیازی نیست که شما برای ارائه آنها از متن و پاراگراف استفاده کنید. در این قسمت حتما به پژوهش‌های پیشین اشاره کنید، زیرا این پژوهش‌ها قویاً متد پژوهشی شما را حمایت خواهند نمود.

مرحله هشتم:روش کار خود را در قالب دو تا سه اسلاید به طور کاملا مختصر و مفید توضیح دهید.

مرحله نهم :همان طور که اشاره کردیم بیشترین حجم از پاورپوینت را به بخش نتیجه گیری و بحث اختصاص دهید.

مرحله دهم:این بخش را اختصاص دهید به بخش پیشنهاداتی که در آخر پایاننامه نوشته اید.

مرحله یازدهم:این بخش را به بخش منابع اختصاص دهید و نه منابع کل پایان نامه منابعی که در اسلاید ها به آنها اشاره کردید را ذکر کنید.

و بخش پایانی پاور پوینت را اختصاص دهید به قدر دانی و تشکر از اساتید و یا خانواده و تمامی کسانی که در مسیر نگارش پایاننامه با شما همکاری داشتند.

تصویر

 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام