سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پارافریز یا رفع سرقت ادبی مقاله انگلیسی ISI

انتشار 28 آبان 1399
مطالعه 2 دقیقه

یکی از مواردی که ممکن است حین سابمیت مقاله دانشجویان و اساتید با آن روبرو شوند دریافت کامنت داور مجله مبنی بر وجود سرقت ادبی ودرخواست کم کردن درصد شباهت مقاله با سایر مقالات است. سرقت ادبی یا کپی برداری را با عنوان Plagiarism و برطرف کردن آن را با اصطلاح Paraphrasing در کامنتهای مجله مطرح می کنند.

پارافریز یا رفع سرقت ادبی مقاله انگلیسی ISI

مجلات تمایل دارند مقالات با علم و تحقیق جدید که توسط خود نویسنده، نوشته شده است را نمایه کنند. و مقاله ای که اکثر بخش های آن مستقیم از متن های دیگر کپی شده باشد را فاقد اعتبار می دانند. البته از نظر هر مجله ای درصد کپی برداری بخصوصی قابل قبول است. به عنوان مثال برخی از مجلات تا 20 درصد شباهت را تایید می کنند و برخی زیر 10 درصد را تایید می کنند و اگر بیشتر از درصد مورد نظر مجله باشد، باید توسط ویراستاری که متخصص پارافریز است، کاهش درصد شباهت انجام گیرد.

پارافریز چیست؟

پارافریز در لفظ به معنی بازنویسی جملات یا پاراگراف هایی است که کپی شده اند. دوباره نویسی جملات باید با حفظ مفهوم متن اولیه باشد. باید به این نکته توجه شود که هر گونه تغییر در معنی و مفهوم جمله مقاله باعث می شود لطمه زیادی به مقاله وارد شود، و یا مطالب آن گنگ شود، و یا در ارائه تحقیق خلل ایجاد گردد. بنابراین ویراستاری که پارافریز می کند باید هم به علم متن و هم زبانی که نوشته شده تسلط کافی داشته باشد. بر این اساس موسسه تحقیقاتی سینا به دلیل حساسیت زیاد جهت رفع و کاهش سرقت ادبی، از مترجمین و ویراستارهای متبحر و خبره استفاده می کند.

هدف از پارافریز چیست؟

در انتشار مقالات ISI، استفاده مستقیم و کپی مطالب از مقالات منتشرشده قابل قبول نیست .مجلات معتبر علمی، معمولاً با ابزارهای نرم افزاری که به مجموعه های بزرگی از مقالات منتشر شده متصل هستند، شباهت مقالات ارسال شده برای داوری را با مقالات چاپ شده بررسی می کنند و در صورت بالاتر بودن شباهت از یک حد مشخص، به علت سرقت ادبی مقاله را رد کرده و از چاپ آن خودداری می کنند. به همین دلیل، باید قبل از ارسال مقاله به مجله ، این شباهت از بین برود. متخصصان موسسه سینا با دانش زبانی خوب و دایره واژگان مناسب این کار را انجام دهند.

نمونه هایی از متون پارافریز شده

برای این که درک بهتری از انجام پارافریز و نتیجه نهایی آن داشته باشیم، به نمونه زیر توجه نمایید:

  • متن اصلی
  • متن پارافریزشده

The company invested $20 million in the project.

$20 million was invested in the project.

He succeeded in his attempt.

This attempt was successful.

چین 410 میلیارد دلار ذخیره پنهان ارزی دارد که از مجموع اقتصاد نروژ بزرگ تر است.

ذخایر ارزی کشور چین بیش از 410 میلیارد دلار ارزیابی می شود. برای درک میزان این رقم، خوب است بدانید که ارزش کل اقتصاد کشور نروژ به این مقدار نمی رسد.

ما ترکیبی بسیار خوب در اختیار داریم و اگر بازیکنان روی فرم باشند این شانس را داریم که در تمامی بازی ها پیروز شویم.

بازیکنان حاضر در ترکیب تیم ما بسیار عالی هستند و اگر از نظر قابلیت های بدنی خود شرایط مناسب داشته باشند، برد ما در همه بازی ها دور از انتظار نیست.

نرم افزارهای بررسی سرقت ادبی کدامند؟

  • گرمرلی Grammerly
  • پلیج اسکن (PlagScan)
  • کپی اسکیپ (CopyEscape)
  • SmallSEOTools
  • یونی چک
  • کپی لیکس COPYLEAKS
  • پلیجریزم چک Plagiarism checke
  • پلیجریزما (Plagiarisma)
  • داپلی چکر (DupliChecker)
  • PlagTracker

سفارش پارافریز

هزینه انجام پارافریز در موسسه سینا بر اساس درصد براورد می شود. برای براورد درصد سرقت ادبی مقاله خود و پارافریز آن میتوانید مقاله خود را به کارشناسان موسسه سینا ارسال بفرمایید تا با ارائه درصد رایگان ، هزینه برای انجام براورد و برای کاهش آن اقدام شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام