سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چگونه از مجلات ایمپکت دار اکسپت بگیریم؟

انتشار 19 خرداد 1397
مطالعه 3 دقیقه

گروهی از مجلات ISI که دارای ضیب تاثیر هستند و تحت عنوان مجلات JCR نامیده می شوند، مجلات ایمپکت دار معتبری هستند که چاپ مقاله در آنها بسیار سخت می باشد.

چگونه از مجلات ایمپکت دار اکسپت بگیریم؟

فعالیت مجلات ISI به صورت سالانه تعیین می گردد و گزارش آن در JCR چاپ می گردد. در حال حاضر از بین  مجلات نمایه شده در Master Journal List  تعداد کمی از مجلات توانسته اند ایمپکت فاکتور بگیرند و وارد لیست JCR شوند، به مجلاتی که وارد JCR می گردند WOS می گویند.

اهمیت اکسپت و چاپ مقاله در ژورنالهای ایمپکت دار

یک تحقیق یا پژوهش زمانی می تواند در جامعه علمی مطرح شود که در مجلات و نشریات معتبر به چاپ برسد. مجلات مختلفی در جهان وجود دارند که اقدام به پذیرش و چاپ مقاله می کنند.  اما اینکه مقاله شما تا چه اندازه خوب نوشته شده باشد و موضوع جدید و نابی داشته باشد، می تواند در مجلات پایگاه های ISI, ISC, SCOPUS, PUBMED و  مجلات علمی پژوهشی داخلی به چاپ برسد. در میان این مجلات، مجلات ISI خواهان زیادی دارد. به دلیل اینکه چاپ مقاله در این نشریات از امتیازات پژوهشی بالایی برخوردار است و دانشجویان می توانند از امتیازات آن در مصاحبه دکتری، اخذ بورسیه تحصیلی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور استفاده نمایند.

مجلات ISI به دو دسته مجلات ایمپکت دار (JCR) و غیر ایمپکت دار (ISI LISTED) تقسیم بندی می شوند. مجلاتی که از اعتبار و امتیاز بالایی برخوردارند، دارای ایمپکت فاکتور بوده و در لیست مجلات JCR قرار میگیرند. در غیر این صورت مجلات در لیست نشریات غیرایمپکت دار قرار میگیرند. پس فقط مجلات ISI آن هم نه همه آنها بلکه آنهایی که مقالات خوب و حاصل پژوهش های نوین را چاپ می کنند، وارد بخش JCR می شوند.  به مجلاتی که وارد بخش JCR می شوند WOS نیز می گویند.
مجلات ISI listed مانند ISC و SCOPUS مجلات تضمینی می باشند که مورد تائید وزارت علوم و دانشگاهها می باشند. این ها مجلات پولی هستند که اکثرا برای مقاطع کارشناسی ارشد و مصاحبه دکتری توصیه می کنیم که دانشجویان بتوانند به راحتی امتیاز کامل پژوهشی خود را در مصاحبه و یا نمره کامل خود را برای 2 نمره پایان نامه (جهت پذیرش و چاپ مقاله شان) دریافت نمایند.
بار علمی مقاله، تأثیر قابل توجهی بر پذیرش مقاله دارد. بنابراین دانشجویان و محققین با بهبود کیفیت مطالب محتوای مقاله خود تلاش می کنند تا مقاله خود را در یک مجله با ضریب تاثیر بالا چاپ کنند. این مسئله امتیاز پژوهشی نویسنده مقاله را افزایش می دهد. 

باید خاطر نشان کرد ضریب تاثیر ( impact factor  یا IF) یک ژورنال علمی ، بیانگر میانگین تعداد استنادهای (مرجع خوردن یا citations ) مقالات آن ژورنال درسایر ژورنال ها و مراجع علمی است. ولذا این ضریب در واقع بیانگر اعتبار آن ژورنال در زمینه پژوهشی خود در میان سایر ژورنال ها می باشد. (ژورنالی با IF بالاتر اهمیت بیشتری نسبت به ژورنالی با IF پایین تر دارد). این مجلات هزینه بسیار کمتری در قبال پذیرش و چاپ مقالات دریافت می نمایند ولی در عوض سخت گیریهای زیادتری دارند. بطور معمول زمان داوری و پذیرش مقاله ISI در مجلات ایمپکت دار ۴ تا ۹ هفته می باشد ولی این زمان می تواند کوتاهتر و یا طولانی تر نیز باشد.

چاپ مقاله در موسسه سینا

 موسسه سینا، جهت ارسال مقالات برای مجلات تضمینی در ابتدا هیچ هزینه ای دریافت نمی کند. بعد از مشخص شدن نتایج داوری چنانچه مقاله پذیرش شده باشد مبلغ را از مشتری دریافت نموده و اقدامات لازم جهت اخذ نامه پذیرش نهایی از مجله صورت می گیرد. ولی چنانچه مقاله ریجکت شده باشد مجله دیگری معرفی و جایگزین می شود و هیچ هزینه ای از مشتری دریافت نمی شود. اما در خصوص چاپ مقالات jcr که تضمینی نمی باشند، تنها هزینه فرمت بندی مقاله از مشتری دریافت می شود و برای پذیرش و چاپ مقاله، هزینه ای از مشتری گرفته نمی شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه چاپ مقاله در مجلات ایمپکت دار، با کارشناسان ما در این زمینه در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام