سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مترجم های آنلاین برتر دنیا

انتشار 8 دی 1397
مطالعه 6 دقیقه

ترجمه های انلاین به وب سایت هایی گفته میشود که متون را از زبان مبدا به زبان مقصد انتقال میدهند.این وبسایت ها به صورت رایگان عمل میکنند و چندین سال است که رایج هستند.

مترجم های آنلاین برتر دنیا

امروزه مترجمین آنلاین جای کتاب های ترجمه و نرم افزار ها را گرفته اند سهولت استفاده از این نرم افزار ها و رایگان بودن آنها از جمله بهترین و مهم ترین مزایای این مترجمین آنلاین میباشند.علاوه بر آن این مترجمین مطالب را به همه زبان ها ترجمه میکنند و علاوه بر ترجمه کلمات متون و جملات را نیز ترجمه میکنند.علاوه برآن در مورد ترجمه های کلمات تلفظ کلمات نیز از طریق این وب سایت ها قابل دسترسی هستند.چندین مترجم آنلاین برای ترجمه کلمات و متون در دنیا وجود دارند که در این بخش به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

گوگل ترنسلیت

یکی از مهم ترین ابزار های شرکت گوگل گوگل ترنسلیت یا مترجم آنلاین میباشد که محبوبترین و رایج ترین امکانات ترجمه میباشد. برای استفاده از گوگل ترنسلیت میبایست به سایت اصلی آن مراجعه فرمایید و متن مورد نظر خود را در باکس تکست اول قرار میدهیم و در باکس دوم ترجمه را مشاهده میکنیم.در اینجا فضای بیشتری جهت مشاهده و ویرایش متن خود داشته و حالت ورودی متن را می‌توان از دست‌نوشته به کیبورد تغییر داد. از جمله دیگر قابلیت‌های کاربردی این مترجم آنلاین برتر می‌توان به امکان ذخیره، گوش دادن، به اشتراک گذاری یا کپی کردن نتیجه ترجمه اشاره کرد.

علاوه بر این اگر فکر می‌کنید نتیجه ترجمه در برخی قسمت‌ها نادرست است، امکان ویرایش آن در اختیارتان قرار می‌گیرد. بیش از 100 زبان زنده دنیا در این سرویس پشتیبانی می‌شوند.

تصویر

بینگ ترنسلیت

دومین ابزاری که در زمینه ترجمه خدمات ارائه میکند بینگ ترنسلیت است که جز ابزار های مایکروسافت به حساب می آید.در استفاده از این مترجم این امکان وجود دارد که بتوانید نوشته را تایپ کنید و یا از طریق میکروفون بتوانید در باکس مربوطه دیکته کنید.پس از اینکه متن را تایپ کردید و متن ترجمه شد میتوانید ترجمه آنرا با صدای مرد یا زن گوش کنید.همچنین میتوانید آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید یا در سرویس بینگ جستجو کنید. در نهایت بسته به رضایت خود می‌توانید ترجمه صورت گرفته را لایک کرده و یا آیکون کناری را انتخاب کنید تا به نوعی بازخورد خود را به سرویس نشان داده باشید. بیش از 60 زبان زنده دنیا در این مترجم آنلاین برتر پشتیبانی می‌شوند.

 

تصویر

 SDL Free Translation

این سرویس قابلیت ارائه خدمات به بیش از 45 زبان زنده دنیا را دارد.سپس متن ترجمه شده را میتوان به صورت متن و صوت در اختیار داشت.علاوه بر این امکان پرینت گرفتن و یا به اشتراک گذاری متن خروجی به خوبی در دسترس کاربران قرار گرفته شده است. در صورت فعال کردن حالت ترجمه لحظه‌ای (Instant Translation) همزمان با تایپ متن، ترجمه در بخش دیگر صورت می‌گیرد.

ترجمه اسناد یکی از قابلیت‌های ویژه این سرویس به شمار می‌رود. با اینکه این قابلیت به صورت رایگان در دسترس کاربرا قرار نگرفته است، اما کاربردی بودن آن ما را مجاب کرد حتما این مترجم آنلاین برتر را در لیست قرار دهیم. پس از آپلود فایل مربوطه در سرویس، هزینه ترجمه آن مشخص می‌شود و می‌توان با پرداخت هزینه، ترجمه را دریافت کرد.

 

تصویر

Translate.com

از دیگر خدماتی که مایکرو سافت در زمینه ترجمه اراده میکند و بیش از 100 زبان زنده دنیا را در بر میگیرد Translate.comمیباشد.این ابزرا قدرت این را دارد که با کیبورد یا با صدای خودمان متن را تایپ کنیم اگر می‌خواهید ترجمه انجام شده ویرایش و بررسی شود، می‌توانید 100 کلمه اول را به صورت رایگان به مترجمین حرفه‌ای این سرویس بسپارید. بدین منظور باید در سرویس مذکور عضو بوده و از آیکون Contact استفاده کنید.

 

تصویر

DeepL Translator

یکی دیگر از مترجم های آنلاین سرویس DeepL Translator میباشد که از جمله بهترین قابلت های این نرم افزار دارد تکمیل کردن جملات میباشد.در این سرویس حق انتخاب بین  7 زبان دنیا میباشدو در نهایت با دابل کلیک بر روی آن اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار می‌گیرد.وقتی کلمه مورد نظر در ترجمه را انتخاب می‌کنید، منویی با گزینه‌های بیشتر در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان معنی کلمه که به سرعت در انتهای صفحه ظاهر می‌شود را بررسی کنید. همچنین می‌توان مثال‌هایی از کلمه که در زبان خروجی و ورودی استفاده شده است را مشاهده کنید. این قابلیت‌ها برای کسانی که در حال یادگیری زبان خاصی هستند بسیار کاربری خواهند بود.

 

تصویر

مترجم بابیلون (Babylon Online Translator)

بابیلون سرویس مبتی بر وب است و این سرویس مبتنی بر وب خدمات ارائه میکند و علاوه بر آن نرم افزار های بسیار خوبی نیز دارد که میتوان در رایانه نصب کرد و از آن استفاده کرد.

با پشتیبانی از 30 زبان زنده دنیا و قابلیت ترجمه ساده و روان، این مترجم را نمی‌توان به سادگی با مترجم گوگل یا بینگ مقایسه کرد. با این حال گفته می‌شود عملکرد بابیلون در ترجمه متون بسیار دقیق است. بنابراین اگر با سرویس‌های قبلی مشکل دارید، حتما این مورد را نیز امتحان کنید.اگر کسب و کار شما در حال حاضر به یک مترجم حرفه‌ای نیاز دارد، این مورد نیز در سرویس بابیلون تدارک دیده شده است. کافیست بر روی گزینه Human Translation کلیک کرده و وارد صفحه‌ای دیگر با اطلاعات تکمیلی پیرامون این روش شوید.

 

تصویر

PROMT Online Translator

برخلاف تمام موارد که در این بخش ذکر شد.این مترجم آنلاین زبان های زیادی را پشتییبانی نمیکند.  با این حال قابلیت‌های جالب و کاربردی این سرویس توجه ما را به خود جلب کرد. در اینجا می‌توانید گزینه مربوط به شناسایی خودکار زبان ورودی را فعال کنید و همچنین ترجمه را به موضوع خاصی (ورزش، کار و…) اختصاص دهید.

تصویر

Collins Dictionary Translator

در استفاده از سرویس آنلاین Collins بیش از 30 زبان دنیا را در اختیار دارید.با اینکه امکانات این مترجم آنلاین برتر محدود هستند، اما باید بگوییم که ترجمه از طریق ابزار کاربردی مایکروسافت انجام می‌شود و همچنین دکمه‌ای مربوط به کپی راحت و سریع متون در آن گنجانده شده است.اگر به دنبال یک مترجم آنلاین هستید که شامل یک دیکشنری کامل، فرهنگ لغت مترادف و متضادها و ابزار مربوط به گرامر باشد، پیشنهاد ما همین مترجم کالینز است.

تصویر

 

IM Translator

یک ابزار کاربردی دیگر در زمینه ترجمه IM Translator نام دارد. برخلاف دیگر موارد لیست ما، این ابزار شامل یک قابلیت ویژه است؛ در اینجا پس از وارد کردن متن مورد نظر می‌توانید ترجمه آن در ابزارهای مختلف ترجمه نظیر گوگل ترنسلیت و مترجم مایکروسافت را مشاهده کنید. بدین ترتیب ایرادات ترجمه در مواقع مختلف شناسایی شده و بهترین گزینه را می‌توان انتخاب کرد. این سایت از آنجایی که به سرویس‌های جانبی دیگر متصل است در زمینه پشتیبانی از زبان‌های مختلف مشکلی ندارد.

یکی دیگر از قابلیت‌های ویژه این مترجم آنلاین برتر گزینه Back Translation یا همان ترجمه معکوس است؛‌ بدین ترتیب که پس از ترجمه متن اولیه به زبان مورد نظرتان، می‌توانید دوباره آن را به زبان اصلی ترجمه کنید تا میزان دقت ترجمه مشخص شود.

تصویر

SpanishDict

اگر هدف اصلی شما در ترجمه آنلاین، انگلیسی به اسپانیایی است، این ابزار کاربردی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در همان صفحه اصلی می‌توانید متن مورد نظرتان را قرار دهید تا ترجمه انجام شود. در بخش ترجمه این سرویس کارکترهای ویژه و کاربردی نظیر ترجمه کلمه به کلمه و همچنین ترجمه معکوس قرار گرفته‌اند و برای کسانی که قصد یادگیری زبان اسپانیایی را دارند فواید زیادی خواهد داشت.

تصویر

 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام