سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ کتاب کودک

انتشار 25 آذر 1397
مطالعه 8 دقیقه

شناخت کودکان، نیازها و علایق آنها لازمه تالیف کتاب کودک می باشد مطالعه و بررسی نیاز و علائق کودکان در نسلهای مختلف پیش نیاز تالیف و چاپ کتاب کودک میباشد.

ویژگی های کتاب کودک

کتاب کودک قصه‌ای است که با استفاده از تصاویر مطلبی را به کودک آموزش می‌دهد. ویژگی‌های یک کتاب کودک خوب کنجکاوی کودک را برمی‌انگیزد.یک کتاب کودک باید داستان کشش داشته باشد و کودک را به شنیدن یا خواندن ادامه‌ی آن ترغیب کند ویژگی دیگر یک کتاب کودک خوب این است که کودک خودش را به‌جای شخصیت اصلی کتاب تصور کند و از این طریق خرسندی کسب کند. کودک شما با قصه‌های خوب با مشکلات و مسائل زندگی بیشتر آشنا می‌شود و مهارت‌های اجتماعی بیشتری را کسب می‌کند.

ویژگی های کتاب کودک

اهداف چاپ کتاب کودک

از اهداف چاپ کتاب کودک می‌توان به مورد زیر اشاره کرد:

اهداف چاپ کتاب کودک

برقراری رابطه عاطفی با کودک
رشد استعدادهای کودک
کتاب‌درمانی کودک
آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودک
ایجاد سرگرمی مناسب برای کودکان
انتقال مفاهیم موردنیاز به کودک
برانگیختن حس خلاقیت و کنجکاوی در کودک
پرورش توانایی‌های ذهنی کودک
آموزش‌های دینی و مذهبی به کودکان

برای کودکان چند نوع کتاب داریم؟

کتاب کودک را میتوان در دسته های آموزشی تقسیم بندی کرد که در زیر به آنهااشاره شده است

کتاب کودک :کتاب کودک کتابی است که در رده سنی بین 2سال تا 14 سال نگارش شده باشد.

داستان کودکان:داستان های کودکان به داستان هایی گفته میشود که خیلی خیالی و یا به صورت طنز نوشته شده باشند. برحسب علایق هر یک از جنسیت های کودکان کتاب های متفاوتی وجود دارد بر حسب روحیه و عواطف آنها عنوان و محتوای داستان با هم متفاوت است.

کتاب مصور:کتاب اغلب کودکان زیر 5 سال که سواد خواندن و نوشتن ندارند به صورت مصور یا تصویری هستند. کل مفهوم داستان در غالب چندین عکس ارائه میشود.

کتاب شعر کودک:کتاب های شعر برای کودکان وجودد دارد که با ریتم های کودکانه هستند و امکان دارد که موضوع آنها آموزشی نیز باشد مثلا شعر های آموزشی در حوزه ی شناخت پیامبران مسواک زدن یا احترام به قانون و ...

برای کودکان چند نوع کتاب داریم؟

مراحل چاپ کتاب کودک

نویسندگان کتاب‌های کودکان اغلب دارای خلاقیت زیادی می‌باشند نویسندگان بعد از اتمام نگارش کتاب می‌بایست از طریق مراحل زیر چاپ کتاب کودک را آغاز کنند.

آماده‌سازی محتوای کتاب

آماده‌سازی محتوای کتاب

داستان کودک خود را بنویسید و در یک فایل ورد یا چند صفحه کاغذ آن را به ویراستار تحویل دهید تا ویرایش لازم را اعمال کند. محتوای کتاب باید عاری از هرگونه ایرادات نگارشی و دستور زبانی باشد که ویراستار بهتر بتواند از عهده ویراستاری کتاب شما برآید.

صفحه‌آرایی کتاب

کتاب‌های کودک بهتر است نقاشی شده باشند و از رنگ‌های شاد و جذاب در صفحات آن استفاده‌شده باشد. برای طراحی صفحه کتاب‌های کودک بهتر است طراحی که انتخاب می‌کنید ایده‌های هنری خوبی داشته باشد و برای هر صفحه عکس‌ها و تصاویر جذاب انتخاب کند صفحه‌آرایی در جلب نظر کودک بسیار مهم است. برای صفحه‌آرایی و طراحی صفحات کتاب‌های کودکان احتیاج به طراحان حرفه‌ای دارید که بتوانند متناسب با موضوع داستان و متن هر صفحه را طراحی کنند

صفحه‌آرایی کتاب

طراحی جلد کتاب

طراحی جلد کتاب

طراحی جلد کتاب کودک از مهم‌ترین مراحلی است که باید به آن توجه کرد. کودکان در سنین ابتدایی بیشتر از هر چیزی جذب رنگ و شکل کتاب می‌شوند و هرچه که کتاب به لحاظ دیدی جذاب‌تر باشد، موفق‌تر خواهد بود. کودکان به کتاب‌هایی علاقه دارند که علاوه بر محتوای متنی مناسب، محتوای گرافیکی جذاب و خوش‌رنگ‌ و لعاب داشته باشد. جلد کتاب کودک باید علاوه بر جذابیت و گیرایی، مفهوم اصلی موضوع کتاب را به کودک انتقال دهد. معمولاً تصویرگران از شخصیت‌های اصلی و نقاط عطف موضوع کتاب برای طراحی جلد استفاده می‌کنند. در طراحی جلد کتاب باید محل قرارگیری عنوان کتاب و طراحی عنوان هم باید مناسب سن کودک باشد و به‌اندازه کافی جذاب باشد. بهتر است برای کودکان در سنین پایین از فونت‌های فانتزی تر و خلاقانه‌تر استفاده کنید. طراحی جلد کتاب کودک باید با سبک تصویرگری داخل کتاب هماهنگی داشته باشد، بهتر است کسی که جلد کتاب را طراحی می‌کند همان کسی باشد که تصویرسازی کتاب را بر عهده داشته است.

دریافت شابک (ISBN)

شابک مخفف عبارت شماره استاندارد بین‌المللی کتاب یا به انگلیسی International Standard Book Number است. شابک یک کد 10 الی 13 رقمی است که به هر کتاب منسوب می‌شود. باید توجه نمود که با تجدید چاپ یک کتاب شابک آن تغییر نمی‌کند. همچنین از سال 2007 به بعد شابک از 10 رقم به 13 رقم افزایش یافت تا بتوان کتاب‌های بیشتری را چاپ کرد. در ایران دریافت شابک از خانه کتاب انجام می‌گیرد. به این صورت که ناشر شابک‌هایی که از خانه کتاب دریافت کرده است را به یک کتاب نسبت می‌دهد و سپس فرم مربوطه را پرکرده و به خانه کتاب ارسال می‌کند

دریافت شابک (ISBN)

دریافت فیپا

دریافت فیپا

فیپا که مخفف فهرست‌نویسی پیش از انتشار است شامل اطلاعاتی است که در پشت صفحه عنوان کتاب چاپ می‌شود. اداره کل پردازش و سازمان‌دهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی مسئول مستقیم صدور فیپا در ایران است و برای اخذ فیپا باید از طریق این سازمان اقدام کرد. برای دریافت فیپا، کتاب به کتابخانه ملی ارسال می‌شود که شامل شابک، پرینت کتاب و فایل آن در سی دی و درنهایت فرم تکمیل‌شده درخواست فهرست‌نویسی است. تحویل فیپا یک هفته الی 10 روز زمان می‌برد.

دریافت مجوز اداره ارشاد اسلامی

در این مرحله پرینت کتاب به همراه فایل آن در قالب سی دی و اطلاعات مربوط به فیپا و شابک و همچنین طرح رنگی جلد برای صدور مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می‌گردد. به طور معمول مجوز وزارت ارشاد یک هفته الی 4 ماه بعد از تحویل کتاب صادر می‌شود که بستگی به موضوع کتاب دارد. کتاب‌های علمی و دانشگاهی معمولاً در کمترین زمان بررسی می‌شوند اما کتاب‌های شعر یا با موضوعات حساس ممکن است چند ماه پس از ارسال مجوز را دریافت نمایند. همچنین گاهی اوقات ممکن است برای دریافت مجوز نیاز به تغییرات و اصلاحاتی در محتوای کتاب باشد.

دریافت مجوز اداره ارشاد اسلامی

چاپ و صحافی

چاپ و صحافی

بعد از اتمام مراحل فوق کتاب برای چاپ به چاپخانه ارسال می‌شود. برای کتاب‌های دارای شمار بالای 1000 جلد معمولاً از چاپ افست استفاده می‌شود و برای کتاب‌های زیر 1000 نسخه معمولاً چاپ دیجیتالی مورداستفاده قرار می‌گیرد. پس از آماده شدن کتاب چاپ‌شده، صحافی آن نیز انجام می‌گیرد. با توجه به اینکه این مرحله در اختیار خود ناشر قرار دارد معمولاً به‌سرعت انجام می‌گیرد.

آیا برای نگارش کتاب کودک سابقه نویسندگی لازم است؟

شما به‌عنوان پدر و مادری که نگارش و کارهای پژوهشی نداشته‌اید می‌توانید موفق به نگارش کتاب در رابطه با اسم کودک تان شوید. بدون سابقه نویسندگی می توانید کتاب موردعلاقه خود را بانام کودکتان بنویسید فقط کافی است داستانی را در چند برگه کاغذ بدون در نظر گرفتن استاندارد و قاعده خاصی داستان خود را بنویسید. برای بهتر شدن داستان ابتدا عنوان جذابی برای کتاب بهتر است در نظر بگیرید. عنوان باعث می شود تا منسجم‌تر و با دقت و هدف در این مسیر گام بردارید. اگر موفق به انتخاب یک انتشارات معتبر شوید که کتاب شمارا به‌صورت تضمینی و باکیفیت بالا بتوانند چاپ کند مشکل دیگری نخواهید داشت.برای درج تصاویر و نقاشی‌های مرتبط با کودک خود نیز می‌توانید از ناشر درخواست کنید تا فایل عکس‌های موردنظر را برای هر صفحات مربوطه طراحی کند.

آیا برای نگارش کتاب کودک سابقه نوسیندگی لازم است ؟

سایز کتاب کودک

سایز کتاب کودک

کتاب‌ها بسته به تعداد صفحات و موضوع می‌توانند انواع قطع‌های مختلفی داشته باشند. انتخاب قطع مناسب برای یک کتاب از مسائل مهمی هست که هر طراح و صفحه‌آرایی باید به آن توجه داشت باشد.به‌عبارت‌دیگر، قطع کتاب به‌طورکلی اندازهٔ طول در برابر عرض هر برگ یا جلد کتاب سنجیده می‌شود، می‌توان از انواع قطع‌ها برای کتاب کودک استفاده کرد اما رایج‌ترین آن، قطع خشتی است قطع خشتی از کهن‌ترین قطع‌های مورداستفاده در چاپ کتاب هست، می‌توان کاغذ قطع 45 در 60 را به صورتی تا کرد که به شش قسمت 20 در 20 سانتی‌متری تقسیم شود که قطع خشتی بزرگ می‌رسیم. به همان صورت اگر کاغذ 50 در 70 هم باشد به‌اندازه 23 در 23 می‌رسیم که این ابعاد هم برای قطع کتاب خشتی بزرگ استاندارد است. از قطع خشتی که به‌صورت مربعی است اغلب برای کتاب‌های هنری، کودکان و طراحی کاتالوگ استفاده می شود.

مراحل چاپ کتاب در سینا ترجمه

ارائه خدمات چاپ کتاب در سینا ترجمه به‌صورت آنلاین هست و متقاضیان عزیز می‌توانند به‌سادگی سفارش خود را ثبت نمایند تا هر چه سریع‌تر مراحل پیگیری و رسیدگی آغاز شود. همه هزینه‌ها برای تمامی خدمات در سینا ترجمه تا حداقل ممکن کاهش داده‌شده است. برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها و نحوه همکاری در مورد چاپ کتاب در انواع قطع‌ها می‌توانید با کارشناسان سینا ترجمه در ارتباط باشید و سؤالات و مشاوره‌های موردنیازتان را اخذ نمایید.

مراحل چاپ کتاب در سینا ترجمه

آماده شدن فایل تایپ‌شده توسط نویسنده

درصورتی‌که با یک موسسه همکاری کنند، باید در این مرحله عقد قرارداد انجام شود و فایل را در اختیار موسسه قرار دهند

انجام مراحل اداری توسط انتشارات و اخذ شابک ، فیپا و مجوز ارشاد

آماده کردن طرح جلد و صحافی و چاپ کتاب

دریافت اعلام وصول از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تحویل نسخه‌های چاپی به نویسنده

سینا ترجمه

خدمات ثبت سفارش چاپ کتاب کودک در سینا ترجمه

چاپ کتاب کودک در سینا ترجمه با کمترین هزینه و در عرض کوتاه‌ترین زمان و با بهترین کیفیت انجام می‌پذیرد و علاقه‌مندان به حوزه نویسندگی کتاب کودک می‌توانند هر چه سریع‌تر توسط یکی از روش‌های آنلاین سفارش خود را ثبت نمایند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار بگیرد. چاپ کتاب نیز همانند سایر کتاب‌ها نیاز به صفحه‌آرایی طراحی جلد و طی مراحل اداری دارد که در سینا ترجمه همه مراحل توسط مجرب‌ترین کارشناسان انجام می‌شود.

جهت ثبت سفارش چاپ کتاب کودک می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و یا با کارشناسان ما از طریق تماس، ایمیل و شبکه‌های مجازی (واتساپ، تلگرام و اینستاگرام) در ارتباط باشید

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

تقریبا با درخواست فوریت در فیپا در کمتر از 18 روز ممکن می باشد ولی روند عادی را می توانید 45 روزه در نظر بگیرید.

بسته به تصویر دار بودن یا نبودن طراجی جلد داشتن یا نداشتن و … ممکنه هزینه چاپ کتاب متفاوت باشد.

چاپ کتاب کودک در قطع خشتی امکان پذیر می باشد

شابک از خانه کتاب - فیپا از کتابخانه ملی - مجوز ارشاد - اعلام وصول

خیر تعداد نویسندگان و مترجمان در هزینه‌­ چاپ کتاب هیچ تغییری به وجود نخواهد آورد.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام چاپ کتاب کودک هم انجام می دهید؟
سلام و عرض ادب احتراما برای چاپ کتاب در تمامی زمینه ها در خدمت هستیم. فایل را ارسال بفرمایید تا براورد هزینه و جهت چاپ کتاب اقدام نماییم. با تشکر
4 هفته پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام چاپ کتاب کودک هم انجام می دهید؟
4 هفته پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام وقت بخیر چاپ کتاب کودک انجام می دهید؟
سلام و عرض ادب احتراما برای چاپ کتاب در تمامی زمینه ها در خدمت هستیم. فایل را ارسال بفرمایید تا براورد هزینه و جهت چاپ کتاب اقدام نماییم. با تشکر
1 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام وقت بخیر چاپ کتاب کودک انجام می دهید؟
1 ماه پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام وقت خوش کتاب داستان نوشتم و میخواستم کارهای چاپش رو انجام بدید
سلام و عرض ادب برای چاپ کتاب در خدمت هستیم. فایل کتاب را ارسال بفرمایید تا براورد هزینه و اقدام شود. با تشکر
6 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام وقت خوش کتاب داستان نوشتم و میخواستم کارهای چاپش رو انجام بدید
6 ماه پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام