مقالات علمی ترویجی به مقالاتی گفته میشود در واقع در مورد مقالا پیشین میباشد و فقط وضعیت کنونی مقالات پیشین را بررسی میکند.
مقالات علمی پژوهشی مقاله هایی هستند که باید یک علم جدید را معرفی کنند و تحقیقات آنها در راستای تحقیقات پیشین نباشد.باید برای نوشتن اینگونه مقالات یک فیلد خاصی در نظر بگیریم و در آن حوزه شروع به نوشتن کنیم اما مقالات علمی ترویجی اینگونه نیستند که به خودی یک علم جدید معرفی کنند بلکه به این صورت میباشند که علوم و تحقیقاتی که قبلا انجام شده و در قالب یک مقاله تنظیم شده است را ترویج میدهند یعنی در آن حوزه و فیلد شروع به تحقیقات میکنند و باید تحقیقاتشان در راستای تحقیقات پیشین باشد.مقالات علمی ترویجی ادبیات پژوهشی پیشیسن را بررسی میکند و سعی دارد تا وضعیت کنونی تحقیقات پیشین را تکمیل تر کند.
چاپ مقالات علمی ترویجی نیز امتیازات بسیاری را در رزومه شغلی و تحصیلی دانشجویان و اساتید جمع آوری میکند.از جمله امتیازاتی که چاپ یک مقاله علمی ترویجی در رزومه دارد به شرح زیر میباشد:
همانند سایر مقالات علمی این مقالات نیز هم در مصاحبه های دکتری و هم در مصاحبه های شغلی امتیازات ویژه ای دارد امتیاز یک مقاله علمی ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی 6 میباشد در مصاحبه دکتری و امتیاز مقالات علمی ترویجی که مرتبط با رشته تحصیلی نباشد 2 امتیاز است.
ساختار یک مقاله علمی ترویجی
عنوان مقاله : عنوان مقالات به اینصورت میباشد که باید متناسب با موضوع مقاله باشد و تا حد امکان ناب و جدید باشد.عنوان باید ، کوتاه ، صریح و در بر دارنده متغیر های اصلی تحقیق باشد. تعداد کلمات در عناون بین 6 الی 12 کلمه باید باشد.
نام نویسنده : نام نویسنده بعداز عنوان مقاله ذکر می شود و بلافاصله بعد از آن نیز، افیلیشن یا ادرس سازمانی نویسندگان آورده می شود.
چکیده : چکیده باید خلاصه ای از محتوای کلی مقاله باشد و تمام اجزا و مراحل تحقیق را در خود داشته باشد. اهداف ، روشها و نتایج پژوهش به صورت خلاصه در چکیده ذکر شود.
واژه های کلیدی : واژگان کلیدی معمولا در انتهای چکیده آورده می شود تا خواننده از مفاهیم اصلی و اجمالی تحقیق آگاه گردد.کلمات کلید با توجه به محتوای مقاله بین 4 الی 8 واژه در هر مقاله است
مقدمه : در بخش مقدمه ، کلیاتی که خواننده قبل از ورود به بحث اصلی نیاز دارد تا به او انتقال یابد ، در این بخش میتواند به مطالعه بپردازد. این بخش حاوی خلاصه ای از سوابق بحث ، به همراه بیان سوالات چالشی است ، طوری که در ادامه مقاله بتوان به آنها پاسخ کامل دهد.
طرح بحث : دراین بخش ، نویسنده وارد بحث اصلی می شود و با توجه به موضوع اصلی ، به جزئیات و فرعیات بیشتری پرداخته می شود. این بخش به عنوان محتوای اصلی مقاله ، بسیار با اهمیت است. باید اصول نگارشی در آن رعایت گردد. این اصول عبارتند از : داشتن منطق و مستدل بودن ادعاها ، داشتن نظم و انسجام محتوایی ، داشتن تناسب عنوان اصلی با محتوای مقاله ، اجتناب از کلی گویی ، مستند بودن نظرات علمی و جلوگیری از انحراف بحث از موضوع اصلی.
نتیجه گیری : در این بخش نویسنده باید نتیجه گیری کند و با استفاده از تحقیقات و داده های مقاله به نتایج معقول و منطقی و قابل ارائه برسد. در این بخش برای مشکلات کلی ، راه کار های جامع تبیین گردد.
دانشجویان و اساتید و محققین عزیز در صورت نیاز به چاپ مقاله علمی ترویجی در مجلات خارجی میتوانند با کارشناسان موسسه سینا تماس بگیرند تا در اسرع وقت به درخواست آنها رسیدگی شود و به چاپ مقالات علمی ترویجی در مجلات خارجی اقدام شود.موسسه سینا از جمله موسسات معتبر در زمینه چاپ مقالات داخلی و خارجی میباشد که تمامی خدمات آنها با کمترین هزینه انجام میشود و همچنین به صورت صد در صد تضمینی .میتوانید جهت ثبت سفارش به صورت آنلاین از طریق وب سایت موسسه اقدام کنید و یا از طریق ایمیل و تماس با کارشناسان موسسه میتوانید سفارش خود را در این موسسه ثبت نمایید.
pub.sina@gmail.com
تلفن ثابت: ⌕
تلفن همراه: 09149724522