سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

همه چیز درمورد مقالات ISC

انتشار 14 اسفند 1398
مطالعه 4 دقیقه

ISC جزو چهار پایگاه اصلی و معتبر نمایه کردن مجلات می باشد که مجلات چاپ شده در آن از اعتبار بالایی برخوردار است. سه پایگاه دیگر آی اس آی (ISI)، اسکوپوس (SCOPUS) و پابمد (PUBMED) نام دارند.

همه چیز درمورد مقالات ISC

ISC جزو چهار پایگاه اصلی و معتبر نمایه کردن مجلات می باشد که مجلات چاپ شده در آن از اعتبار بالایی برخوردار است. سه پایگاه دیگر آی اس آی، اسکوپوس و پابمد نام دارند.

تاریخچه و شکل گیری ISC

ISC) Islamic World Science Citation Center) پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است که مشابه ISI عمل میکند با این تفاوت که ISI  بین المللی است ولی  ISC  مجلات علمی و معتبر کشورهای اسلامی را نمایه یا ایندکس می کند.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در چهارمین جلسه وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی (ICMHESR) در سال ۲۰۰۸ در پایتخت جمهوری آذربایجان (باکو ) با اتفاق آراء به تصویب رسید. بر اساس مصوبات این نشست و همچنین نشست های آتی وزاری کشورهای اسلامی، تمام کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) مکلف به مشارکت و همکاری  با  ای اس سی ISC  شدند. بدین ترتیب پایگاه ISC  بعنوان نخستین نظام رتبه بندی استنادی در جمهوری اسلامی ایران توسط مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز در سال ۱۳۸۷ تاسیس گردید. و بعد از موسسه  ISI  که ۶۰ سال در  اطلاعات کتابشناختی و ایندکس گذاری فعالیت دارد و  همچنین بعد از  پایگاه داده اسکوپوس (Scopus) کشور هلند، سومین پایگاه داده استنادی می باشد.

خدمات انجام شده توسط ISC

  • اعتبار بخشی و تجزیه و تحلیل مجلات معتبر و علمی فارسی برای ایندکس کردن در پایگاه کتابشناختی  ISC
  • بررسی و اعتبار بخشی مجلات معتبر و علمی عربی کشورهای اسلامی برای ایندکس یا نمایه کردن در ISC
  • اعتبار بخشی و ارزیابی مجلات علمی انگلیسی ایران و سایر کشورهای اسلامی جهت ایندکس کردن مجلات معتبر در پایگاه کتابشناختی ISC  
  • ایندکس کردن مجلات چاپ شده به زبان های ترکی، اندونزیایی، مالزیایی، فرانسوی و … در دستور کار پایگاه کتابشناختی ISC قرار دارد و استراتژی های عملیاتی این فعالیتها، مدیریت شده و به تدریج با تدوین دستورالعمل ها و ایجاد تشکیلات سازمانی پایگاه کتابشناختی  ای اس سی ISC فعالیت ها و اهداف به ترتیب مورد اجرا گذاشته خواهد شد.
  • یکپارچگی و جمع آوری نشریات و مجلات علمی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)  مورد ارزیابی و اعتبار سنجی قرار گرفت و در مرحله اول استراتژی انتخاب مجله علمی، ۱۳۵۲ نشریه به عنوان مجلات معتبر برای پایگاه کتابشناختی ISC انتخاب شدند.

  نحوه نگارش مقالات در ISC و ISI

نحوه نگارش و روش تحقیق مقالات ISC  ای اس سی نیز همانند نگارش سایر مقالات می باشد با این تفاوت که مقالات برای سابمیت شدن در مجلات ISI حتما باید به زبان انگلیسی نوشته شوند ولی برای سابمیت مقاله به مجلات ISC الزامی به انگلیسی بودن وجود ندارد.

سهولت چاپ مقاله در ISC در مقایسه با ISI

چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر ISIفرآیند سخت و زمان بری دارد زیرا که داوری سختگیرانه ای برای بررسی مقاله جهت چاپ در ژورنال انجام می شود و داوری مقاله های مجلات برزخی برای نویسندگان است چرا که اعتبار مجله باید از همه لحاظ حفظ شود پس در مقالات چاپی مجله دقت کافی و لازم در پروسه داوری به عمل می آید و همچنین زبان انگلیسی بودن مقاله نیز باید رعایت شود.

اما چاپ مقاله در ISC  به زبان فارسی امکان پذیر است و همچنین احتمال سابمیت شدن در مجلات تحت پوشش  ISC آسان تر از ISI  است اما این به معنی کیفیت پایین مقالات چاپی در ژورنال های‌ ISC نیست بلکه فرایند داوری به اندازه مقالات ISI سختگیرانه نیست اما در هر صورت برای چاپ مقاله در مجلات این پایگاه داده، باید تحقیقات و پژوهش های انجام شده از کیفیت بالایی برخوردار باشند. چرا که باید توجه داشته باشیم ISC بعد از ISI  و Scopus  یکی از معتبرترین پایگاه های داده در زمینه ایندکس یا نمایه گذاری اطلاعات کتابشناختی و ارجاعات به مقالات می باشد.

هم اکنون، اعتبارسنجی علمی نشریات توسط (ISI) در دنیای مجلات و سایر نشریات صورت می پذیرد و ISC می کوشد تا اعتبارسنجی بین مجلات را انجام داده و هم اکنون نیز در تحلیل محتوا و رتبه بندی مؤسسات، نویسندگان و مجلات علمی در سطح ملی، موفقیت‌هایی کسب کرده است. اگرچه ISI هنوز به عنوان معتبرترین پایگاه نمایه سازی نشریات معرفی می گردد اما مقبولیت ISC در داخل کشور سبب شده است تا بسیاری از امور مانند اخذ مجوز دفاع، دو نمره پایان نامه های ارشد و … به راحتی توسط چاپ مقاله در نشریات ISC امکان پذیر باشد.

با توجه به مواردی که اشاره شد، این مقالات به دلیل اینکه از صافی های دقیق علمی عبور کرده اند از ارزش و اعتبار جهانی و آکادمیک برخوردارند و داشتن مقاله ISC می تواند در روند موفقیت تحصیلی و آکادمیک شما بسیار تاثیر گذار باشد.

بر اساس جدول نمره برای مقالات علمی دانشگاه  آزاد اسلامی و وزارت علوم، مقالات ISC برای به دست آوردن دو نمره از پایان نامه کارشناسی ارشد 1 تا 1.5 امتیاز و برای دریافت درجه دکترا 4 تا 5 امتیاز را شامل می شود. اعضای هیات علمی، دانشجویان و محققین برای چاپ مقاله خود در پایگاه داده ISC  در کوتاه ترین زمان ممکن و با هزینه مناسب می توانند از خدمات چاپ مقاله موسسه سینا بهره مند گردند. سفارش چاپ مقاله از طریق وبسایت موسسه و به صورت آنلاین  انجام میگیرد. کارشناس موسسه سینا با مشتری از زمان ثبت سفارش تا چاپ مقاله در ارتباط خواهد بود و مشتری میتواند از مراحل پیشرفت مقاله خود مطلع شود.

بیشتر بخوانید:

لیست ﻣﺟﻼت ISC داﺧﻠﯽ

چاپ مقاله در مجلات isc انگلیسی

لیست ﻣﺟﻼت ﻣﻌﺗﺑر ISC رشته های علوم انسانی

هزینه چاپ مقاله isc

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام