سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

آﺋﯿﻦ ﻧﺎﻣﻪ ارﺗﻘﺎی ﻣﺮﺗﺒﮥ اﻋﻀﺎ ﻫﯿﺎت ﻋﻠﻤﯽ

انتشار 24 خرداد 1397
مطالعه 3 دقیقه

ارتقای مرتبه مربی به استادیاری صرفاً از طریق اخذ مدرک دکترای تخصصی یا سطح چهار حوزۀ علمیه و رعایت سایر مقررات مربوط امکان­پذیر است. اعضای هیات علمی پیمانی نیز، مانند اعضاي هيات علمي رسمي، با رعایت کامل ضوابط و مقررات و در صورت احراز شرایط لازم می­توانند به مرتبۀ بالاتر ارتقا یابند.

آﺋﯿﻦ ﻧﺎﻣﻪ ارﺗﻘﺎی ﻣﺮﺗﺒﮥ اﻋﻀﺎ ﻫﯿﺎت ﻋﻠﻤﯽ

آن دسته از اعضای هیات علمی که سابقاً در دانشگاه های دولتی به صورت تمام وقت همکاری داشته و هم اکنون با دانشگاه آزاد اسلامی به صورت تمام وقت همکاری می نمایند مدت زمان توقف ایشان در دانشگاه‌های دولتی جهت ارتقاء به مراتب بالاتر تا 4 سال مورد پذیرش قرار می‌گیرد و این در صورتی امکان پذیر است که حداقل مدت یکسال از شروع به همکاری ایشان با دانشگاه آزاد اسلامی سپری شده باشد. 

فعالیتهای فرهنگی، تربیتی و اجتماعی

  •   با تصویب شورای اسلامی شدن دانشگاه ها، مجموع امتیازات، تعیین کننده است.
  •  افزودن بندی با عنوان «برگزاری نمایشگاه آثار و کارگاه هنری با رویکرد فرهنگی- اسلامی- ایرانی»
  • حفظ عناوین بندها و صرفاً تغییرات بسیار جزئی در تعداد زیر بندها
  • تغییرات بسیار جزئی در میزان امتیازها

جدول فعالیتهای فرهنگی

https://sina-pub.ir/public/storage/photos/2018/06/14/931.jpg

رعایت ضوابط و مقررات آموزشی :

شاخص­های این بند از قبیل؛

  •  تشکیل به موقع کلاس­ها،
  • توجه به کیفیت ارایه دروس عملی،
  • اعلام به­موقع نمرات،
  • ارایه مشاورۀ علمی به دانشجویان،
  • رعایت شؤونات معلمی و …

میزان اهمیت هریک از آن­ها، بر عهدۀ شورای آموزشی می باشد.

دستور العمل تکمیل کاربرگ مربوط به بند های آئین نامه ارتقا:

رعایت نظم و انضباط درسی و شئونات آموزشی

1.     این کاربرگ شامل 6 شاخص اصلی است که هر شاخص شامل چند زیر شاخص می‌باشد.

2.     از ماده دو آئین‌ نامه ارتقا، حداکثر مجموع نمره مربوط به بند یک این ماده در هر دوره ارتقا، 7 و حداقل آن 5 می‌باشد.

3.     این 7 امتیاز، ده نیمسال تحصیلی را در بر می‌گیرد، که ضروری است این کاربرگ در هر نیمسال برای هر عضو هیأت علمی تکمیل شود.

4.     وزن هر شاخص در کاربرگ مشخص شده است.

5.     نمره تخصیص یافته به هر عامل در هر شاخص بر مبنای 20 است. که میانگین عامل‌ ها، نمره هر شاخص (بر مبنای 20) خواهد بود.

6.     پس از ثبت نمره ارزیابی هر یک از شاخص‌ها در ستون 2 کاربرگ شماره 2-1، حاصل‌ضرب ستون 1 و 2 در ستون 3 ثبت می‌شود و بر اساس فرمولی که در کاربرگ 2-1 ثبت شده است، امتیاز کل در هر نیمسال تحصیلی به دست می‌آید. این امتیاز در هر نیمسال حداکثر 7/0 می‌باشد.

7.     لازم است این محاسبات برای هر نیمسال در جلسه ای متشکل از هیات رئیسه دانشکده و مدیر گروه لحاظ گردد و در هنگام ارتقای عضو هیات علمی، امتیاز مربوط به هر نیمسال در فرم شماره 2-1 مربوط به ماده 2 شناسنامه علمی آن عضو ثبت شود.

فعالیتهای آموزشی-کیفیت تدریس

سنجش کیفیت تدریس بر اساس میانگین امتیازدهي دانشجويان در کاربرگ­های ارزیابی کیفیت تدریس متقاضی در چهار سال منتهی به درخواست ارتقا و ارزیابی گروه و دانشگاه با شیوه مورد تأیید هیأت ممیزه

نحوه محاسبه امتیازهای قابل اعطا برحسب نتایج ارزیابی:

  •  تا 1/99  امتیاز برای نتایج ارزیابی مابین 16 تا 17/99
  •  2 تا  3/99 امتیاز برای نتایج ارزیابی مابین 18 تا 18/99
  • 4 تا 8 امتیاز برای نتایج ارزیابی مابین 19 تا 20

فعالیتهای پژوهشی - مقاله علمی پژوهشی

الف) کلیات

  •  همپوشانی مقاله ­ها: مقاله نباید منجر به چاپ نتایج انتشار یافته شود،
  • لزوم ارائه حداقل سه مقاله برای دانشیاری و پنج مقاله برای استادی به عنوان نویسنده مسئول،
  • لزوم چاپ حداقل یک مقاله به زبان فارسی در هر مرتبه ارتقا

ب) امتیازات

  • حداکثر امتیاز یک مقاله تا 7 است، تبیین شاخص­های اصلی برای تعیین امتیاز بر عهدۀ هیات ممیزه
  •  محدودیت کسب امتیاز (حداکثر 40% امتیاز) از مقاله­ هاي پذیرفته یا چاپ شده در نشريه­هايي که به نوعی مرتبط با متقاضی است.
  • حداقل 70 %  امتیاز مقاله­ها، بايد مستقيماً در ارتباط با تخصص (رشته تحصیلی/ گروه پژوهشی یا آموزشی) متقاضی باشد.

ج) امتیازات ویژه؛

  •  مقاله هاي پراستناد و داغ،
  •  مستخرج از برنامه مصوب تحقیقاتی جهت­دار عضو هیأت علمی که معطوف به رفع مشکلات کشور باشد،
  •  چاپ شده در نشریات Nature و Science
  • مشترك با اعضاي هيأت علمي مراكز معتبر علمي خارج از كشور،
  • مستخرج از طرح­های پژوهشی محرمانه که امکان چاپ و انتشار آن نیست،

د) سهم امتیازات

  •  برخورداری استاد راهنما از امتیاز نفر اول صرف نظر از ترتیب قرار گرفتن اسامی در مقاله­ مستخرج از نتایج یک یا چند پایان­نامه یا رسالۀ دانشجویان تحت راهنمایی،
  • برخورداری استاد راهنمای نویسندۀ مسئول مقاله از امتیاز نفر اول در مقاله­ مستخرج از نتایج پایان­نامه یا رسالۀ دانشجویی که هدایت آن را بیش از یک استاد راهنما بر عهده داشته اند،
  • برخورداری هر دو استاد راهنما از امتیاز نفر اول در مقاله­ مستخرج از نتایج پایان­نامه یا رسالۀ دانشجویی که هدایت آن را یک عضو هیات علمی دانشگاهی و یک عضو هیات علمی مؤسسۀ پژوهشی بر عهده داشته باشند.

ه) جایگزینی امتیازات

  •  مجموع امتیازهای متقاضی از طرح های تحقیقاتی و اثر بدیع و ارزنده هنری، ادبی و فلسفی چاپ شده می‌تواند تا 50% از حداقل امتیازهای  لازم از مقاله علمی پژوهشی را  پوشش دهد.
  •  امتیازهای متقاضی از تصنیف یا تالیف کتاب می­تواند تا 25% (براي گروه­هاي علوم انساني و هنر تا 50 %) از حداقل امتیازهای لازم از مقاله علمی پژوهشی را پوشش دهد.
  •  متقاضی ارتقای مرتبه در مجموع می­تواند حداکثر 50% از حداقل امتیازهای لازم از مقاله علمی پژوهشی را از طریق مفاد بندهای مذکور کسب نماید.

دانلود آﺋﯿﻦ ﻧﺎﻣﻪ ارﺗﻘﺎی ﻣﺮﺗﺒﮥ اﻋﻀﺎ ﻫﯿﺎت ﻋﻠﻤﯽ

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام