پیشرفت تکنولوژی و الزامات دنیای پیرامون باعث شده است تا در هر رشته و تخصصی که با بازار کار در ارتباط هستیم چه به صورت فروش و ارائه کالای ملموس و چه به صورت ارائه خدمات و فروش کالای ناملموس به دنبال تولید محتوای ناب جهت معرفی و فروش کالای خود باشیم.
بحث پر چالش و جذاب امروزه در تمامی زمینه های خدماتی و فروشگاهی بحث تولید محتوا می باشد. عبارت تولید محتوا برای هیچ یک از شما عبارت جدید و ناشناخته نیست چرا که چند سالی است که هرشخصی، کوچک و بزرگ، در هر صنف و شرکتی چه کوچک و با فروش های خرد وچه شرکت ها و فروشگاه های بزرگ با فروش های کلان به دنبال آن هستند. تمامی زمینه های شغلی برای فروش بیشتر و معرفی بهتر خدمات و محصولات خود به دنبال اشخاصی هستند که بتوانند به طور حرفه ای محتوا های جذاب و پر بازدیدی را برای آنها تولید کنند بنابراین نیاز به تولید محتوای جذاب و حرفه ای موجب ایجاد خدمات و شغل های جدید مرتبط با کسب و کارها نیز شده است.
تولید محتوا، پروسه ای است جهت تولید ایدههای موضوعی جذاب برای خریداران و مخاطبان شما در هر رشته و هر نوع از خدمات انجام می شود. تولید محتوا میتواند نوشتاری یا تصویری در خصوص موضوع مورد نظر باشد. همچنین می توانید از آن اطلاعات، محتواهایی به صورت وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک یا سایر قالبها، تولید کنید. تولید محتوا (Content Creation) در بازاریابی محتوا (Content Marketing) یعنی فرآیند انتخاب موضوع بر اساس نیاز کاربران و مخاطبان که به پرسونای مشتری (Persona) معروفاند و تولید انواع محتوای اصولی و سئو محور با توجه به موضوعات انتخابی. به زبان سادهتر، تولید محتوا در بازاریابی یعنی محتوایی تولید کنیم تا کاربران و مخاطبان خدمات و یا محصول ما را جذب کند و آنها محتوای تولیدشده ما را بازدید کنند و باعث جذب و کشش به سمت خدمات و محصول ما شود تا بتوانیم کاربران و بینندگان را ترغیب به استفاده از خدمات و یا خرید محصول خودمان کنیم.
اهمیت محتوا پیش از هرکسی بر پیش تازان تکنولوژی و رسانه مشخصشده بود، آنگونه که در سال 1996 میلادی یعنی حدود 26 سال پیش بیل گیتس این سخن مشهور خود «محتوا پادشاه است» را بیان کرده بود. همانطور که میدانید بیش از این هم در موضوعات و مباحث زیادی، پیشگامان تکنولوژی پیشبینیهایی از آینده داشتهاند که به واقعیت تبدیلشدهاند. یکی از این موارد، پیشبینی اهمیت تولید محتوا توسط بیل گیتس است آنهم زمانی که شاید هیچکس به محتوا اهمیت نمیداد.محتوا پادشاه است عنوان یادداشتی است که بیل گیتس در سال 1996 در وبلاگ نوشتههای شخصیاش در مایکروسافت نوشت. این یادداشت در ژانویه سال 1996 معادل با دی ماه 1374 هجری شمسی نوشتهشده است که میتوان وسعت دید و پیشبینی بیل گیتس را در آن مشاهده نمود.
خلاصهای از سخنان بیل گیتس در خصوص اهمیت تولید محتوا :
"محتوا جایی است که من انتظار دارم درآمد زیادی از آن حاصل شود، دقیقاً مانند تلویزیون. انقلاب تلویزیون که نیمقرن پیش رخ داد، موجب به وجود آمدن صنایع بسیاری شامل تولید تلویزیون شد. ولی کسانی در بلندمدت برنده اصلی هستند که از رسانه برای انتقال اطلاعات و سرگرمی استفاده میکنند.
وقتیکه کار به شبکههای تعاملی مانند اینترنت میرسد، معنای محتوا بسیار وسیعتر میشود. بهعنوانمثال نرمافزارهای کامپیوتری نوعی از محتوا هستند، محتوایی بسیار مهم که تا الآن نیز برای مایکروسافت مهمترین بوده است. یکی از جذابیتهای اینترنت این است که هرکس با یک کامپیوتر و یک مودم میتواند آنچه را تولید کرده منتشر نماید. به معنای دیگر، اینترنت مانند یک دستگاه کپی چند رسانه ایست که اجازه میدهد محتوا با هزینه کمی، مستقل از اندازه مخاطب تکثیر شود. اینترنت همچنین امکان انتشار اطلاعات بهصورت جهانی را تقریباً بدون هزینههای جانبی برای ناشر فراهم میسازد. فرصتهای بسیار عالی به وجود آمده و بسیاری از شرکتها برنامههایی برای تولید محتوا برای اینترنت دارند."
میبینید که بیل گیتس نزدیک به 26 سال پیش اهمیت تولید محتوا را پیشبینی کرده بود. او حتی در خصوص مجلات و روزنامهها نیز وضعیت امروز را پیشبینی کرده بود:
مجلات چاپی خوانندگانی دارند که علایقشان را به اشتراک میگذارند. تصور اینکه به این جوامع نسخههای الکترونیکی ارائه شود بسیار ساده است. ولی برای موفقیت آنلاین، یک مجله نمیتواند صرفاً همان مطالب چاپی را بهصورت الکترونیکی منتشر کند. در مطالب چاپی بهاندازه کافی عمق و تعامل وجود ندارد که بر موانع رسانههای آنلاین فائق آید.اگر انتظار داشته باشیم که مردم کامپیوترهایشان را برای مطالعه روی صفحهنمایش روشن کنند، باید به آنها با اطلاعات کاملاً بهروز پاداش داد. آنها به صدا و در صورت امکان ویدئو نیاز دارند. آنها باید فرصت تعامل شخصی بسیار فراتر از نوشتن نامه به نویسنده باشد.
با توجه به سخنان این نابغه مایکروسافت هم به اهمیت محتوا پی میبریم و هم به این موضوع که محتوا فقط بهصورت متنی نیست بله باید بهصورت تصویر، صوت و یا ویدیو باشد که بتواند با بیننده ارتباط برقرار کند و حتماً از کیفیت و جذابیت مناسبی برخوردار باشد.
نکتهی بعدی درباره اهمیت تولید محتوا، افزایش بازدید از سایت یا سئو سایت است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمامی خدمات و فروشگاهها، شرکت و فروشگاه خود را بر روی صفحههای نمایشی تلفن همراه و دستگاههای کامپیوتری آوردهاند و هر فروشگاه و یا شرکت خدماتی سایتی جهت ارائه محصولات خود و معرفی خدماتشان به مخاطبانشان دارند. سئو سایت که از کلیدهای موفقیت هر سایتی است که با تولید محتوای درست، به بهبود آن کمک میشود؛ بنابراین اگر کسبوکاری دنبال بهبود رتبه وبسایت یا بهطورکلی سئوی سایت خود باشد، باید برنامهی تولید محتوا را در دستور کار خود قرار دهد.
تولید محتوا میتواند بهصورت یکی از موارد زیر باشد:
پرکاربردترین و شناختهشدهترین نوع محتوا، محتوای متنی است. دستهبندی محتواهای متنی در سایتها و وبلاگ ها به دو دستهی کوتاه و بلند میباشد. برعکس تصور خیلی از ماها که خوانندگان به دنبال مطالعه متنهای کوتاه هستند، اگر متنی هرچقدر بلند، ارزشمند و مفید برای خواننده باشد و خوانند بداند که بامطالعه آن متن طولانی نیازهایش برطرف میشود، حتماً تا آخرین جمله مطلب را میخواند.
ویدئو در تولید محتوا و بازاریابی نقش بسیار پررنگی دارد. از اینستاگرام گرفته تا لینکدین و توییتر؛ همه برای دیده شدن و تبلیغ بیشتر از ویدئو استفاده میکنند.
نوع دیگری از محتواهای طولانی که معمولاً در قالب PDF تولید میشوند، کتابهای الکترونیکی هستند. هدف از تولید کتابهای الکترونیکی، آشنایی خوانندگان و مشتریان بالقوه با حوزه تخصصی هر کسبوکاری است.
پادکست در دنیای این روزهای ما بهشدت طرفدار دارد. پادکستها را بیشتر کسانی گوش میدهند که وقت خواندن ندارند یا دوست دارند همیشه و در هر حالی اطلاعاتی به مغزشان مخابره کنند.
سایتهای فروشگاهی و خدماتی باید از ایمیل مارکتینگ برای معرفی محصولاتشان به مخاطبان استفاده کنند. ایمیلهای خبرنامهای معمولاً کوتاه، مختصر و ساده هستند. بااینحال بخش مهم قضیه در انتشار این نوع محتوا، تیتر یا عنوان ایمیل است. معمولاً برای انتخاب تیتر مناسب، جلسات طوفان فکری برگزار میشود.
کاربران اینترنتی عاشق خواندن مطالبی هستند که افراد متخصص و سرشناس بنویسند. آنها با اعتماد کامل، مقاله کارشناس معروف را میخوانند و نسبت به بستری هم که آن را منتشر کرده، احساس خوبی پیدا میکنند.
نوعی از محتوا که خواننده در چشم برهم زدنی آن را میخواند و از آن لذت میبرد، اینفوگرافیک است. این نوع از محتوا با کمک گرفتن از المانهای تصویری و به کار بردن اطلاعات خلاصه و اصلی، تأثیر زیادی روی مخاطب میگذارد. اگر میخواهید یک مقاله و یا محتوای متنی طولانی خود را در پلتفرمی مانند اینستاگرام منتشر کنید، اینفوگرافیک بهترین راه است.
اهمیت شبکههای اجتماعی بر هرکسی واضح و آشکار است به همین دلیل هر کسبوکاری باید در شبکههای اجتماعی حضورداشته باشد؛ اما حضور بهتنهایی کافی نیست. بلکه باید متناسب با اهداف کسبوکار، برنامه و تقویم محتوایی برای شبکه اجتماعی موردنظر ساخت.
وبینار (Webinar) یا سمینار آنلاین هم مثل پادکست از آن نوع محتواهای جدیدی است که حسابی طرفدار پیداکرده. وبینار، از ترکیبب دو کلمه وب و سمینار ساختهشده. در این نوع از سمینار نیازی به حضور فیزیکی نیست، بلکه میتوان از طریق اینترنت و موبایل یا دسکتاپ در سمینار شرکت کرد.
در تولید محتوا ابتدا باید انتخاب کنید که کدامیک از انواع محتواهایی که توضیح داده شد مدنظر است. بعد از انتخاب نوع محتوا باید مخاطبان خود را بشناسید و بدانید که مخاطب شما به دنبال چه محتوا و چه پاسخی است تا متناسب با نیاز مشتری و خواننده و همچنین همسو با محصول و یا خدمات خودتان تولید محتوا را انجام دهید.تولید محتوای متنی که پرکاربردترین نوع تولید محتوا هست به یکی از شیوههای زیر انجام میشود.
نحوه نگارش محتوا با توجه به نوع هدف، خدمات، محصول و مخاطبان محتوا ممکن است به یکی از شیوههای زیر نگارش شود:
در این شیوه، نویسنده و یا تولیدکننده محتوا، با توجه به موضوع محتوا، سایتها و منابع غیرفارسیزبان را بررسی میکند و مقالات و متون متناسب با موضوع محتوا را انتخاب کرده و آنها را به زبان مدنظر ترجمه میکند و از آنها در نگارش محتوا استفاده میکند.
در این شیوه، نویسنده و یا تولیدکننده محتوا، بخشی از مطالب را بهصورت ترجمه طبق روش قبلی گردآوری میکند و بخش دیگر را با استفاده از منابع مختلف به زبان خود مینویسد. درواقع این نوع از محتوا نویسی ترکیبی از تألیف و ترجمه میباشد.
در این روش از تولید محتوا، تهیهکننده محتوا با استفاده از منابع مختلف به همراه دانش و تجربههای شخصی خود محتوا را نگارش میکند که درنهایت مطلب خروجی حاصل قلم نویسنده و محتوایی جدید و اصلی خواهد بود.
در این روش از تولید محتوا، نویسنده با وفاداری به محتوای اصلی متن و بدون هیچ تغییری در آن، صرفاً مطلب را بهگونهای دیگر بیان کرده و با تغییر کلمات و نحوه جملهبندی، متن را بازنویسی میکند. در اصطلاح ادبی و مقاله نویسی به این شیوه پارافریز و یا بازنویسی هم می گویند.
تولید محتوا در هر زمینه و تخصصی چه فروشگاهی و چه خدماتی مانند موارد زیر میتواند انجام شود:
|
---|
|
---|
|
---|
|
---|
|
---|
وقتی صحبت از کیفیت محتوا میشود منظور این است که محتوا موردپسند و تائید خواننده قرارگرفته است. اگر محتوایی بتواند پاسخ سؤالات خواننده و یا بازدیدکننده محتوا را بدهد و کاربر بتواند بامطالعه محتوا دغدغههایی که در خصوص موضوع مرتبط با محتوا داشته است را برطرف کند، یعنی محتوا از کیفیت مناسب برخوردار است. در این صورت محتوا بر اساس نیاز مخاطب تهیهشده است حال میخواهد جنبه سرگرمی داشته باشد و یا جنبه آموزشی و یا هر دو باهم. به بیان سادهتر اگر خواننده از بازدید و مطالعه محتوا لذت ببرد یعنی شما به هدف خود رسیدهاید و یک محتوای باکیفیت ارائه نمودید.
تولید محتوا با توجه به مخاطبان محتوا میتواند در زبانهای مختلف تولید شود. در موسسه سینا تولید محتوا به زبانهای فارسی، انگلیسی، عربی و فرانسوی انجام میشود.
پکیجهای تولید محتوای موسسه سینا به شرح زیر میباشند:
پکیج | کیفیت متن | |
طلایی پلاس | کاملاً تخصصی + بازخوانی ترجمه | سلیس و تخصصی |
طلایی | کاملاً تخصصی | سلیس و تخصصی |
نقرهای | احتمال 30 درصد خطا در کلمات تخصصی | سلیس و عمومی |
سعی کردیم در این مقاله شمارا با نحوه نگارش و تهیه محتوا آشناسازیم ولی اگر زمان و مهارت کافی را برای تولید محتوا نداشتید، اصلاً ناامید و بیخیال معرفی کسب کار و بازاریابی اینترنتی خود نشوید. میتوانید با خدمات حرفهای و تخصصی تولید محتوای موسسه سینا محتواهای مناسب کسبوکار خود در تمامی زمینهها را به مخاطبان خود ارائه دهید.
اعلام موضوع محتوا، آدرس سایت و سایر اطلاعات لازم |
---|
پرداخت هزینه با توجه به نوع پکیج، نحوه نگارش و زمینه فعالیت |
---|
بررسی سفارش توسط پشتیبان |
---|
با توجه به نوع محتوا و نحوه نگارش و نوع پکیج برای نویسنده مربوطه ارسال می شود. |
---|
تولید محتوا، متناسب با پکیج انتخابی ، زمینه فعالیت و نحوه نگارش |
---|
محتوای تولید شده توسط بازرس بررسی و بازبینی می شود. |
---|
محتوای تولید شده، بعد از بازبینی و تایید توسط بازرس، تحویل کاربر داده می شود. |
---|
تمام پروسه سفارش تولید محتوا |
---|
چرا موسسه سینا
پوشش کامل زبان ها و تخصص ها | پشتیبانی از اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی | کیفیت و زمانبندی مطابق با نیاز شما | کنترل کیفیت نهایی توسط بازرس | صدور گواهی کیفیت و فاکتور رسمی | ارتباط مستقیم با مترجم, ویراستار و پشتیبان |
---|---|---|---|---|---|
گارانتی تا زمان پذیرش و چاپ و انتشار | ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز | ضمانت پایین ترین تشابه ممکن برای پارافریز | تایپ رایگان و ارائه فایل ترک چنج ویرایش کتاب | پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته | حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها |
خدمات تولید محتوای تخصصی و حرفه ای در موسسه سینا
ما در موسسه سینا با همراهی تیم مجرب و حرفه ای در بخش تولید محتوا آماده ایم تا آنچه را در چندین سال تجربه تولید محتوای بازاریابی و کسب و کارهای اینترنتی بدست آوردیم به همراه دانش و تکونولوژی نوین در اختیار شما کاربران و صاحبین مشاغل قرار دهیم. تا حرفه ، خدمات و محصولات خود را به صورت حرفه ای به مخاطبان خود معرفی نمایید.
از طریق بخش ثبت سفارش تولید محتوا در موسسه سینا یک پروژه ایجاد کرده و مشخصات لازم را تکمیل فرمایید. و یا برای دریافت اطلاعات با شماره 09149724522 تماس حاصل فرمایید.
هزینه تولید محتوا در موسسه سینا به عواملی مانند نحوه نگارش محتوا، زبان محتوا، زمانبندی، کیفیت، تعداد محتوا و تعداد کلمات محتوا بستگی دارد.شما میتوانید برای اطلاع از هزینه سفارش خود با شماره 09149724522 تماس حاصل فرمایید.
تولید محتوا در موسسه سینا به 4 زبان اصلی فارسی، انگلیسی، عربی و فرانسوی انجام می شود.
خدمات تولید محتوا در موسسه سینا در انواع تخصص ها و زمینه ها همانند فروشگاهی، بازاریابی، سلامت، سرگرمی و تمامی رشته های تخصصی مانند پزشکی و مهندسی و ... انجام میپذیرد.
بله، با توجه به پکیج انتخابی شما مدت زمان مشخصی تعیین میشود تا محتواها طبق نظر کارفرما اصلاح گردند.
نگارش محتواها تماما به دست مترجمین، ویراستاران و نویسندگان ماهر و متخصص در هر زمینه انجام میگردد.