سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

آیا نکات طلایی و اصولی در نوشتن مقاله از پایان نامه را می دانید؟

انتشار 11 مهر 1400
مطالعه 10 دقیقه

نوشتن مقاله از پایان نامه، یکی از راه های تقویت رزومه تحصیلی یا شغلی برای دانشجویان می باشد. بنابراین در این مطلب سعی کردیم تا نکات طلایی و اصولی نوشتن مقاله از پایان نامه را برای این عزیزان بیان کنیم .

آیا نکات طلایی و اصولی در نوشتن مقاله از پایان نامه را می دانید؟

تفاوت مقاله با پایان نامه

اهداف پایان نامه و مقاله با هم متفاوت می باشد.هدف پایان نامه گرفتن مدرک تحصیلی و سنجش و ارزیابی میزان سواد شما می باشد. ولی هدف مقاله پیشرفت و بهبود سطح سواد عمومی در رشته تخصصی محقق و افزودن اعتبار و مشارکت افراد در رشته مد نظر است و مخاطب هرگز قصد سنجش سواد محقق یا نویسنده را ندارد. بنابراین به عنوان گام اول شما ابتدا باید مسیری را که تفاوت مقاله و پایان نامه را مشخص می سازد، به طور دقیق بشناسید. مقالات علمی یا پایان نامه ها اغلب در موارد زیر با یکدیگر متفاوت هستند.

پایان نامه

مقاله

الزامات

پایان نامه باید شرایط علمی را رعایت کند و در چارچوب خاص دانشگاه مربوطه نوشته شود.

مقاله باید استانداردهای مجلات علمی را داشته باشند و این استاندارد ها بستگی به مجلاتی دارد که مقاله به آن سابمیت می شود

داوران

معمولا توسط اعضای هیئت رئیسه انتخاب می شود

توسط هیئت داوران منتخب مجله بررسی می شود

اجزا

دارای فصل های مختلف است

دارای بخش های مختلف می باشد

حجم مطالب

محدودیت تعداد کلمات وجود ندارد.

محدودیت تعداد کلمات را مجله مقصد مشخص می کند.

فرمت

به صورت شیوه نامه محتوای دانشگاه ها قالب بندی می شود.

از قالب نسخه خطی که در بخش راهنمای نویسندگان مجله مقصد است پیروی می کند.

چکیده

تعداد کلمات بیشتر از 350 کلمه می باشد

تعداد کلمات با توجه به مجله بین 150 الی 250 می باشد.

مقدمه

نیاز به توضیحات کامل و دقیق دارد.

نیاز به توضیحات صریح و مختصر دارد

ادبیات

به تحقیقات مفصل و بیان جزئیات دقیق نیاز است.

فقط موارد ضروری بیان میشود و به جزئیان پرداخته نمی شود.

روش ها

در روش تحقیق مضل بحث می شود.

به روش خاص و آزمایشات مهم اشاره می شود.

یافته ها

تمام یافته ها باید ارائه شوند

یافته های منتخب باید در یک مقاله ارائه شود.

بحث و نتیجه گیری

نیاز به بحث کامل در مورد نتایج و یافته ها دارد.

نیاز به بحث مختصر در مورد نتایج و یافته ها دارد.

منابع

روش رفرنس نویسی با توجه به شیوه نامه دانشگاه می باشد و محدودیتی در تعدا منابع ندارد

روش رفرنس نویسی با توجه به مجله مقصد متفاوت می باشد که معمولا بین 30-10 منبع می باشد.

اهمیت استخراج مقاله

اهمیت استخراج مقاله از پایان نامه

استخراج مقاله از پایان نامه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا امکان چاپ و نشر پایان نامه های دانشجویی در مجلات معتبر و ژورنال های علمی وجود ندارد و همه افراد نمی توانند به محتوای پایان نامه های انجام شده در یک دانشگاه دسترسی داشته باشند. این در حالی است که می توان به راحتی پس از پذیرش یک مقاله در ژورنال ها و مجلات علمی موفق به چاپ و نشر آن شد. استخراج مقاله از پایان نامه علاوه بر این که نتایج یافته های شما را در اختیار سایر دانشجویان در رشته علمی مرتبط خواهد گذاشت، بلکه باعث خواهد شد که شما با برخورداری از امتیازات انتشار مقاله در داخل و خارج از کشور موقعیت های تحصیلی و یا شغلی بهتر داشته باشید.

نکات طلایی و اصولی در نوشتن مقاله از پایان نامه

علاوه برتفاوت ذکر شده، در ادامه چند نکته جهت بهبود کیفیت مقالات نوشته شده از پایان نامه، جهت ارسال به یک مجله معتبر و تقویت رزومه پژوهشی محققین عزیز آورده شده است:

عنوان مقاله

عنوانی مناسب برای مقاله خود انتخاب کنید.

برای راحتی می توان همان عنوان پایان نامه را در نظر گرفت، اما در صورتی که امکان نوشتن چندین مقاله از پایان نامه وجود دارد، می توان پایان نامه را در بخش هایی تقسیم کرده و عنوان مربوط به موضوع هر بخش را به عنوان یک مقاله مجزا منظور کرد. عنوان مقاله بایستی تا حد امکان کوتاه، واضح، بدون ابهام، غیرتکراری و در بر دارنده مفهوم و موضوع اصلی مقاله باشد.

انتخاب مجله

قبل از استخراج، یک مجله معتبر برای ارسال مقاله خود انتخاب کنید.

حتی اگر مقاله شما محتوای علمی بسیار غنی داشته باشد، در صورتی که در فرمت و شکل مجله موردنظر نوشته نشده باشد، مجله ایراد گرفته و از چاپ مقاله اجتناب خواهد ورزید. بنابراین از همان ابتدای کار مجله را انتخاب کرده و در مورد مخاطبان آن و قالب و شکل کلی و فرمت مقالات ارسالی که معمولا در وب سایت مجله موجود می باشد، تحقیقات لازم را انجام دهید. بدین ترتیب با اصول نشریه از نظر رعایت استانداردهای نگارش مقاله و انتخاب نویسنده مسئول آشنا شده و از هرگونه دوباره کاری جلوگیری به عمل خواهید آورد. هرچند که ظاهر مقاله در این بحث مورد نظر است و محتوا هیچ تغییری نخواهد کرد.

تعداد صفحات

تعداد صفحات مقاله را مشخص کنید.

اگر از همان ابتدا مجله ای که برای ارسال مقاله انتخاب کرده ایم مشخص باشد، مسلما علاوه بر شکل و فرمت مقالات خود یک محدودیت هم در مورد تعداد صفحات و حجم مطالب خواهد داشت. بنابراین اگر از میزان حجم مورد نظر مقاله خود آگاهی داشته باشیم، بهتر می توانیم تعیین کنید چه مطالبی را قرار است در مقاله خود بگنجانیم.

انسجام بین بخش های مقاله

بین بخش های مختلف مقاله انسجام ایجاد کنید.

بخش های مختلف یک مقاله با یکدیگر در ارتباط بوده و تحت تاثیر یکدیگر قرار دارند. این ارتباط نه تنها در کل کار، بلکه در هر بند مقاله مشاهده می گردد. در واقع در هر بند مقاله می بایست به یک نکته اصلی و محوری پرداخت.

ترتیب نوشتن مقاله

با ترتیب مراحل نوشتن مقاله آشنا باشید.

با تقسیم یک کار بزرگ به بخش های کوچک تر، همواره می توان با اقدامات قدم به قدم از نقاط ضعف و قوت هر بخش به صورت جداگانه آگاهی یافت. در این حالت اصلاح و بهبود شکل کلی هم آسان تر خواهد بود. بنابراین در زیر به هر یک از مراحل نوشتن مقاله از پایان نامه اشاره شده و توضیحات لازم در مورد هر کدام داده خواهد شد.

مراحل نوشتن مقاله از پایان نامه

نوشتن مقاله از پایان نامه یک فرآیند حرفه ای و دقیق است که درصورت داشتن اطلاعات کافی انجام دادن آن زیاد دشوار به نظر نمی رسد، با این حال اگر با مراحل اصولی نوشتن مقاله از پایان نامه آشنا نباشید نمیتوانید مجوز سابمیت مقالات در مجلات را بگیرید. پس با ما همراه باشید تا با مراحل تهیه یک مقاله با کیفیت از پایان نامه آشنا شوید.

نوشتن عنوان مقاله

  • نوشتن عنوان مقاله

به صورت دقیق مشخص نمایید که درباره چه چیزی می‏خواهید بنویسید. عنوان مقاله‏ ی من چه حوزه ‏ها و زمینه ‏های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تاریخی، جغرافیایی و غیره را می‏تواند شامل شود این بخش باید با وسواس خاصی از سوی نویسنده مد نظر قرار گیرد.عنوان رسا و مشخص می تواند مجلات را به پذیرش یک مقاله ترغیب کند. همچنین جذابیت و جدید بودن عنوان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

  • نوشتن چکیده مقاله

در چکیده مقاله می توانید از چکیده پایان نامه استفاده کنید اما این در شرایطی می باشد که شما فقط قصد استخراج یک مقاله از پایان نامه را دارید.در شرایطی که بخواهید از پایان نامه دو یا چند مقاله استخراج کنید باید موارد غیر مرتبط به مقاله استخراجی را حذف کنید.

چکیده

کلمات کلیدی

  • نوشتن کلمات کلیدی مقاله

برای انتخاب کلمات کلیدی باید کلماتی را انتخاب کنید که بیشترین رابطه معنایی را با مقاله مربوطه داشته باشد. معمولا تعداد کلمات کلیدی 3-6 کلمه در نظر گرفته می باشد.

  • نوشتن مقدمه مقاله

نقش مقدمه در مقالات تحقیقی بسیار مهم است. این بخش از هر مقاله به شما می گوید که علت انتخاب موضوع مقاله تان برای تحقیق چه بوده است. چرا چنین موضوعی حائز اهمیت است، دلیل استفاده روشی خاص برای تحقیق تان چه بوده است و … .در این قسمت از تحقیقات پیشین در راستای موضوع تحقیق تان هم صحبت کنید، مقدمه را با بیان اهداف تحقیقاتی تان به پایان برسانید و اهمیت موضوع مقاله و تحقیق خود را شرح بدهید.

نوشتن مق

نوشتن پیشینه تحقیق

  • نوشتن پیشینه تحقیق مقاله

این بخش جز اصلی مقاله می باشد و حتما یک یا چند نظریه که در گذشته در مورد متغیر ها بیان شده است را ذکر کنید. معمولا از بین نظریه های فصل دوم پایان نامه جدید ترین و مرتبط ترین نظریه ها انتخاب شده و در مقاله مورد نظر به صورت مختصر بیان می شود.

  • نوشتن پیشینه پژوهشی مقاله

در این قسمت باید به پژوهش های قبلی انجام شده در ارتباط با موضوع تان اشاره کنید. تا حد امکان از پیشینه های قدیمی استفاده نفرمایید. زیرا هر چقدر از پژوهش های جدید استفاده کنید بر اعتبار مقاله شما افزوده می شود.

نوشتن پیشینه پژوهشی

نوشتن فرضیه ها

  • نوشتن فرضیه ها و سوالات پژوهشی در مقاله

بعد از اتمام پیشینه پژوهشی بلافاصله اهداف و فرضیه های مقاله را مطرح کنید. این قسمت در فصل اول پایان نامه و یا در فصل سوم نوشته می شود.

  • نوشتن تحلیل داده ها در مقاله

این بخش نیز عموما در فصل سوم پایان نامه موجود است. در این بخش بر کیفی و کمی بودن تحقیق ، مقطعی یا طولی بودن تحقیق و نوع نرم افزار و همچنین نوع آزمون شبیه سازی و یا طرح آزمایشی خود اشاره کنید.

نوشتن تحلیل داده ها

یافته های پژوهن

  • نوشتن یافته های پژوهشی مقاله

دقت کنید که اگر قصد دارید بیش از یک مقاله از پایان نامه استخراج کنید، صرفا نتایج مربوط به فرضیه پژوهش را بنویسید. در مقاله از نوشتن یافته های اضافی و آوردن جداول جانبی خودداری کنید و فقط جداولی را بیاورید که دقیقا مربوط به سوال پژوهشی شما می باشد.

  • نوشتن جمع بندی و بحث و نتیجه گیری مقاله

این بخش نیز یکی از بخش های مهم مقاله می باشد و بیشتر به هنر نویسندگی پژوهشگر مرتبط است. برای این کار به فصل پنجم یا بخش نتیجه گیری مراجعه کنید و به صورت خلاصه به شرح نتیجه گیری کار بپردازید. ابتدا به یافته های مربوط به هرسوال و فرضیه پرداخته و به تبیین آن یعنی چگونگی و چرایی یافته بدست آمده بپردازید تا خواننده متوجه شود این یافته شما چه معنایی دارد. این بخش را به طور متوسط با یک تا سه صفحه منسجم به پایان برسانید.

بحث و نتیجه گیری

نوشتن منابع مقاله

  • نوشتن منابع مقاله

در نوشتن منابع یا رفرنس حتما به سبک های رفرنس نویسی در مجله ای که قصد دارید مقاله خود را در آن چاپ کنید، توجه داشته باشید. چون نحوه ی ارجاع منابع و رفرنس دهی در مجله های مختلف با هم متفاوت است.

مراحل استخراج مقاله در سینا ترجمه

استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکتری کار تخصصی می باشد که نیاز به تجربه و آگاهی دارد. اگر شما هم زمان کافی در اختیار ندارید یا به هر دلیلی احساس می‌کنید که در این کار از تبحر کافی برخوردار نیستید، اصلا جای نگرانی وجود ندارد. کادر مجرب و حرفه ای سینا ترجمه طبق مراحلی که در زیر به آن ها اشاره شده می‌توانند به حرفه‌ای‌تر عمل کردن شما در دنیای مقالات و ژورنال‌های علمی کمک کند.

ثبت سفارش و ارسال فایل پایان نامه و اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه و اعلام قیمت نهایی

بررسی فایل پایان نامه توسط کارشناسان و برآورد اینکه چه تعداد مقاله قابل استخراج است

اعلام نتیجه به شما و دریافت تایید نهایی از جانب وی و شروع کار استخراج مقاله از پایان نامه

تایید نهایی مقالات توسط بازرسی و تحویل فایل های نهایی مقالات استخراج شده از پایان نامه

خدمات نوشتن مقاله از پایان نامه فارسی، انگلیسی، فرانسه و سایر زبان ها

یکی از بزرگترین موسسات فعال در زمینه کارهای پژوهشی، موسسه پژوهشی سینا ترجمه می باشد. این موسسه با بهره گیری از نخبگان بزرگ مراکز آموزشی کشور، توانسته است در انواع خدمات پژوهشی حرف اول را بزند که از جمله خدمات می توان به نوشتن مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و تهیه مقاله از رساله دکتری اشاره کرد. در حقیقت سینا ترجمه با بهره گیری از پژوهشگران و مترجمین نیتیو آمده استخراج مقاله از پایان نامه هایی است که به زبان های مختلف نوشته شده است. اگر پایان نامه شما به زبانی فارسی یا غیرفارسی است و درخواست استخراج مقاله را دارید یا میخواهید مقاله خود را به زبانی غیر از زبان فارسی، بصورت تخصصی و با کیفیت بالا ترجمه کنید، این نوید را به شما میدهیم که موسسه سینا میتواند بهترین گزینه برای شما باشد.

سایر خدمات سینا ترجمه:

  • چاپ کتاب در تیراژ دلخواه، با دریافت تمام مجوزات، به صورت سریع و تحویل فوری

  • ارائه گزارش میزان پلاجیاریسم مقالات علمی و پایین آوردن درصد مشابهت آن

جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق ایمیل یا شماره تماس درج شده در سایت و همچنین از شبکه های مجازی (واتساپ ، اینستاگرام و تلگرام) با کارشناسان موسسه در ارتباط باشید. و یا از طریق لینک زیر سفارش استخراج مقاله از پایان نامه خود را ثبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

در سینا ترجمه از تمامی پایان نامه ها با زبان های فارسی و غیر فارسی مقاله استخراج میشود.

سینا ترجمه با بهره گیری از پژوهشگران و مترجمین نیتیو استخراج مقاله از پایان نامه شما را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد.

در سینا ترجمه زمان استخراج مقاله از پایان نامه 2 روز کاری می باشد.

بله سینا ترجمه با بهره گیری از متخصصان و نخبگان کشور خدمات استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و رساله دکتری را با بهترین کیفیت ارائه می دهد.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام