سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

امتیاز نگارش و چاپ مقاله

انتشار 18 اردیبهشت 1399
مطالعه 10 دقیقه

افراد دانشگاهی غالبا در مراحل تحصیلات تکمیلی با مباحثی چون چاپ مقاله در مجلات معتبر علمی سرو کار دارند و از اهمیت آن آگاهند. لذا هر فردی به اقتضای موقعیت و هدف خود وارد این پروسه میشود و خواسته یا ناخواسته ملزم به کسب دانش و اطلاعات در این زمینه است.

امتیاز نگارش و چاپ مقاله

افراد دانشگاهی غالبا در مراحل تحصیلات تکمیلی با مباحثی چون چاپ مقاله در مجلات معتبر علمی سرو کار دارند و از اهمیت آن آگاهند. لذا هر فردی به اقتضای موقعیت و هدف خود وارد این پروسه میشود و خواسته یا ناخواسته ملزم به کسب دانش و اطلاعات در این زمینه است. نگارش یک مقاله خوب نشانگر توانایی و تخصص نویسنده حداقل در یک موضوع علمی و چاپ آن در مجلات معتبر نشانگر موفقیت او در استنتاج یک مسئله خاص در موضوعات علمی است. این موضوع بسیار مهم است که دانشجویی بتواند مقالاتی را در مجلات معتبر علمی به چاپ برساند از این رو، مهمترین و اساسی ترین نکته برای کسب امتیازات پژوهشی در مراحل مختلف تحصیلی و شغلی، تقویت رزومه با چاپ مقالات علمی است. با ما همراه باشید تا چگونگی نگارش مقاله و چاپ در مجلات را برای شما عزیزان بازگو نماییم.

نگارش مقاله

نگارش مقاله

همان طور که می دانید اکثر مقالات علمی در برقراری ارتباط با مخاطبان خود و انتقال اطلاعات به آنان موفق عمل نمی کنند. مقالات معمولاً به جای تمرکز بر نیازها و خواسته های خوانندگان، روی جزئیات غیر ضروری تمرکز می کنند و در نتیجه نمی توانند به خوبی مخاطبان خود را از انگیزه و دلیل شروع و انجام تحقیق حاضر آگاه سازند. هم چنین برخی مقالات تلاش می کنند به جای آگاه سازی مخاطبان خود از موضوعات به روز و نتایج تحقیقات با اشاره به نکات غیر ضروری مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهند. نتیجه چنین اقداماتی باعث می شود تنها گروه کوچک و خاصی از مخاطبان جذب نوشته حاضر شوند و آن را درک کنند. مقالات موثر بر خلاف مقالات مذکور، مخاطبان بسیار زیادی را جذب می کنند و می توانند برای گروه بزرگی از محققین و حتی محققین تازه وارد مفید باشند. طرز نوشتن مقاله دارای الگو و فرمت خاصی است که به اصول مقاله نویسی معروف است. این الگو توسط اکثر مجلات علمی رعایت می شود. در حقیقت شما بایستی در طرز نوشتن مقاله خود منعطف باشید و مطالب را به گونه ای تنظیم کنید که بتوانید آن را با استانداردهای مجلات مختلف وفق دهید.

امتیاز نگارش مقاله چیست؟

در واقع مقالات یکی از بخش‌های اصلی و ضروری پژوهش‌های دانشگاهی است و به صورت مستقیم بر روی افزایش رتبه علمی اساتید دانشگاه ها و پذیرش راحت تر در مقطع دکتری دانشجویان تأثیر می‌گذارد. بدون نگارش و انتشار مقاله مناسب، اکثر دانشگاه‌ها، به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اجازه دفاع از پایان نامه خود را نمی‌دهند و عملاً گرفتن مدرک و پس از آن گذار به مقطع بالاتر توسط تعداد و کیفیت مقالات منتشر شده سنجیده می‌شود. و همچنین افزایش دانش و توانایی فردی به منظور نگارش مقالات با کیفیت می‌تواند به شکل قابل ملاحظه‌ای به شما در مسیر دستیابی به موفقیت‌های تحصیلی کمک کرده و موجب نظریه پردازی و بیان دیدگاه های شما در زمینه های تخصصی و ثبت کردن تحقیقات و مطالعات انجام شده به نام شما و حفظ دائمی آنها شود.

اهمیت نگارش مقاله

هدف از نگارش و امتیازات چاپ مقاله

هر یک از محققان نوشتن و چاپ مقاله را با هدف مشخصی انجام می هند از آنجاکه امتیاز چاپ مقاله معمولا میتواند مورد استفاده افراد مختلفی قرار گیرد از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی: برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه، اساتید بایستی امتیازهای مختلف علمی را برای خود جمع آوری کرده باشند که شرح این امتیازات معمولاً در سایت هر دانشگاه آورده می‌شود. در بین امتیازات مختلف که اساتید امکان کسب آنها را دارند، نگارش مقاله علمی از امتیاز ویژه‌ای نسبت به سایر اقدامات برخوردار است و اساتید می‌توانند با چاپ یک مقاله علمی درجه خود را در بین سایر اعضای هیئت علمی بالاتر برند. هم‌چنین افرادی که عضو هیئت علمی نیستند و قصد دارند در آینده به عنوان یکی از اعضای آن جذب شوند، می‌توانند با چاپ مقاله، از امتیاز آن بهره‌مند شوند.

دانشجویان متقاضی آزمون دکترای داخل ایران: یکی از موارد بسیار مهم که مصاحبه کنندگان آزمون دکتری برای پذیرش فرد در نظر می‌گیرند، داشتن امتیاز چاپ مقاله و به خصوص مقاله علمی پژوهشی است که احتمال پذیرش فرد را بسیار بالا می‌برند. دانشجویانی که دارای امتیاز مقاله علمی پژوهشی باشند، نسبت به سایر دانشجویان در پذیرش و مصاحبه دکتری اولویت بالاتری دارند.

دانشجویانی که قصد گرفتن اپلای در دانشگاه‌های معتبر دنیا را دارند: یکی از موارد مهمی که برای گرفتن پذیرش از تمام دانشگاه‌های معتبر دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد، چاپ مقاله توسط دانشجو است که به مانند موارد بالا، چاپ مقاله علمی پژوهشی برای این مورد نیز از امتیاز بالاتری نسبت به سایر انواع مقالات علمی برخوردار است.

ساختار نگارش مقاله

مقالات پژوهشی دارای ساختار مشخصی هستند که رعایت نکردن ساختار یک مقاله پژوهشی توسط نویسندگان، معمولا به عدم پذیرش آن منجر می شود بنابراین برای پیشگیری از این مشکل در زیر به مواردی که ساختار اصلی مقاله را تشکیل می دهد پرداخته و هر یک از موارد را به صورت مختصر و کاربردی توضیح خواهیم داد تا برخی از سوالاتتان در این زمینه برطرف شود.

  1. عنوان (Tittle)

  2. چکیده (Abstract)

  3. کلمات کلیدی (Keywords)

  4. مقدمه (Introduction)

  5. مواد و روش ها (Materials and methods)

  6. نتایج (Results)

  7. بحث (Discussion)

  8. نتیجه گیری (Conclusion)

  9. تقدیروتشکر (Acknowledgment)

  10. منابع(References)

  11. ضمیمه (Appendix)

ساختار کلی مقاله

لازم به ذکر است که ممکن است بخش های 6 و 7 با هم ادغام شده و با عنوان Results and Discussion نگارش شوند. همچنین توجه شود که بعضی از بخش های گفته شده مثل قسمت های 9و11 لزوما در همه مقالات وجود ندارند و وجود آنها به نوع مقاله و ژورنال مورد نظر بستگی دارد.

عنوان

اولین بخش مقاله که باعث می شود داور درمورد آن تصمیم بگیرد عنوان مقاله است. مخاطب ابتدا عنوان را می خواند و براساس آن تصمیم می گیرد که این مقاله برایش مفید است یا خیر. بنابراین عنوان های کلی را کنار بگذارید، یک عنوان دقیق، جزیی و شفاف برای مقاله خود انتخاب کنید. عنوان را آموزنده و مختصر انتخاب کرده و از هیچگونه علایم اختصاری یا فرمولی استفاده نکنید. همچنین در صورت امکان باید از اصطلاحات فنی خودداری کرده تا مخاطبان زیادی را برای مقاله خود جذب کنید.

عنوان

چکیده

چکیده مقاله ،نسخه فشرده شده مقاله است. و همه اجزای اصلی مقاله را دربر می گیرد. در چکیده ارزیابی و نقد نمی کنیم. در این بخش نقل قول هم جایی ندارد و همه مطالب آن باید از زبان نویسنده مقاله ذکر شود. چکیده در ابتدای مقاله می آید اما دقت داشته باشید که حتما باید آخر نوشته شود. یعنی پس از این که همه بخش های مقاله خود را نوشتید و به نتیجه نهایی رسیدید، آن گاه می توانید چکیده را بنویسید. چکیده یک مقاله معرف مقاله و نویسنده آن است. پس زمان کافی صرف کنید و با تمرکز بالا، چکیده خوبی برای مقاله خود بنویسید. خواننده از روی چکیده تصمیم می گیرد که مقاله شما را بخواند یا خیر، پس به چشم رفع تکلیف به چکیده نگاه نکنید. چکیده معمولا متناسب با هر مجله و در 100 تا 250 کلمه نوشته می شود و دارای بخش های زیر می باشد:

چکیده

  1. تاریخچه

  2. هدف مقاله

  3. روش مورد استفاده

  4. یافته ها/نتایج

  5. نتیجه گیری

کلمات کلیدی

کلمه های کلیدی 3 تا 5 کلمه هستند که در انتهای بخش چکیده قرار می گیرند. معمولا مخاطب براساس کلمات کلیدی مقاله تصمیم به خواندن آن نمی گیرد، اما آن چه مخاطب جستجو کرده و به مقاله شما رسیده، همه یا بخشی از کلیدواژه های مقاله یا واژه های نزدیک به آن ها بوده است. کلمات کلیدی در حقیقت خلاصه مقاله شما در چند واژه هستند و تاثیر نامحسوس اما قدرتمندی در مقاله دارند.

کلمات کلیدی

مقدمه

مقدمه

مقدمه یکی از مهمترین قسمت نگارش مقاله می باشد زیرا بعضی از مجله ها برای داوری مقاله، فقط بخش مقدمه را مطالعه می کنند. در مقدمه از موضوع و اهمیت پژوهش می نویسیم و مرور کوتاهی بر پژوهش های پیشین داریم و ویژگی هایی که باعث تمایز پژوهش ما از پژوهش های پیشین می شود را توضیح می دهیم.و در نهایت در مورد هدف پژوهش خود صحبت می کنیم. در واقع هم زمان که باید مقدمه ای جامع بنویسیم، نباید در مقدمه زیاده گویی کنیم.

مواد و روش ها

این بخش زمان ، مکان و روش مطالعه را شرح می دهد. در این قسمت از فرآیند نوشتن مقاله ، محقق یک طرح تحقیقاتی ، تجهیزات لازم ، روشی برای جمع آوری اطلاعات و کنترل نتایج به مخاطبان ارائه می دهد. به عنوان مثال ، شما می توانید مواد مورد استفاده و ابعاد آنها را توصیف کنید. سپس می توانید دستگاه های مورد استفاده را ارائه دهید و سپس روند و روش کار را به طور دقیق و کامل شرح دهید.

مواد و روش ها

نتایج

نتایج

در این بخش، توصیف کلامیِ مختصر و مفیدی از آنچه به دست آمده است، ارائه می شود. این توصیف کلامی با اطلاعات آماری مورد استفاده، کامل می شود و بهترین روش آن است که داده ها از طریق شکل و نمودار یا جدول، نمایش داده شوند. ساختار بخش نتایج، معمولاً مبتنی بر ترتیب منطقی پرسش ها یا فرضیه ها و نیز وابسته به تأیید شده بودن یا تأیید نشده بودن فرضیه هاست. در کل هدف از بخش نتایج ارائه و نمایش یافته­ هایتان است. این بخش را یک گزارش عینی از نتایج قرار دهید و تمام تفسیرها را برای این بخش نگه دارید.

بحث

این بخش از مقاله به تفسیر و تعبیر نتایج و دستاوردهای پژوهش اختصاص دارد. در این قسمت باید پژوهش های قبلی و مرتبط با موضوع مقاله که در بخش مقدمه عنوان شده اند، بیان شده و مقایسه شوند. همچنین لازم است مزایا و معایب پژوهش فعلی و همخوانی یا عدم همخوانی دستاوردهای حاصل با یافته های پیشین با دقت توضیح داده شود.که زمان افعال بکار رفته باید گذشته باشد.

بحث

نتیجه گیری

نتیجه گیری

نگارش این بخش تا حدودی شبیه چکیده مقاله است با این تفاوت که در چکیده که اولین بخش مقاله است، نکات پیش زمینه ای مطرح می شود تا ذهن خواننده برای خواندن محتوای اصلی مقاله آماده باشد. اما در بخش نتیجه گیری فرض بر این است که خواننده مطالب مقاله را خوانده پس نیازی به بیان نکات اضافی و اولیه نیست. در این بخش تنها خلاصه ای از نکات مهم و محدودیت های مقاله ذکر می شود. در برخی از مقالات، نویسنده با توجه به تحقیقاتی که انجام داده ممکن است با موضوعاتی روبرو شده باشد که نیاز به بررسی و تحقیق دارد و می شود آن ها را در مقاله ای جداگانه بررسی کرد. نویسنده می تواند این موضوعات را در قالب پیشنهاداتی برای مطالعاتی بعدی در این قسمت از مقاله به طور خلاصه مطرح کند.

تقدیر و تشکر

در اینجا می توانید از افرادی که در مسیر نوشتن مقاله به شما کمک کردند تشکر کنید، برای مثال شما می توانید از شخص حقیقی یا یک شرکت بواسطه تامین منابع مالی پژوهش تشکر نمائید.

تقدیر و تشکر

منابع

منابع

به طور معمول ، در قسمت منابع بیش از هر قسمت دیگری اشتباه صورت میگیرد. برای جلوگیری از این اشتباهات، باید نحوه نوشتن درست منابع و روش های ارجاع دهی را بلد باشید. در متن، شما باید به کلیه انتشارات علمی که کار شما بر اساس آن انجام شده، استناد کنید و از استناد کردن به مقالات و کتاب هایی که هنوز چاپ نشده اند جلوگیری کنید . می توانید از نرم افزارهایی مانند EndNote یا مندلی برای قالب بندی و قرار دادن منابع خود در مقاله استفاده کنید. اکنون اکثر مجلات امکان بارگیری قالب منابع را دارند و به شما این امکان را می دهند تا آن را به صورت خودکار تغییر دهید. لیست مراجع و استناد در متن را کاملاً با سبکی که در راهنمای نویسندگان آورده شده مطابقت دهید.

ضمیمه

در این قسمت محقق می تواند نقشه، آمار، تصویر، نمودار و هر آنچه را که بر ارزش مطلب می افزاید و به درک مطالب ارایه شده کمک می نماید را ضمیمه مقاله کنید. در صورت لزوم کارهای آماری، پرسشنامه یا سایر توضیحات را می توانید در قالب پیوست ها به مقاله خود اضافه کنید. این کار غنای علمی مقاله را بیشتر می کند.

ضمیمه

مراحل چاپ مقاله

بعد از نگارش مقاله و یا استخراج مقاله از پایان نامه برای چاپ مقاله در مجلات یک سری مراحل را پشت سر بگذاریم تا مقاله سابمیت شده در مرحله داوری ریجکت نشده و در کوتاه ترین زمان به چاپ برسد. که در زیر به این مراحل اشاره شده است:

مراحل چاپ مقاله

استخراج مقاله از پایان‌نامه و یا نگارش مقاله جهت پذیرش و چاپ مقاله.

ترجمه تخصصی و Native مقاله جهت چاپ در مجلات خارجی

ویرایش علمی و تخصصی و گرامری مقاله قبل از ارسال مقاله به مجله‌های نمایه شده داخلی و خارجی

انتخاب مجله تخصصی داخلی و خارجی isi، پاب مد، isc، Scopus با توجه به رشته متقاضی و موردقبول وزارت علوم، دانشگاه آزاد، پیام نور و وزارت بهداشت.

فرمت بندی مقاله به فرمت مجلات داخلی و خارجی

سابمیت مقاله به مجلات داخلی و خارجی isi، پاب مد، isc، Scopus

پذیرش و چاپ مقاله

خدمات پذیرش و چاپ مقاله علمی سینا ترجمه

موسسه سینا ترجمه با سابقه درخشان در امر پذیرش و چاپ مقالات علمی، سالانه تعداد بالایی از مقالات محققین و اساتید ایرانی را در مجلات معتبر داخلی و یا خارجی به چاپ میرساند. لذا پژوهشگران عزیز میتوانند تمام امور مربوط به پذیرش و چاپ مقاله اعم از ترجمه تخصصی، فرمت بندی و ویرایش، سابمیت و پذیرش تضمینی مقالات از مجلات مورد نظر خود را به کارشناسان متخصص مجموعه سینا ترجمه بسپارند. این موسسه ضمن رعایت اصول اخلاقی و مشتری مداری بر آن است بهترین نوع خدمات را به کاربران خود ارائه دهد تا همه فرهیختگان بتوانند تحقیقات ارزشمندشان را به ثبت علمی برسانند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

مقاله برای بررسی علمی به داوران صاحب نظر و مرتبط با موضوع مقاله ارسال می‌گردد که اغلب این افراد از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر هستند.

فاصله بین پذیرش مقاله و چاپ مقاله عمدتاً از سوی سردبیر بر روی نامه پذیرش قید می­‌شود. این زمان ممکن است از چند روز تا حتی دو سال متغیر باشد

بله، زمانی که یک مقاله به صورت رسمی از یک مجله پذیرش شده باشد، به معنای آن است که آن مقاله در یکی از شماره‌های آتی مجله قطعاً چاپ خواهد شد. ممکن است برخی دانشگاه‌ها نامه پذیرش را مورد تایید قرار ندهند که این امر در بسیاری از کشورهای دنیا منسوخ است. در مجموع نامه پذیرش به منزله چاپ قطعی مقاله در مجله است.

هر مجله سلیقه خاص خود را در فرمت نامه پذیرش دارد. اینکه حتماً وابستگی‌­های سازمانی بر روی نامه پذیرش درج شود منطقی نیست.

مجلات مختلف دارای فرایندهای داوری مختلف هستند. فرایند داوری بعضی از مجلات بسیار سریع است و برخی دیگر مدت‌ها طول می‌کشد.به طور کلی، می‌توان گفت که نشریات مختلف برای رسیدگی به مقالات زمانی از حدود یک هفته تا حتی یک سال را در نظر می‌گیرند.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام نوشتن مقاله از رساله و چاپ مقاله در مجلات isi میخواستم
سلام و عرض ادب احتراما برای استخراج مقاله از رساله و سپس جهت پذیرش و چاپ مقاله در مجلات isi در خدمت هستیم. فایل پایان نامه را ارسال بفرمایید تا مقاله استخراج شده و سپس جهت پذیرش و چاپ اقدام نماییم. با تشکر
1 سال پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام نوشتن مقاله از رساله و چاپ مقاله در مجلات isi میخواستم.
سلام و عرض ادب احتراما برای استخراج مقاله از رساله و سپس جهت پذیرش و چاپ مقاله در خدمت هستیم. فایل پایان نامه را ارسال بفرمایید تا مقاله استخراج شده و سپس جهت پذیرش و چاپ اقدام نماییم. با تشکر
1 سال پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام نوشتن مقاله از رساله و چاپ مقاله در مجلات isi میخواستم.
1 سال پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام نوشتن مقاله از رساله و چاپ مقاله در مجلات isi میخواستم
1 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام