شرکت ها ، برای این که بتوانند از بین متقاضیان استخدام ، گزینش درستی به عمل آورند ، نیاز دارند تا رزومه افراد را بررسی نمایند. نگارش درست رزومه می تواند در بدست آوردن شغل آینده آنها بسیار مفید باشد. در این مطلب نحوه نگارش رزومه کاری برای استخدام را بررسی خواهیم کرد.
یکی از مهمترین مراحل زندگی هر شخصی ، یافتن کار متناسب با تخصص اوست. امروزه یافتن شغل مناسب برای تمام افراد جامعه بالاخص ، افراد ، با تحصیلات آکادمیک ، بسیار سخت و دشوار است و در این راه ، هر کسی که دارای روزمه قوی تری باشد ، شانس بیشتری برای تصاحب شغل مورد نظر پیدا می کند. هر سازمان و شرکتی که قصد استخدام شغلی دارد ، اولین مدرکی که از متقاضیان درخواست می کند ، سابقه و رزومه کاری اوست.
رزومه کاری را باید ابزاری مناسب برای شرح حال مختصری از سوابق شغلی ، شخصی و تحصیلی متقاضیان استخدام دانست که جهت معرفی داوطلبان به کارفرمایان به کار می رود. نوشتن رزومه کاری ، اصولی دارد ، با نوشتن درست رزومه ، می توانید شانس خود را در تصاحب شغل مورد نظر بالا ببرید. در این بخش ، می خواهیم نحوه نگارش درست رزومه کاری را به علاقه مندان نشان دهیم.
اطلاعات پایه
در این بخش باید نام و نام خانوادگی ، سال تولد ، وضعیت تاهل و برای آقایان ، وضعیت خدمت سربازی درج گردد.
اطلاعات تحصیلی
در این بخش باید آخرین مدرک تحصیلی ، رشته و گرایش تخصصی ، نام دانشگاه و معدل خود را درج نمایید.
سوابق کاری و اطلاعات شغلی
باید در این بخش تمام سوابق شغلی را به طور دقیق بیان کرده و ذکر کنید که در حال حاضر وضعیت اشتغالتان چگونه است. می توانید حداقل حقوق درخواستی خود را هم در این بخش درج نمایید.
مهارت ها
در این بخش باید مهارت های خود را با عنوان میزان تسلطتان به آنها ، به طور دقیق درج نمایید.
مدارک و گواهینامه ها
در این قسمت ، تمام دوره های آموزشی و گواهینامه ها و افتخاراتی که تا به امروز کسب کرده اید را با ذکر نام و طول دوره عنوان می کنید.
زبان خارجی
اگر به زبانی های خارجی آشنا هستید ، نام آنها را به همراه میزان تسلطتان درج میکنید. در صورت داشتن مدارک معتبر بین المللی مانند تافل ، آیلتسو ... حتما نام مدرک و نمره کسب شده را ذکر می کنید.
توضیحات
در بخش آخر ، توضیحات تکمیلی به همراه علایق شغلی ، دلایل انتخاب این شغل ، دلایل مناسب بودنتان برای این شغل و دور نگاه خود را به آینده ، در این بخش ارائه می دهید.
مانند جداول آماده زیر:
اطلاعات پایه
نام و نام خانوادگی | سال تولد | جنسیت | وضعیت تاهل | وضعیت سربازی |
- - 13 | مرد/زن | متاهل/مجرد | پایان خدمت |
اطلاعات تحصیلی
آخرین مدرک تحصیلی | رشته | گرایش | نام دانشگاه | معدل |
سوابق کاری و اطلاعات شغلی
سوابق شغلی | وضعیت شغلی در حال حاضر | حداقل حقوق درخواستی |
مهارت ها
مهارت در برنامه word | مهارت در برنامه excel | مهارت در تایپ | میزان آشنایی به اینترنت و فضای مجازی |
مدارک و گواهینامه ها
نام مدرک و گواهینامه | طول دوره |
دوره آموزشی مایکروسافت و پاورپویت | |
دوره آموزشی اصول و فنون نگارش | |
دوره آموزشی pLS |
زبان های خارجی
نام زبان خارجی | میزان تسلط |
انگلیسی | خوب/متوسط/ضعیف |
فرانسه | خوب/متوسط/ضعیف |
آلمانی | خوب/متوسط/ضعیف |
توضیحات
توضیحات تکمیلی |
بسیاری از افراد برای ارائه رزومه کاری از روش نگارش دستی آن استفاده می کنند. برای این کار باید چند نکته را رعایت کنیم.
از پس زمینه ها با رنگ های متفاوت استفاده نکنید. بهتر است از یک نوع رنگ استفاده کنید.
حتما قلمی که برای نگارش متن استفاده می شود ، باید رنگی متمایز با پس زمینه داشته باشد.
برای نوشتن رزومه برای جملات کلیدی از جملات گزاره ای ، به جای جملات کامل استفاده کنید مانند : " مهارت بالا در نرم افزار WORD " به جای جمله " من مهارت بالایی در نرم افزار WORD دارم"
سعی کنید تمامی هر چه که در آن مهارت دارید را با ذکر عنوان و میزان مهارت خود را به خواننده انتقال دهید.
سعی کنید نامه حالت انگیزشی داشته و اهداف و انگیزه شخصی خود را در رابطه با شغل انتخابی بیان کنید.
در نوشته های خود حتما صداقت را پیشه گیرید.
متن نوشته شده باید کاملا خوانا و به دور از ایرادات نگارشی و املایی باشد. برای رعایت اصول بهتر است ، این متن به صورت تایپ شده و با فونتی خوانا نوشته شوند. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان موسسه سینا تماس حاصل فرمایید.
چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب در 20 روز کاری
چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر در بازه زمانی یک ماهه
ترجمه فوق تخصصی متون علمی به 37 زبان زنده دنیا
موسسه سینا ، پیشرو در امور چاپی و پژوهشی