سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

پذیرش مقاله اجتماعی

انتشار 15 اردیبهشت 1399
مطالعه 3 دقیقه

علوم اجتماعی بعنوان زیر شاخه ای از مجموعه علوم انسانی در یک نگاه  به بررسی وضعیت جامعه و چگونگی شکل گیری آن می پردازد و راهکار های علمی را جهت رفع مشکلات اجتماعی ارائه می دهد.

پذیرش مقاله اجتماعی

علوم اجتماعی بعنوان زیر شاخه ای از مجموعه علوم انسانی در یک نگاه به بررسی وضعیت جامعه و چگونگی شکل گیری آن می پردازد و راهکار های علمی را جهت رفع مشکلات اجتماعی ارائه می دهد. افرادی که در این رشته تحصیل کرده اند برای افزایش رفاه اجتماعی مردم و جامعه می کوشند و همواره در این حوزه در حال تحقیق و بررسی هستند. از این رو برای افرادی که دغدغه های اجتماعی دارند و از تلاش کردن و مددکاری برای مردم لذت می برند، رشته جذابی است. تفاوت علوم اجتماعی با علوم انسانی و هنر این است که در علوم اجتماعی بر بکار بستن روش‌های علمی (در معنایی که در علوم پایه به کار می‌رود) تأکید می‌شود که شامل روش‌های کمی و کیفی می باشد. هدف رشته علوم اجتماعی تربیت متخصصانی است که نیاز جامعه را در ابعاد اجتماعی برآورده سازند. اما چون عنوان علوم اجتماعی دارای مفهوم وسیعی است، رشته علوم اجتماعی به گرایش‌های متفاوتی تقسیم شده است. بر همین اساس علوم‌ اجتماعی‌ دارای‌ چهار گرایش‌ پژوهشگری‌ اجتماعی‌، برنامه‌ریزی‌ اجتماعی‌، رفاه‌ و تعاون‌ اجتماعی‌ و مردم‌شناسی‌ است‌ که تحصیل در هر کدام از این گرایشها اقتضائات خاص خود را میطلبد.

هدف‌ پژوهشگری‌ اجتماعی در واقع‌ ساختن‌ انسان‌ جامعه‌شناس‌ است‌. انسانی‌ كه‌ بتواند با مطالعات‌ دقیق‌ نظری‌ و عملی‌ به‌ عنوان‌ یك‌ محقق‌، سطح‌ آگاهی‌های‌ اجتماعی‌ را بالا برده‌ و‌ پاسخگوی‌ نیاز مراكز آموزشی‌، پژوهشی‌ و خدماتی‌ باشد؛ یعنی‌ نتایج‌ تحقیقات‌ او به‌ ما بگوید كه‌ چگونه‌ می‌توان‌ از بحران‌های‌ اجتماعی‌ عبور كرد و به‌ آرامش‌ و رفاه‌ رسید. درس‌های‌ پژوهشگری اجتماعی‌ دارای‌ سه‌ شاخه‌ است‌. در یك‌ شاخه‌ مهارت‌ در عملیات‌ تحقیقی‌ آموزش‌ داده‌ می‌شود، شاخه‌ دیگر مبانی‌ جامعه‌شناسی‌ است‌ كه‌ پایه‌های‌ علم‌ جامعه‌شناسی‌ را از نظر مفهومی‌ معرفی‌ می‌كند و شاخه‌ سوم‌ نیز مباحث‌ جمعیت‌شناسی‌ است‌ كه‌ از درس‌ مبانی‌ جمعیت‌شناسی‌ شروع‌ می‌شود و به‌ تحلیل‌ جمعیت‌، تحلیل‌ حركت‌های‌ جمعیتی‌ و كاربردهای‌ جمعیت‌شناسی‌ در مباحث‌ اجتماعی‌ و اقتصادی‌ ختم‌ می‌گردد.

توانایی‌های‌ لازم‌ برای تحصیل در این گرایش

دانشجوی‌ این‌ گرایش‌ باید به‌ تحقیق‌های‌ نظری‌ و عملی‌ علاقه‌مند باشد؛ یعنی از یك سو نظریه‌های‌ اجتماعی‌ را مطالعه‌ كرده‌ و آنها را مورد نقد و تحلیل‌ قرار دهد و از سوی‌ دیگر بین‌ مردم‌ جامعه‌ رفته‌ و به‌ تحقیق‌های‌ میدانی‌ علاقه‌مند باشد. دانش‌ و بینش‌ ریاضی‌ در این‌ گرایش‌ بسیار مهم‌ است‌؛ چون‌ دقیق‌ فكر كردن‌ و دقیق‌ اندیشیدن‌ در پژوهشگری‌ اجتماعی‌ اهمیت بسیاری دارد.

از جمله دروس تخصصی این گرایش میتوان به جامعه‌شناسی‌ روستایی‌، جامعه‌شناسی‌ انحرافات‌ اجتماعی‌، جامعه‌شناسی‌ ایلات‌ و عشایر، جامعه‌شناسی‌ خانواده‌، جامعه‌شناسی‌ شهری‌، تكنیك‌های‌ خاص‌ تحقیق‌، جامعه‌شناسی‌ ارتباط‌ جمعی‌، جامعه‌شناسی‌ صنعتی‌، كاربرد كامپیوتر، جامعه‌شناسی‌ سازمان‌ها، جامعه‌شناسی‌ توسعه‌ و كاربرد جمعیت‌شناسی‌ اشاره کرد.

موقعیت‌ شغلی

در حال‌ حاضر پژوهش‌های‌ اجتماعی‌ رواج‌ و گسترش‌ پیدا کرده‌ است‌ و نه‌ تنها بخش‌های‌ دولتی‌ موظف‌ به‌ انجام‌ تحقیقات‌ اجتماعی‌ هستند بلکه‌ بخش‌های‌ خصوصی‌ نیز به‌ تحقیقات‌ اجتماعی‌ روی‌ آورده‌اند. به‌ همین‌ دلیل‌ به‌ جرأت‌ می‌توان‌ گفت‌ که‌ امروزه‌ یک‌ دانشجوی‌ باسواد این‌ گرایش‌ که‌ دارای‌ مهارت‌ پژوهشی‌ باشد، هرگز مشکل‌ اشتغال‌ نخواهد داشت‌. فارغ التحصیلان این رشته با توجه به داشتن مهارت برنامه ریزی ،آنالیز مسائل اجتماعی و اقتصادی و مدیریت، می توانند در وزارتخانه ها، شرکتهای خصوصی و دولتی، تعاونی های مختلف به عنوان مدیر و یا برنامه ریز و یا به‌ عنوان‌ مشاور در مراكز مختلف‌ روابط‌ عمومی‌ مشغول به کار شوند.

پذیرش و چاپ مقالات علوم اجتماعی با موسسه سینا

با توجه به مطالب بالا و لزوم پروسه تحقیق و پژوهش در این شاخه از علوم انسانی، دانشجویان مشغول به تحصیل در این رشته، برای ادامه ی تحصیل در مقاطع بالا و دریافت مدرک تحصیلی و همچنین ارتقاء رتبه علمی اساتید، نیازمند اکسپت و چاپ مقالات علمی خود در مجلات معتبر داخلی و خارجی هستند. از این رو، موسسه سینا بستر مناسبی برای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات بین المللی ISI ،ISC، اسکوپوس، مجلات داخلی و کنفرانسهای بین المللی برای دانشجویان و محققین این رشته فراهم آورده است. همچنین این موسسه، با بررسی جدیدترین لیستهای وزارت علوم، وزارت بهداشت ودانشگاه آزاد، مجلات معتبر و متناسب با موضوع مقاله را به متقاضیان چاپ مقاله معرفی و پیشنهاد میدهد. تمام فرایندهای لازم برای آماده سازی مقالات جهت ارسال به مجلات اعم از ترجمه تخصصی، فرمت بندی، پارافریز و ... در موسسه سینا قابل انجام است تا در نهایت مقالات ارزشمند شما در مجله مورد نظرتان پذیرش شده و به چاپ برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

اکسپت مقاله ISI علوم اجتماعی

دانلود رایگان مقاله علوم اجتماعی

چاپ مقاله isc در رشته های علوم انسانی

مجلات معتبر بین المللی و تخصصی علوم انسانی

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام