جملهای کوتاه ولی مهم برای نویسندگان مقالات علمی. نحوه نوشتن وابستگی سازمانی و دانشگاهی نویسندگان مقالات علمی با توجه به الزامات وزارت علوم، وزارت بهداشت و واحد مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بهطور دقیق ارائه میشود تا بدون هیچ ایرادی افیلیشنهای مورد تائید دانشگاه خود را در مقالات علمی وارد نمایید.
بحثی پرکاربرد در امر چاپ مقاله که حتماً تمامی دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین محققین آزاد در پروسه چاپ مقاله با آن مواجه شدهاند. هدف شما از چاپ مقاله هر موردی که باشد یکی از الزاماتی که در پیشرو خود دارید چه در زمان سابمیت مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی و چه زمان سابمیت مقاله در مجلات معتبر بینالمللی، نگارش افیلیشن میباشد؛ اما این افیلیشن که برای هر نویسنده باید بهصورت مجزا در مقاله ذکر شود چیست؟ و چرا الزام به نگارش آن است؟ برای پاسخ به این سؤالات به بررسی و شناخت افیلیشن و استانداردها و الزامات آن میپردازیم.
عبارت افیلشن که برگرفته عبارت انگلیسی آن یعنی Affiliation میباشد ازنظر لغوی به معنی پیوستگی و وابستگی میباشد و در معانی دیگری همچون نسبت، رابطه و خویشی نیز بهکاربرده میشود. ولی هدف ما معانی کاربردی آن در امر چاپ مقاله در مجلات معتبر است. در بخش چاپ مقاله منظور از افیلیشن نویسنده، بیان وابستگی سازمانی، دانشگاهی و شغلی نویسنده است. به زبان سادهتر یعنی بیان شود که نویسنده مقاله دارای چه مدرک تحصیلی است؟ آیا عضو هیئتعلمی است؟ و یا دانشیار و یا استادیار است؟ همچنین ذکر رشته و دانشکده و واحد دانشگاهی است. موارد اعلامی مربوط به وابستگیهای دانشگاهی است چه بهصورت تحصیلی و چه بهصورت شغلی ولی در برخی از موارد هدف از چاپ مقاله نویسندگان متفاوت است و ممکن است به جهت ارتقاء شغلی و یا به ثبت رساندن پروژه و یا اختراع خاصی در محیط دیگری باشد که در این صورت نویسندگان وابستگی خود را به اداره و یا سازمان و ارگان خاصی خارج از محیط دانشگاهی اعلام میکنند.
اگر تاکنون اقدام به ارسال مقالات علمی که نگارش نمودید و یا بهصورت استخراج مقاله از پایاننامه تهیه نمودید، به مجلات معتبر کردید، حتماً با عبارت افیلیشن Affiliation نویسندگان مواجه شدهاید. افیلیشن که از آن با عنوان وابستگی سازمانی نویسندگان نیز یاد میشود درواقع آدرسدهی دقیق نویسنده است. همانطور که میدانید روزانه در سراسر جهان صدها مقاله آماده و به مجلات علمی ارسال میشوند؛ ممکن است حتی افرادی همنام در دنیا باشند که به امور پژوهشی مشغول هستند. برای جلوگیری از ایراد تشابه اسمی، هرکسی میتواند افیلیشن یا همان وابستگی سازمانی خود را بهصورت انحصاری برای خود داشته باشد تا ایراد مشابهت اسمی بهراحتی حل شود. همچنین در آمادهسازی و به ثمر رسیدن یک پروژه تحقیقاتی و چاپ مقاله از آن، ممکن است چندین محقق و پژوهشگر باهم همکاری کنند. در طول پروسه تدوین و آمادهسازی مقاله، مسئولیتها بخشبندی میشود و ممکن است نویسندگان باهم و به یک اندازه یکدیگر در پروژه سهیم نباشند. برای همین میتوان به ترتیب مشارکت افراد در پژوهش، اسامی را در مقاله نوشت و افلیشن آنها را درج کرد. با این کار خوانندگان مقالات بهراحتی میتوانند با یک نگاه کوتاه، به ترتیب نام نویسندگان را مشاهده کنند. در ادامه نحوه نوشتن افیلیشن را توضیح میدهیم.
همانطور که اعلام شد شاید نویسندگان همنام متفاوتی بهصورت همزمان و یا با اختلافزمان اقدام به چاپ مقاله کرده باشند که به دلیل مشابهت اسامی در بخش رفرنس دهی به آن مقاله دچار مشکل خواهیم شد.به همین دلیل جهت مجزا سازی نویسندگان از یکدیگر نگارش افیلیشن نویسندگان در مقالات علمی الزامی است.
بنابرآنچه گفته شد اهمیت افیلیشن در مجزا سازی و شخصیسازی نویسنده است البته یکی از راههای شخصی سازه نویسندگان ایجاد کد ارکید است. ولی ازآنجاییکه تمامی مجلات الزام به ارسال کد ارکید ندارند و یا ممکن است ایجاد کد ارکید برای برخی از نویسندگان مشکل باشد مهمترین و اصلیترین روش شخصیسازی و جداسازی نویسندگان از یکدیگر تخصیص وابستگی سازمانی و یا افیلشن است. برای درک بهتر اهمیت نگارش افیلیشن به این مثال دقت کنید. فرض کنید شخصی بانام علی احمدی دانشجوی دکتری در دانشگاه تهران است که مقالهای در زمین تاریخ را به چاپ رسانده است. اگر شخص دیگری با همین نام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز دانشجوی ارشد مهندسی معماری باشد و اقدام به چاپ مقاله کند؛ مسلم اگر بهطور دقیق به اسم علی احمدی در هر مقاله آدرسدهی و وابستگی ثبت نشود هم در بخش بررسی و داوری مقاله برای داوران مشکل تشخیص ایجاد خواهد شد و هم در بحث رفرنس دهی به مقالهها.
اهمیت بعدی که امروزه خیلی مورداستفاده پژوهشگران و محققان قرارگرفته است ایجاد راه ارتباطی بین نویسندگان است. اگر افیلیشن بهطور دقیق نوشته شود با توجه به پست الکترونیکی موجود در آخر افیلیشن میتوان بهراحتی با هر نویسندهای در داخل و یا خارج از ایران مکاتبه کرد و پیرامون تحقیقات انجامگرفته تبادل اطلاعات و نظر داشت.
اهمیت دیگر نگارش افیلیشن را میتوان در معرفی نویسنده و ثبت مشخصات آن در پایگاههای جست جوی مقالات دانست. اگر از سایتهای جستجوی مقالات مانند سایت Science Direct بخواهید استفاده کنید با سرچ نام نویسندهای حتماً تمانمی مقالات مربوط به همان نویسنده نیز سرچ خواهند شد؛ و یا برای ثبت پنل گوگل اسکولار و یا سرچ مقالاتتان در گوگل اسکولار google scholar افیلیشن نقش بسزایی دارد.
اهمیت دیگر نگارش افیلیشن Affiliation برای نویسندگان مقالات مربوط به امتیازات همان سازمان و یا ارگان است که در وابستگی سازمانی و یا افیلیشن به آن اشارهشده است. در بحث دفاع از پایاننامههای کارشناسی ارشد و یا دکتری بخش پژوهش دانشگاه تنها در صورتی مقاله چاپشده را برای مجوز دفاع تائید میکند که در بخش افیلیشن به آن دانشگاه با توجه به استانداردهای اعلامی دانشگاه اشارهشده باشد. معمولاً سایر سازمانها نیز بر اساس افیلیشن نویسندگان مقالات، رتبه و یا ارتقاء علمی و یا شغلی را اعمال میکنند.
در ابتدای افیلشنها به مرتبه علمی و یا میزان تحصیلات نویسندگان اشاره میشود؛ که طبق جدول زیر میباشد؛ و بعد از نوشتن مرتبه علمی باید رشته، گرایش، دانشکده، واحد دانشگاهی، شهر، کشور و آدرس ایمیل را نوشت.
|
در پروسه نگارش مقاله، یکی از بخشهای مهمی که همیشه نویسندگان مقالات با آن دچار چالش میشوند، بخش افیلیشن یا وابستگی سازمانی است. در این بخش نحوه صحیح نگارش افیلیشن را بیان مکنیم.
مرحله اول
بسیاری از افراد از مرتبه علمی خود در شروع افیلیشن استفاده میکنند اما بهتر است با کلمه Department of شروع کنید و نام رشته تخصصی را بعدازآن بنویسید.
نکته 1
اگر دانشجوی مقطع دکتری هستید و هنوز فارغالتحصیل نشدهاید، میتوانید از عبارت Ph.D Student و درصورتیکه فارغالتحصیل شدهاید میتوانید از عبارت Ph.D Candidate استفاده کنید.
نکته 2
کسانی که عضو هیئتعلمی دانشگاه هستند میتوانند از عبارت Faculty Member استفاده کنند.
مرحله دوم
بعد از بیان مرتبه علمی، باید نام رشته (دانشکده) خود را بیان کنید. باید از کلمه Facuity of استفاده کنید.
مرحله سوم
نوشتن نام دانشگاه خود بهصورت University of برای دانشگاههای روزانه و Branch برای دانشگاههای آزاد میباشد.
مرحله چهارم
نوشتن نام شهر واحد دانشگاهی است.
مرحله پنجم
نوشتن نام کشور است.
مرحله ششم
نوشتن ایمیل نویسندگان میباشد.
نکته 1
تا حد امکان برای یک نویسنده، برای تمام مقالات از یک نوع افیلیشن استفاده کنید و از بکار بردن افلیشنهای متفاوت برای یک نویسنده اجتناب کنید. قطعاً سازمان یا دانشگاه مدنظر با دیدن چنین مواردی امتیاز شما را از بین میبرد.
نکته 2
درصورتیکه افیلیشن چندین نویسنده یکسان میباشد از تکرار آنها خودداری نمایید بلکه با یک نشانگر، یک افیلیشن را به هر دو نفر اختصاص دهید.
نکته 3
در نوشتن افیلیشن، لازم است یک نفر بهعنوان نویسنده مسئول (مسئول مکاتبات با مجله) مشخص شود. نویسنده مسئول باید با عبارت Corresponding Author نوشته شود. همچنین به یاد داشته باشید ایمیل نویسنده مسئول حتماً در مقاله ذکر شود.
در اغلب مجلات داخلی نحوه نگارش اسامی و افیلیشن و یا وابستگی سازمانی به صوت زیر الزام میشود.
نام و نام خانوادگی نویسندگان به ترتیب
درجه علمی/میزان تحصیلات، گروه و دانشکده، دانشگاه، شهر، کشور. ایمیل: شماره تماس
در برخی از موارد کد ملی و همچنین آدرس نویسنده نیز درخواست میشود.
نحوه نگارش افیلیشن بهصورت انگلیسی در مجلات بینالمللی با توجه به نوع دانشگاه متفاوت میباشد. وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور استانداردهای خاص خود را برای نگارش افیلیشن انگلیسی دارند. ولی در کل افیلیشن انگلیسی باید شامل موارد زیر باشد.
Authors
Degree, Department, Faculty, University, City, Country. Email
Department of …, Faculty of …, University of…. …, Iran |
---|
Department of Excutive Management, Faculty of Management,University of Gilan, Rasht, Iran Department of Management, Faculty of Humanities, Tarbiat Modarres University, Tehran, Iran |
---|
Department of …, Faculty of …, … Branch, Islamic Azad University, …, Iran |
---|
Department of Industrial Engineering, Faculty of Engineering, SouthTehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran |
---|
Department of…, Payame Noor University (PNU), P.O. Box, 19395-3697, Tehran, Iran |
---|
Department of Business Management, Faculty of Management, Payame Noor University, Tehran, Iran |
---|
برای اطمینان از صحیح بودن افیلشن خود در مقالاتی که نگارش نمودید و یا از پایاننامه استخراج نمودید بهتر است از خدمات فرمت بندی تخصصی مقالات مؤسسات معتبر استفاده نمایید. همانطور که اعلام شد برای اینکه بتوانید از امتیاز چاپ مقاله برای سازمان و اداره مدنظرتان استفاده کنید و یا اینکه چاپ مقاله مورد تائید دانشگاه برای نمره پایاننامه کارشناسی ارشد و همچنین مورد تائید برای مجوز دفاع دکتری باشد باید طبق استاندارد و الزام اعلامی دانشگاه نوشته شود. برای جلوگیری از هرگونه اشتباه که بعد از چاپ مقاله منجر به سوخت شدن مقاله نشود و همچنین با توجه به اینکه اغلب مجلات بعد از چاپ مقاله درخواست اصلاح نویسندگان را تائید نمیکند. بهتر است از خدمات پذیرش و چاپ مقاله و یا فرمت بندی و سابمیت مؤسسات معتبر کمک بگیرید تا کارشناسان باتجربه آنها بتوانند با توجه به هدف مدنظرتان از چاپ مقاله شما را بهصورت تضمینی و استاندارد در نگارش افیلیشن راهنمایی نمایند. یکی از این مؤسسات معتبر که خدمات چاپ تضمینی مقاله را ارائه میدهد موسسه سینا میباشد.
مراحل ثبت سفارش چاپ تضمینی مقاله در مجلات معتبر در موسسه سینا به ترتیب مراحل زیر است.
ثبت سفارش |
---|
بررسی و معرفی مجله |
---|
تایید و واریز پیش پرداخت |
---|
تسویه و چاپ مقاله |
---|
پوشش کامل زبان ها و تخصص ها | پشتیبانی از اکثر مجلات معتبر داخلی و خارجی | کیفیت و زمانبندی مطابق با نیاز شما | کنترل کیفیت نهایی توسط بازرس | صدور گواهی کیفیت و فاکتور رسمی | ارتباط مستقیم با مترجم, ویراستار و پشتیبان |
---|---|---|---|---|---|
گارانتی تا زمان پذیرش و چاپ و انتشار | ارائه گزارش سرقت ادبی قبل و بعد از پارافریز | ضمانت پایین ترین تشابه ممکن برای پارافریز | تایپ رایگان و ارائه فایل ترک چنج ویرایش کتاب | پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته | حفظ محرمانگی اسناد و فایل ها |
اگر میخواهید مقاله علمی پژوهشی شما در سریعترین زمان ممکن در یک مجله معتبر چاپ شود، اولین قدم انتخاب مجله مناسب و معتبر است. اما برای این کار، باید قادر به ارزیابی و اعتبارسنجی مجلات مختلف باشید. اگر در این زمینه تجربه یا دانش کافی ندارید، میتوانید از کارشناسان موسسههایی مانند سینا ترجمه کمک بگیرید که تخصص در این زمینه دارند.
ارسال مقالات علمی پژوهشی و چاپ فوری آنها معمولاً نیازمند انجام مراحل خاصی از جمله ارسال مقاله، برقراری ارتباط با مجله، دریافت پذیرش و انجام اصلاحات احتمالی است. موسسات تخصصی مانند سینا ترجمه با تجربه چندین ساله در حوزه چاپ فوری و تضمینی مقاله، میتوانند شما را در این مسیر یاری کنند. این موسسهها با داشتن ارتباطات مؤثر و رایزنیهای لازم با مجلات معتبر داخلی و خارجی، شرایطی را فراهم میآورند که مقاله شما بهسرعت مورد بررسی و پذیرش قرار گیرد.
همچنین، موسسه سینا ترجمه بهواسطه ارتباطات خود، میتوانند فرآیند پذیرش و چاپ مقاله را بهطور قابلتوجهی تسهیل کرده و زمان چاپ مقاله شما را به حداقل برسانند. این امر به شما این امکان را میدهد که مقاله خود را با موفقیت در کمترین زمان ممکن به چاپ برسانید.
جهت ثبت سفارش چاپ مقالات علمی خود در کوتاه ترین زمان میتوانید از طریق لینک مربوطه که در زیر همین مطلب آورده شده است اقدام نمایید و یا از طریق تماس و یا ایمیل و همچنین از طریق شبکههای مجازی (واتساپ، اینستاگرام، تلگرام) با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
راه های ارتباطی با ما
موسسه سینا دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد و نماد اعتماد الکترونیکی از اینماد است. همچنین موسسه سینا هیچگونه خدمات نگارشی و یا فروش مقاله ندارد. بنابراین هیچگونه استفاده غیر قانونی از مقاله ارسالی انجام نمی شود.
از طریق صفحه ثبت سفارش عنوان و چکیده مقاله خود را ارسال فرمایید تا کارشناسان بعد از بررسی مجلات مرتبط با تخصص شما را خدمتتان معرفی کنند. جهت راهنمایی بیشتر می توانید با شماره 09149724522 تماس حاصل فرمایید.
هزینه مجلات مختلف متفاوت است و به عوامل گوناگونی مانند اوپن اکسس و یا کلوز اکسس بودن مجله بستگی دارد. می توانید هزینه مجلات را از کارشناسان موسسه استعلام بگیرید.