امروزه پژوهشگران زیادی جهت تقویت رزومه کاری و تحصیلی خود اقدام به نگارش و سپس انتشار مقالات در مجلات معتبر میکنند. اما زمان ارسال مقاله به مجلات چقدر طول میکشد؟ آیا امکان ارسال فوری مقالات وجود دارد؟ چه کار کنیم تا مقاله مان در کوتاهترین زمان به مجلات ارسال شود؟ در این بخش از سینا ترجمه ما را همراهی کنید تا به این سوالات پاسخ دهیم.
شما قبل از اینکه بخواهید مقاله خود را به مجلات معتبر علمی داخلی و یا بین المللی ارسال کنید بایستی ابتدا با انواع مجلات و ماهیت آنها آشنا شوید. در زیر لیست مجلات معتبر علمی که میتوانید با توجه به موضوع مقاله خود انتخاب کنید آورده شده است:
در ابتدا جوایز نوبل، تعداد پژوهشگران استناد شده و تعداد مقالات چاپ شده، معیارهای ارزیابی و رتبه بندی دانشگاهها بوده اند. در سالهای اخیر معیار دیگری به نام “ISI “نیز در محافل علمی مطرح است. ISI نشانه اختصاری مؤسسه اطلاعات علمی است که مهمترین و معتبرترین نمایه برای مجلات علمی به شمار می آید. ISI در سال 1962 پایه ریزی شد و در سال 1992 در اختیار شرکت چندملیتی تامسون رویترز قرار گرفت. یکی از زیرمجموعه های این شرکت WOS است که نمایه ISI را، پس از بررسی های لازم، به مجلات علمی واجدالشرایط تخصیص میدهد. در WOS دو نوع مجله وجود دارد، اول مجلاتی که دارای ضریب تأثیر بوده و به JCR معروفند، دوم مجلاتی که بدون ضریب تأثیر هستند و Listed ISI نام دارند. مشخصاً مجلات JCRاز مجلات Listed ISI معتبرتر هستند. لازم به ذکر است یک مجله میتواند به دلیل کاهش بار علمی آن از لیست مقالات ISI کنار گذاشته شود. برای اطمینان از ISI بودن یک مجله میتوانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید:
پاب مد یک موتور جستجوی قدرتمند برای موضوعات حوزه پزشکی و زیست شناسی است که تحت نام پایگاه MedLine فعالیت میکند. کتابخانه دارویی ایالات متحده آمریکا (NLM) و مؤسسات ملی سلامت از این پایگاه داده برای بازیابی اطلاعات استفاده میکنند. PubMed برای اولین بار در سال 1996 به طور رسمی شروع به فعالیت کرده است و داده هایش را به طور رایگان در اختیار جهانیان قرار میدهد. برای اطمینان از نمایه بودن یک مجله در PubMed میتوانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید:
مؤسسه اسکوپوس یک پایگاه استنادی بسیار معتبر است که اطلاعات کتاب شناختی حدود 22333 حوزه علمی را تحت است و 11 پوشش خود دارد. هم اکنون این پایگاه حدود 23333 مجله معتبر را نمایه کرده است. مالک اصلی این پایگاه الزویر است که داده هایش از طریق اشتراک گذاری آنلاین در اختیار متقاضیان قرار میگیرد. برای اطمینان از نمایه بودن یک مجله در اسکوپوس میتوانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید:
این مرکز در سال 1383 شمسی با هدف ارزیابی مجلات علمی کشورهای اسلامی تأسیس شد. مرکز مذکور علاوه بر مجلات داخلی، مجلات بین المللی متقاضی را نیز مورد ارزیابی قرار داده و ضریب تأثیر جداگانه ای به مجلات تخصیص میدهد. به بیانی ساده میتوان گفت ISC همان نمونه ایرانی ISI است که اکنون حدود 57 کشور اسلامی در آن عضو هستند ضمن آن که علاوه بر ارزیابی مجلات انگلیسی قادر به ارزیابی مجلات فارسی و عربی نیز است. برای اطمینان از نمایه بودن یک مجله در ISC میتوانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید:
علمی ـ پژوهشی نمایه ای است که از طرف کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور به مجلات واجدالشرایط علمی داخلی اعطا میشود. مجلاتی میتوانند نامزد دریافت این نمایه شوند که از دو ویژگی اصالت و ابداع برخوردار باشند. نتایج و خروجی های مجلات علمی ـ پژوهشی حاصل مطالعات نظام مند بوده که منجر به پیشبرد مرزهای علم و فناوری میشوند.
علمی_ ترویجی نیز نمایه ای است که از طرف کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور به مجلات واجدالشرایط اعطا میشود. هدف این مجلات اشاعه و نشر یافته های علمی به بیان ساده تر و ارتقای سطح دانش خوانندگان است. یک مقاله علمی ترویجی یا مرور ادبیات، اطلاعات منتشرشده در حوزه یک موضوع بخصوص در یک محدوده زمانی را موردبحث و بررسی قرار میدهد. مقاله علمی ترویجی (مرور ادبیات) میتواند خلاصهای از مقالات علمی و منابع موجود باشد، تفسیری جدید از مقالات و کارهای قبلی ارائه دهد یا اطلاعاتی جدید را با تفاسیر قبلی در هم آمیزد.
مجلات علمی-تخصصی اعتبار مجلات علمی-پژوهشی را برای پژوهشگران به همراه ندارند. البته حضور در این مجلات و ارسال مقاله برای آنها میتواند باعث شهرت و افزایش اعتبار نویسنده شود ولی از نظر آکادمیک مثلا برای دریافت نمره پایاننامه به چنین مجلاتی توجه نمیشود. مجلات علمی-تخصصی هم به دنبال چاپ و پذیرش مقالاتی هستند که در حوزهای تخصصی نگارش میشود و موضوعاتی تخصصی در آنها مطرح میشود. بیشتر این مجلات متعلق به سازمانها یا نهادهایی خاص هستند و هدفشان اطلاعرسانی درباره موضوعی تخصصی است.
آماده سازی و ارسال مقاله پروسه ای است که هر قدر در انجام آن دقت به خرج دهید احتمال ریجکت مقاله تان کاهش پیدا خواهد کرد. پس بنابراین یا خودتان باید توانایی لازم برای انجام آن را داشته باشید و یا اینکه آن را به متخصصان این کار بسپارید. در ذیل به توضیح هر یک از مراحل میپردازیم:
ویرایش مقاله دارای ابعاد مختلفی است شاید اگر از کسی بپرسید ویرایش به چه معناست؟ به اصلاح غلط های املایی و یا گذاشتن علایم نگارشی مناسب اشاره کند. اگر بخواهیم به طور دقیق تر ویراستاری مقاله را تعریف کنیم: نوشته ای که از جهات گوناگون مانند محتوا، زبان، دقت، نظم، آراستگی، رعایت علائم نگارشی، رعایت نکات دستوری و املائی و نگارشی بازبینی شود، بازبینی نوشته یا ویرایش نام دارد. ویرایش به سه نوع: ویرایش فنی، ویرایش ساختاری و ویرایش محتوایی تقسیم بندی میشود:
ویرایش فنی: به کارگیری قواعد رسم الخط، نشانه های فصل، پاراگراف بندی، تنظیم ارجاعات، مشخّص کردن عناوین یا واژه ها و عبارات و اصطلاحات، تعیین محلّ تصاویر و اشکال و جدول ها، ، تهیه ی فهرست مندرجات، فهرست تفصیلی، واژه نامه و فهرست های دیگر. تنظیم صفحه ی عنوان، اعراب گذاری های لازم، همه این موارد در ویرایش فنی انجام می گیرد.
ویرایش ساختاری: رعایت نکات دستوری و قواعد زبان هم در ویراستاری متنهای مختلف بسیار مهم است. دستور زبان و قواعد آن به معنای جایگاه اجزای کلمه در جملات، انتخاب افعال مناسب در هر عبارت، توجه به ساختارهای زبان و مسائلی از این دست است.
ویرایش محتوایی: این ویرایش شامل اصلاح معایب و مسامحات و بی دقتی های عملی و فنی میباشد که معمولاً به کمک متخصصان انجام می گیرد.اگر ویراستار مقاله، نداند که اصطلاحات مرتبط با مقاله چیست و درباره چه چیزی صحبت میکند، امکان ویراستاریکردن محتوا هم برایش وجود نخواهد داشت. یعنی نمیتواند متوجه شود که اصطلاحات و جملات بهدرستی در هر جای متن نشستهاند یا خیر.
معمولا در نگارش متون و مقالات مهم همپوشانی و تشابه متنی به صورت غیرعمدی رخ میدهد که منجر به ایجاد سرقت ادبی میشود. پارافریز مقاله اقدام موثری است که نویسندگان برای رفع سرقت ادبی از آن استفاده میکنند. پارافریز یا Paraphrase یکی از مهم ترین توانایی ها و مهارت ها در دنیای نویسندگی است. این اصطلاح به معنای تغییر واژهها و عبارات یک متن است. در نگاهی کلیتر، زمانی که میخواهید پارافریز یا بازنویسی انجام بدهید، باید ادراکتان از یک متن و مطلب را به زبان خود دربیاورید و بدون تغییر در پیام و معنای واقعی محتوا، شروع به نگارش آن کنید. اگر درصد تشابهات مقاله شما کاهش نیابد مقاله تان بی برو برگشت ریجکت خواهد شد. پس به این امر مهم باید توجه ویژه ای داشت.
انتخاب مجله مرتبط با مقاله شما بسیار حائز اهمیت میباشد. در مرحله انتخاب مجله برای ارسال مقاله، انتخاب را بر اساس سطح مقاله پژوهشی خود انجام دهید. اگر مقاله را به یک مجله بسیار معتبر و با ایمپکت فاکتور بالا ارسال کنید درحالی که کار تحقیقی انجام شده در سطح آن مجله نباشد، صرفا وقت خود را تلف کرده اید و با ریجکت مقاله پس از چندین ماه هم زمان را از دست داده اید هم زحمات شما به هدر خواهد رفت.از طرف دیگر، اگر مقاله خود را به مجله ای با سطح پایین ارسال نمایید و مقاله اکسپت نیز بشود، اعتبار مقاله خود را با چاپ در یک مجله نه چندان معتبر پایین آورده اید. بنابراین در انتخاب مجله مناسب برای ارسال مقاله، باید به این نکته توجه داشت که مجله را با توجه به سطح کار تحقیقاتی که انجام داده اید، انتخاب کنید.شما با مقایسه فاکتورهای زیر میتوانید بهترین مجله را انتخاب کنید:
بررسی اعتبار و کیفیت مجله
ضریب تاثیر (میانگین تعداد ارجاعات به یکمورد قابل استناد)
اهداف و حوزه موضوعی مجله
بررسی نرخ پذیرش مقاله
بررسی محدودیت های مجله انتخابی
فرمت بندی مقاله به دو قسمت تقسیم میشود: فرمت محتوایی و فرمت ساختاری
فرمت محتوایی مقاله را باید خود پژوهشگر انجام دهد و مربوط است به قسمت های مختلف پژوهش و نتایج و محتوای مقاله.
اما فرمت ساختاری مربوط است به چارچوب های ظاهری مانند فونت، اندازه نگارش کلمات،شیوه منبع دهی و... در فرمتبندی ساختاری است که مشخص میشود، مقدمه، چکیده، روششناسی و… چطور و با چه ترتیبی مطرح میشوند. اما دقت داشته باشید چه در فرمت بندی ساختاری و چه محتوایی شما مستلزم به رعایت فرمت مجله هستید. در ادامه بطور مختصر به ساختار یک مقاله استاندارد اشاره خواهیم کرد.
همانطور که اشاره شد، فرمت بندی محتوایی; فرمت بندی هست که توسط نویسنده مقاله صورت می گیرد.در این قسمت نیز هر مجله چهارچوب مخصوص خود را دارد و باید نویسنده بر اساس فرمت قالب آن مجله که در قسمت راهنمای نویسندگان توضیح داده می شود، مقاله خود را نگارش نماید. اما به طور کلی هر مقاله استاندارد از اجزا و بخش های مختلفی تشکیل شده است که در ذیل به آنها می پردازیم:
عنوان، یکی از آن عواملی است که در یافتن مقاله و دیده شدن آن توسط پژوهشگران به ویژه در دنیای مجازی تأثیر مستقیم دارد. به عبارت ساده تر، عنوان، اولین قسمتی از مقاله است که توجه خواننده را جلب میکند و او را ترغیب میکند تا به سراغ قسمت های بعدی مقاله برود. بهتر است عنوان، بعد از پایان یافتن نگارش متن اصلی مقاله و حتی بعد از نوشتن چکیده نوشته شود و در این مسیر شاید نیاز باشد که عنوان های مختلفی مورد بررسی و بازنگری قرار گیرند تا در نهایت بتوان یک عنوان مناسب را برگزید. عنوان مقاله باید کوتاه و گویا باشد.
نام نویسنده یا نویسندگان مقاله به همراه مشخصات (نام، درجه علمی، سمت و محل کار) باید در صفحه اول مقاله درج شود. در مقالات چندنویسندگی، نام نویسندگان به ترتیب میزان مشارکت آنها در نوشتن مقاله ذکر میشود. سمت نویسنده که در انگلیسی به آن Affiliation گفته می شود، بخش مهمی در مشخصات نویسندگان است و باید به دقت و طبق استاندارد هر مجله نوشته شود تا تحلیل های علم سنجی و ارزیابی مراکز دانشگاهی که بر اساس آن صورت می پذیرد، بدون مشکل انجام شود. اگر به عنوان نویسنده به هیچ سازمانی وابسته نیستید باید محل اقامت خود را بنویسید.
عنوان و چکیده مانند ویترین یک مغازه هستند که خریدار را جذب میکنند. چکیده می بایست بعد از پایان یافتن نگارش متن مقاله و قبل از انتخاب عنوان، نوشته شود و همانند عنوان، نیاز به بازبینی های مکرر و اصلاح دارد. پیشنهاد میشود بعد از پایان یافتن نگارش مقاله، ابتدا چکیده هر یک از بخشهای مقاله را به طور مجزا استخراج کرده، سپس از روی این چکیده ها، چکیده مقاله را بسازنند و در نهایت به بازبینی و اصلاح بپردازند. چکیده باید به گونه ای تنظیم شود که برای فهم آن، مراجعه به متن نیاز نباشد، به عبارت دیگر؛ چکیده باید از متن اصلی مقاله مستقل باشد مگر آن که به دنبال جزییات باشیم.
کلمات کلیدی مقاله، بلافاصله بعد از چکیده نوشته می شود. این کلمات معمولاً بین 3 تا 13 واژه یا عبارت موضوعی می باشند که بایستی دربرگیرنده موضوعات اصلی و فرعی مقاله باشند. کلمات کلیدی به نمایه سازی مقالات و افزایش شانس سرچ در موتورهای جستجو و همچنین افزایش ارجاع دهی به مقاله شما کمک کند. زمانی می توان کلمات کلیدی مناسبی برای یک مقاله انتخاب کرد که با مفهوم و مقصود مقاله به درستی آشنا شد و بتوان کلمات مهمی که هدف مقاله را نیز نشان می دهند، انتخاب کرد. این کلمات کلیدی همیشه در عنوان و چکیده مقاله استفاده می شوند.
مقدمه باید طوری نوشته شود که خواننده را به سوی پیشرفته ترین ها و بروزترین های حوزه مطالعاتی مدنظر خود هدایت کند و این امکان برای او فراهم شود که بقیه مقاله را بفهمد؛ سعی کنید برای نگارش این بخش از مقالات 3 سال اخیر استفاده کنید. زیرا مطالب بروزتری را ارائه می دهند و از طرفی از دید سردبیر مجله نیز این موضوع حائز اهمیت است. نگارش خوب مقدمه تأثیر بسزایی روی نظر داوران و سردبیر در مورد مقاله شما خواهد داشت.این بخش از مقاله ابتدا با یک توضیح کوتاه از ادبیات پژوهشی موضوع مقاله آغاز می شود و سپس سوال اصلی پژوهش و علت انتخاب این موضوع مطرح می شود و سپس یک پیشینه ای از موضوع مقاله بیان می شود.
پیشینه تحقیق زمینه نظری و تجربی را برای تحقیق فراهم میکند. از سوی دیگر اطلاعات کافی را در اختیار مخاطب مقاله شما میگذارد تا متقاعد شود که تحقیق شما دارای اهمیت است و فرضهای شما معقول میباشند ضمن آن که ارتباط بین کار شما و کارهای قبلی مشخص میشود. در این قسمت سعی کنید تا نقد و بررسی مطالعات پیشین را به زبان خودتان بیان کنید و به ذکر منابع دقت کنید تا متهم به سرقت ادبی نشوید. در این بخش نیازی به توضیحات اضافه نیست چرا که مخاطبان شما همان پژوهشگران هم رشته شما هستند.بطور کلی با پیشینه تحقیق باید بتوانید یک تصویر کلی از موضوع تحت مطالعه را در اختیار مخاطب بگذارید.
روش شناسی یا متدولوژی مقاله بر رویه ها و تکنیک های مختلف برای شناسایی دلالت دارد. و سپس پردازش و در آخر تجزیه و تحلیل انجام می شود. در این بخش باید اطلاعات کافی به مخاطب داده شود یعنی اینکه دیگران بتوانند روش پژوهشی ارائه شده در مقاله را بدون هیچگونه ابهامی و به راحتی تکرار کنند و به همان خروجی های ذکر شده در مقاله برسند همچنین مخاطب باید بتواند به کمک آن اطلاعات در مورد اعتبار یافته ها و نتیجه گیری های مقاله قضاوت کند.
ساختار بخش نتایج براساس سوالات پژوهشی یا اهداف پژوهش است. پس به بخش مقدمه برگردید و به سوالات یا اهدافی که در مقدمه مطرح کردید توجه کنید.سپس نتایج کلیدی هر سوال یا هر هدف را از بخش نتایج، استخراج کنید.نتیجه گیری(conclusion)، به خوانندگان کمک میکند که بعد از اینکه مقاله را خواندند، بفهمند که مقاله شما از چه لحاظ برای آنها حائز اهمیت است. منظور از نتیجه گیری، فقط جمع بندی عناوین اصلی پوشش داده شده در مقاله یا بیان مجدد مسئله تحقیقاتی نیست، بلکه مجموعه ای از نکات کلیدی و توصیه هایی برای تحقیقات آتی هم میباشد.
هر مجله ای برای خود سبک خاصی را در بخش ارجاع و رفرنس دهی دارد. پس ابتدا باید راهنمای نویسندگان را مطالعه کنید تا سبک رفرنس دهی را بدانید. بطور کلی دو نوع رفرنس دهی وجود دارد: رفرنس درون مقاله، که دربرگیرنده جزئیات کافی برای مخاطب است تا بتواند منبع ذکرشده را بهراحتی در فهرست منابع پیدا کند. رفرنس پایان مقاله، که در پایان متن آورده میشود، فهرست منابع بهطور معمول براساس حروف الفبای نام خانوادگی نویسندگان ساخته میشود.
بعد از اینکه مراحل گفته شده در بالا را انجام دادید، اگر قصد ارسال مقاله خود، به مجلات خارجی داشته باشید، یک مرحله ترجمه مقاله نیز به مراحل بالا اضافه خواهد شد که پس از انجام ترجمه، نوبت به ارسال مقاله یا به اصطلاح سابمیت مقاله میرسد. سابمیت مقاله یعنی ارائه دادن و ارسال کردن مقاله به سایت مجله. اما مرحله سابمیت نیز نکات و انواعی دارد که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.
قبل از اینکه نحوه سابمیت مقاله به مجلات را شرح دهیم. ابتدا راه های ارسال مقاله را بررسی می کنیم، بطور کلی شما دو راه برای ارسال مقاله خود پیش رو دارید: از طریق ایمیل و یا روش آنلاین. نوع ارسال مقاله به مجلات منافاتی با معتبر و یا غیرمعتبر بودن مجله ندارد. هر مجله روش سابمیت مخصوص به خود را دارد که شما مستلزم سابمیت مقاله خود به همان روش هستید.
برای ارسال مقاله از طریق ایمیل بعد از اینکه مقاله خود را مطابق دستورالعمل مجله تهیه کرده اید، به ایمیل مجله و به سردبیر ارسال می کنید. گاهی پس از ارسال ایمیل، برای مقاله شما یک کد یا Manuscript Number در نظر گرفته می شود که شما در صورت نیاز می توانید با استفاده از این کد با سردبیر مجله مکاتبه نمایید.
امروزه اکثر مجلات بدلیل راحتی و واضح بودن موارد درخواستی از روش سابمیت آنلاین استفاده می کنند. در این روش باید وارد سایت مجله موردنظر شوید و بعد از ثبت نام در سایت، فرم مربوطه سابمیت را مرحله به مرحله پر کنید و درنهایت مقاله خود را سابمیت کنید. پس از سابمیت همانند روش قبل کد Manuscript Number دریافت خواهید کرد.
همانطور که گفته شد امروزه در اکثر مجلات، روش آنلاین سابمیت را به کار می گیرند.در این روش قسمتی تحت عنوان Online Submission در سایت مجله در نظر گرفته شده است. معمولا با یک ثبت نام ساده و سریع و تایید هویت از طریق ایمیل به راحتی می توانید به پنل کاربری دسترسی پیدا نمایید. به دلیل متفاوت بودن پنل های مختلف کاربری نمی توان یک دستورالعمل خاص برای همه نوع سابمیت در نظر گرفت ولی به صورت معمول داخل پنل مراحل سابمیت به ترتیب ذیل در نظر گرفته می شود بدین صورت که شما ابتدا نوع مقاله خود را از نظر پژوهشی، تحقیقی و یا … مشخص می نمایید سپس حوزه کلی مقاله مربوط به رشته اصلی علمی مقاله خود را مشخص می نمایید و در نهایت عنوان و چکیده را وارد قسمت های مربوط می کنید. در مراحل بعد نیز اطلاعات مربوط به نویسندگان و سمت های علمی آن ها و سایر اطلاعات را وارد می نمایید. قبل از ارسال مقاله نیاز است که cover letter برای مقاله تهیه شود. در واقع cover letter مقاله همانند جلد کتاب است که اطلاعات شناسنامه ای پژوهش از قبیل: عنوان مقاله، نام نویسنده یا نویسندگان، عناوین شغلی و درجات علمی نویسنده یا نویسندگان، اهمیت تحقیق، داوران پیشنهادی بر روی آن نوشته شده است. در اکثر مواقع cover letter ، یک نامه رسمی یک صفحه ای بوده و فرصتی برای نویسنده یا نویسندگان است تا بتوانند به طور مستقیم با سردبیر مجله ارتباط برقرار کنند. در واقع این فرصتی برای شماست تا بتوانید سردبیر را متقاعد کنید که به دنبال چاپ مقاله خود هستید زیرا cover letter اولین قسمتی از مقاله است که توسط سردبیر مجله مشاهده میشود و بسیاری از سردبیرها از روی همین سربرگ است که تصمیم میگیرند مقاله را رد کنند یا به فرآیند داوری بفرستند.
در شکل زیر مراحل سابمیت آنلاین فایل مقاله را مشاهده می کنید.
در هنگام سابمیت مقاله خود باید به یکسری نکات مهم توجه داشته باشید تا یک سابمیت مقاله موفق داشته باشید در ذیل به برخی از این نکات اشاره می کنیم:
ترتیب نویسندگان پس از سابمیت مقاله قابل تغییر نمیباشد؛ بنابراین در هنگام وارد کردن نام و مشخصات نویسندگان، ترتیب درست و از قبل تعیینشده را رعایت نمایید. همچنین با دقت زیادی ایمیل و نام نویسندگان را وارد کنید؛ زیرا ممکن است ژورنال ایمیلی مبنی بر تأیید مقاله، به نویسندگان بفرستد.
شما باید نویسنده مسئول را با علامت * مشخص نمایید در غیر اینصورت نفر اول تحت عنوان نویسنده مسئول شناخته خواهد شد.
هرگز نباید یک مقاله را به چند ژورنال سابمیت کنید؛ زیرا این کار غیر اخلاقی است. بلکه باید منتظر نظر یک ژورنال بمانید، در صورتی که مقالهی شما از سوی آن ژورنال ریجکت شد، میتوانید برای سابمیت در ژورنالی دیگر اقدام کنید.
نباید از نویسندگان اطلاعاتی در فایل اصلی که به منظور داوری فرستاده می شود بیان شده باشد. چون داوری بدون نام انجام می شود.
نام مولفین و ارتباط سازمانی آنها (Affiliation) در فایل جداگانه ای بعنوان Title Page می آید.
پس از تایید pdf مقاله گزینه Submit فعال می شود. تا این مرحله فقط اطلاعات در سیستم ذخیره می شوند و به دفتر ژورنال ارسال نمی شوند.پس از انتخاب گزینه Submit مقاله به دفتر مجله ارسال می شود و امکان اعمال تغییر دیگری میسر نخواهد بود.
دقت داشته باشید با استفاده از کد Manuscript number میتوانید اصلاحات مقاله را انجام دهید و یا با سردبیر مجله مکاتبه داشته باشید پس حتما این کد را در جایی ذخیره کنید.
شما باید با توجه به هدف خود برای چاپ مقاله در مجلات، یک زمان بندی برای خود داشته باشید تا پروسه آماده سازی مقاله و سابمیت آن با آرامش و در فرصت مناسب صورت گیرد. اما ممکن است برخی دانشجویان و یا اساتید به لایل مختلف خواستار کوتاه شدن زمان سابمیت شوند که در این مواقع سینا ترجمه به علت نیاز سریع برخی از محققان عزیز برای پذیرش و چاپ مقاله به دلایل مختلف از جمله دفاع دکتری، مصاحبه دکتری و یا ارتقا درجه علمی و ... این امکان را فراهم کرده است تا شما سابمیت مقاله خود را به دلخواه در هریک از زمان های عادی ، فشرده و فشره پلاس محقق سازید به طور کلی می توان بیان کرد سفارشات در این موسسه در سه زمان عادی (3 روزه)، فشرده (2روزه) و فشرده پلاس (1 روزه) قابل انجام می باشد. که شما پژوهشگران عزیز میتوانید با انتخاب هر یک از آنها، زمان دقیق تحویل گزارش سابمیت خود را تعیین کنید.
برای اینکه پژوهش ها و دستاورد های علمی شما در سطح دنیا مطرح شود باید مقالات خود را در مجلات معتبر چاپ و نشر دهید. اما هر یک از این مجلات روند و روش دریافت پذیرش متفاوتی دارند ولی نگران نباشید چون ما در سینا ترجمه به همراه متخصصان با تجربه در این زمینه آماده ایم تا طبق مراحل که در زیر به آن ها اشاره شده است مقاله شما را در کوتاهترین زمان در مجلات معتبر سابمیت و به چاپ برسانیم.
ابتدا یک پروژه چاپ مقاله ایجاد کرده و فایل مقاله و سایر اطلاعات موردنیاز را ارسال کنید تا هزینه محاسبه و اعلام شود. |
---|
درخواست شما توسط پشتیبانی بررسی و اطلاعیه های مربوط به سفارش از طریق ایمیل یا تلفن برایتان ارسال می شود. |
---|
مجلات پیشنهادی شما و مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما بررسی می شود تا بتوانید بهترین مجله را انتخاب نمایید. |
---|
بهترین مجله مرتبط با موضوع مقاله شما انتخاب می شود تا سفارش تایید نهایی شود |
---|
ارسال مقاله به مجله مورد نظر و قرار دادن مقاله در پروسه داوری |
---|
پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله |
---|
ارسال مقالات در کوتاهترین زمان برای مجلات، یک کار تخصصی است که تاثیر مستقیم و زیادی در شانس اکسپت شدن مقاله در این مجلات معتبر دارد. از این رو توصیه می شود که اگر نمی توانید مقاله خود را به درستی submit کنید، حتما از کارشناسان متخصص سینا ترجمه کمک بگیرید.سینا ترجمه با بهره گیری از تجارب ارزنده اساتید و پژوهشگران رشته های مختلف به سابمیت، پذیرش و چاپ مقاله در کوتاهترین زمان در مجلات داخلی و خارجی می پردازد. جهت اطلاعات بیشتر برای سابمیت مقاله به مجلات و پذیرش و چاپ می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی ( واتساپ ، اینستاگرام و تلگرام ) در ارتباط باشید و یا سفارش خود را از طریق لینک زیر ثبت نمایید.
بله سابمیت به اسم نویسنده می باشد و پسوورد توسط سینا ترجمه به نویسنده ارسال می گردد.
در سینا ترجمه برای تمامی زبان های عربی ، انگلیسی، فرانسوی و .... سابمیت انجام میگیرد.
بله. تمامی مکاتبات مقالات سابمیت شده شما توسط سینا ترجمه انجام می گیرد.
موسسه سینا دارای مجوز رسمی از وزارت ارشاد و نماد اعتماد الکترونیکی از اینماد است. بنابراین هیچگونه استفاده غیر قانونی از مطالب ارسالی انجام نمی شود. یکی از مهم ترین اصول موسسه سینا حفظ محرمانگی اطلاعات و فایل های ارسالی مشتریان عزیز می باشد و تمامی ارکان این مجموعه ملزم به رعایت اصول محرمانگی و حفظ حریم خصوصی مشتریان هستند.
زمانبندی برای فرمت بندی و سابمیت در سینا ترجمه در کمترین زمان ممکن و طی نهایتا 7 روز صورت می پذیرد. شما می توانید از طریق سفارش فوری(آنی) در نیمی از زمان معمول سفارش فرمت بندی و سابمیت خود را تحویل بگیرید.
سابمیت برای تمامی مجلات داخلی و خارجی با بالاترین دقت ممکن انجام می گیرد.