سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مقاله isi بدون if

انتشار 15 فروردین 1399
مطالعه 3 دقیقه

مقالات علمی که برای چاپ در مجلات Isi ارسال میشوند، در یکی از دو دسته مجلات ایمپکت دار و بدون ایمپکت به چاپ میرسند. علاوه بر این که چاپ مقاله در هر کدام از این دسته ها امتیازات مجزایی دارد، بلکه مقالات چاپ شده در مجلات ایمپکت دار نیز بسته به میزان ضریب تاثیر مجله امتیازات پژوهشی متفاوتی دریافت میکنند.

مقاله isi بدون if

مقالات علمی که برای چاپ در مجلات isi ارسال میشوند، در یکی از دو دسته مجلات ایمپکت دار و بدون ایمپکت به چاپ میرسند. علاوه بر این که چاپ مقاله در هر کدام از این دسته ها امتیازات مجزایی دارد، بلکه مقالات چاپ شده در مجلات ایمپکت دار نیز بسته به میزان ضریب تاثیر مجله امتیازات پژوهشی متفاوتی دریافت میکنند. اما میخواهیم بدانیم ایمپکت فکتور یا همان ضریب تاثیر چیست و مجلات ایمپکت دار و بدون ایمپکت هر کدام چه شرایطی برای پذیرش مقالات دارند. 

 ISI موسسه ایست که خدمات مربوط به پایگاه‌های دادهٔ فهرست کتاب‌ها و مقالات را ارائه می‌دهد. به‌طور اختصاصی این خدمات نمایه‌سازی نقل‌قول‌ها و تحلیل آنها است که توسط گارفیلد پایه‌گذاری شده است. مجلات isi دارای ضریب تاثیر یا impact factor را مجلات JCR و مجلات بدون ضریب تاثیر را  یا ISI Listed می نامند.

ایمپکت فکتور (impact factor)  یا IF چیست؟

ایمپکت فکتور میانگین تعداد دفعاتی است که مقالات یک مجله در دو سال قبل از آن رفرنس داده شده است. ایمپکت فکتور همه ساله توسط ISI برمبنای ارجاعات به هر یک از مجلات علمی آن محاسبه می شود و نتیجه در گزارشات ارجاع مجله یا Journal Citation Reports یا به اختصار JCR، منتشر می شود. این ضریب، نه برای مقاله یا نویسنده، بلکه برای مجله محاسبه می شود. محاسبه برمبنای یک دوره سه ساله صورت می گیرد. این شاخص مهمترین و در عین حال کاربردی ترین شاخص ارزیابی مجله ها از نظر ISI است. 

مقالات ISI ایمپکت دار (JCR)

مجلات JCR مجلاتی هستند که چاپ مقاله اگر چه در آنها رایگان است اما پروسه سختی برای داوری و ارزیابی مقاله در آنها وجود دارد. بنابراین این مجلات غیرتضمینی بوده و مورد تائید وزارت علوم و دانشگاهها هستند که هر کدام دارای ضریب تاثیر متفاوتی نیز میباشند. چاپ مقاله در این مجلات در اغلب موارد برای مقاطع دکتری و اساتید و هیئت علمی الزامی هستند. علت دشواری پروسه پذیرش مقاله در این مجلات این است که به لحاظ داشتن اعتبار بالا بصورت تضمینی با هیچ موسسه ای قرار نمی بندند و عمده داوری بر روی بار علمی و محتوای مقالات ارسالی متمرکز است و فقط در صورت پذیرش مقاله از نظر داوری تا 70 درصد، موسسه ای که سابمیت مقاله از طریق آن انجام شده،  20 الی 30 درصد حق رایزنی با این مجلات را برای دریافت پذیرش خواهند داشت که این قانون برای تمامی موسسات یکسان می باشد. اما چنانچه مقاله ارسالی در سطح پایینی باشد، این مجلات رایزنی موسسات را نادیده گرفته و مقاله را ریجکت می کنند. بنابراین اولین شرط اکسپت مقاله در این مجلات، محتوای پربار، علمی، به روز و کاربردی مقاله است. در صورتیکه مقاله شما حائز این شرایط باشد، موسسه سینا قادر خواهد بود با اعمال فرایندهای لازم روی مقاله شما اعم از ترجمه تخصصی و فرمت بندی و سابمیت مقاله، پذیرش آن را برای چاپ در این مجلات بگیرد.

مقالات ISI بدون ایمپکت (ISI listed)

مجلات ISI بدون ایمپکت نیز معتبر و مورد تائید وزارت علوم و دانشگاهها می باشند که چاپ مقاله در آنها تضمینی بوده و مستلزم پرداخت هزینه از سوی نویسنده مقاله برای چاپ آن در مجله مورد نظر هستند. چاپ مقاله در این مجلات معمولا مورد توجه افرادی است که به امتیاز آن برای دریافت نمره کامل پایان نامه و نیز تقویت رزومه پژوهشی خود نیاز دارند. طبق روال موسسه سینا، جهت ارسال مقالات برای مجلات تضمینی در ابتدا هیچ هزینه ای دریافت نمی شود. بعد از مشخص شدن نتایج داوری چنانچه مقاله پذیرش شده باشد مبلغ را از مشتری دریافت نموده و اقدامات لازم جهت اخذ نامه پذیرش نهایی از مجله صورت می گیرد. ولی چنانچه مقاله ریجکت شده باشد مجله دیگری معرفی و جایگزین می شود و هیچ هزینه ای از مشتری دریافت نمی شود. لازم به ذکر است تمام خدمات مرتبط با پذیرش و چاپ مقاله در این موسسه برای دانشجویان و محققین عزیز به شرح زیر قابل انجام میباشد:

- استخراج مقاله از پایان نامه برای چاپ در مجلات isi 

- معرفی مجلات معتبر و هم اسکوپ مقاله

- ترجمه تخصصی مقاله توسط مترجمین حرفه ای موسسه

- فرمت بندی و ویراستاری مقاله طبق دستورالعملهای مجله مورد نظر

- سابمیت مقاله طبق روش درخواستی مجله

- پیگیری مقاله در مرحله داوری و رایزنی با با مسئولین مجله برای دریافت اکسپت

- ارسال نامه پذیرش به همراه تاریخ چاپ مقاله برای نویسنده مقاله 

- و در نهایت چاپ مقاله در مجله isi مورد نظر 

بیشتر بخوانید:

فرق مجلات ایمپکت دار و بدون ایمپکت در چیست؟

چگونه مقاله مان را در نشریه معتبر ایمپکت دار چاپ کنیم؟

چاپ مقاله isi رایگان

هزینه چاپ مقاله isi تضمینی

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام